domæne opkøb...
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 01-03-08 11:33

tja...

sagen drejer sig om at jeg tidligere har haft en shop på nettet... sælger
shoppen med alle rettigheder til en som dog vælger at give den nyt navn og
når man klikker ind på mit gamle domæne så ryger man automatisk videre til
deres nye shop...

ingen problemer med det på nogen måde... jo dem der har købt alt af mig så
fint nok! det er cirka 2 år siden de købte shoppen af mig.

prøver for sjov her den anden dag at taste mit gamle domæne ind og ryger
videre til en helt anden shop... hmmm undrer mig... spørger lidt i den shop
man nu bliver sendt videre til... viser sig at han så mit gamle domæne var
ledigt... opkøbte det og leder det direkte ind til hans butik...

det skal siges at alle shops handler med de "samme" varer....

men er der ikke nogen beskyttelse på sådan et domæne?

jeg ved godt jeg intet har at skulle have sagt... det undrer mig bare at man
kan gøre sådan.... er der ikke nogen beskyttelse eller lignende for at en
konkurrent bare opkøber ens gamle domæne?

for mig svarer det til at bilka lukker og føtex stiller en medarbejder op
foran det gamle bilka i bilka tøj og han så sender alle kunder videre til
føtex... uden at sige noget om at han rent faktisk intet har at gøre med
bilka men er ansat ved føtex....

spørg hvis i ikke kan finde rundt i mjit spørgsmål:)

Nikolai R. Jensen

Fra : Bjarne

Dato : 01-03-08 11:40

Nikolai R. jensen skrev:
> [...]
> bilka men er ansat ved føtex....
>
> spørg hvis i ikke kan finde rundt i mjit spørgsmål:)

Hvis ejerne af Bilka sælger alle rettighederne til navnet Bilka, sådan
at rettighederne får nye ejere, så er det naturligvis de nye ejere, der
skal vurdere, om deres rettigheder er overtrådt.
Nu har Bilka og Føtex vistnok samme ejere, så det går nok.

Hvis der er tale om et dk-domæne, som konflikter med et navn, som nogen
har rettigheder til, så kan man klage til domæneklagenævnet. Det vil dog
næppe gavne sagen, at ejerne har haft retten til domænet og
efterfølgende afgivet det frivilligt.

Bjarne

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 01-03-08 11:55

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis ejerne af Bilka sælger alle rettighederne til navnet Bilka, sådan at
> rettighederne får nye ejere, så er det naturligvis de nye ejere, der skal
> vurdere, om deres rettigheder er overtrådt.

yes yes er jeg helt med på!

> [...]
> næppe gavne sagen, at ejerne har haft retten til domænet og efterfølgende

nej regnede jeg heller ikke med... men ledte nu mere efter om der var en
eller anden lov der automatisk knyttede et navn til et firma i så og så lang
tid efter det var opohørt.... eller lignende...