Ryanair noshow
Fra : Niels

Dato : 09-03-08 06:06

Koster det et gebyr hvis man ikke møder op til en flyafgang som man har
bestilt? Eller sælger de bare sædet til en anden, hvis der er andre som skal
med? Jeg går selvfølgelig ud fra at den beløb man har betalt for rejsen på
kreditkort er tabt.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-08 10:12

"Niels" <nielsen@> wrote in

> [...]
> andre som skal med? Jeg går selvfølgelig ud fra at den beløb man har
> betalt for rejsen på kreditkort er tabt.

Det koster ikke noget. Til gengæld er din billet tabt.

Fra : Niels

Dato : 09-03-08 17:33

Kent Oldhøj wrote:
> Det koster ikke noget. Til gengæld er din billet tabt.

Tak. Men 135 kr. til sydspanien er det nok til at overleve.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-08 23:45

"Niels" <nielsen@> wrote in news:47d4111f$0$90263$14726298@news.sunsite.dk:

> Tak. Men 135 kr. til sydspanien er det nok til at overleve.

Du drømmer ikke om hvor små summer folk kan bitche over. I timevis

Fra : Niels

Dato : 10-03-08 02:26

Kent Oldhøj wrote:
> Du drømmer ikke om hvor små summer folk kan bitche over. I timevis

Tit er det vel pga. princippet og ikke nødvendigvis beløbet.

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-08 09:49

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> "Niels" <nielsen@> wrote in

> Det koster ikke noget. Til gengæld er din billet tabt.

Men man kan vist få skatter og afgifter retur. Dog sikkert mod nogle gebyrer
i samme størrelsesorden.

Keller

Fra : jespero

Dato : 10-03-08 12:55

Carsten Keller <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> Men man kan vist få skatter og afgifter retur. Dog sikkert mod nogle gebyrer
> i samme størrelsesorden.
>
> Keller

Nej dem skal de betale fuldt tilbage.
jespero

Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-08 13:57

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> wrote in message

> Nej dem skal de betale fuldt tilbage.

Hmm, Sterling tager 50 kroner:

http://www.sterling.dk/da/_faq_group_?subject=Skatter%20og%20afgifter

Kan forestille mig at Ryan gør det samme, de plejer ikke at holde sig
tilbage i den retning

Jeg mener egentlig det er rimeligt nok at betale dem en smule for
ulejligheden, men ret skal selvfølgelig være ret.

Keller

Fra : jespero

Dato : 11-03-08 09:04

> Hmm, Sterling tager 50 kroner:

Det er ikke til at følge med i priser og gebyrer hos lavprisselskaber.
Jeg har fået tilbage fra sterling uden gebyr, dengang tog de så kr.
250,- for at anullerer billetten, men det gjorde ikke noget fordi jeg
kun havde betalt kr. 25,- for den. Jeg skulle ikke betale differencen
men fik skatter tilbage.

jespero

Fra : Ulvir

Dato : 12-03-08 22:16

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i meddelelsen
> "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Men man kan vist få skatter og afgifter retur. Dog sikkert mod nogle
> gebyrer i samme størrelsesorden.

Hvis du bare bliver væk uden at afbestille er hele beløbet tabt.