kan man finde domme online?
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 17:54

Helt konkret:
U.2006.3167H, som også er udgivet/kommenteret i Tiddskrift for Bygge- og
boligret TBB2006.609H.

Mvh Tommy

Fra : Jubii

Dato : 15-02-08 19:46

TBJ wrote:
> Helt konkret:
> U.2006.3167H, som også er udgivet/kommenteret i Tiddskrift for Bygge- og
> boligret TBB2006.609H.
>
> Mvh Tommy

Ja, f.eks. hos http://www.thomson.dk/pls/pdb/katpage.show_all og det er ikke
gratis.

Fra : Christian Madsen

Dato : 15-02-08 20:52

Jubii skrev den 15-02-2008:

> Ja, f.eks. hos http://www.thomson.dk/pls/pdb/katpage.show_all og det er ikke
> gratis.

Nej det ville være synd at sige. Med moms koster et abbonnement 9.737,5
kr...

Som studerende kan du dog få adgang for 299, men jeg regner ikke med,
at dette er tilfældet.

Du kan f.eks. på domstol.dk se referater af HR-domme afsagt de sidste 6
mdr., men den pågældende sag ligger der ikke...

Hvis du bor i Aarhus kan du få adgang fra statsbiblioteket eller på
campus...

Hvad er det specielt du gerne vil vide i forbindelse med sagen??

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 21:12

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det specielt du gerne vil vide i forbindelse med sagen??

Det skulle være den dom, der kommer tættest på at uddybe hvad "tab" i AB92
§25 stk. 3 dækker over.
Mvh Tommy

Fra : Christian Madsen

Dato : 15-02-08 21:25

TBJ skrev den 15-02-2008:
> "Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle være den dom, der kommer tættest på at uddybe hvad "tab" i AB92
> §25 stk. 3 dækker over.
> Mvh Tommy

Tjaa, jeg har nu lige læst UfR's referat igennem, og jeg synes ikke
heraf at kunne udlede så meget om definitionen på "tab". Det kan dog
ikke udelukkes, at dette er behandlet i selve hovedteksten (som jeg
ikke har haft tid til at læse)... Jeg lavede lige en hurtig søgning
efter AB 92 § 25, og fandt ingen steder i dommen henvisning til AB 92 §
25, stk. 3.....

Jeg ville (hvis jeg var dig) tage på biblioteket og låne:

http://www.djoef-forlag.dk/vare/8757409986

Er der noget specielt, du gerne vil vide??

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Madsen

Dato : 15-02-08 21:54

Christian Madsen skrev den 15-02-2008:

> [...]
>
> Jeg ville (hvis jeg var dig) tage på biblioteket og låne:
>
> http://www.djoef-forlag.dk/vare/8757409986
>
> Er der noget specielt, du gerne vil vide??

Hvis du gerne vil læse et referat af sagen, kan du på google søge efter
"2006.3167" her finder du sikkert noget.. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 23:19

> [...]

Ja, jeg har et byggeri, som skulle ahve været færdigt 1/6 2007 og som ikke
er helt færdigt endnu....
Derfor var det rart at vide om jeg kan komme efter ham med et
erstaningskrav..
Mvh Tommy

Fra : Christian Madsen

Dato : 16-02-08 00:40

TBJ skrev den 15-02-2008:
> [...]
> helt færdigt endnu....
> Derfor var det rart at vide om jeg kan komme efter ham med et

hehe, det er svært for mig at sige, når jeg ikke ved, hvad du tænker
på...? Ret generelt sagt, kan du kræve erstattet alle de beviste
merudgifter du har haft, samt andre evt. tab...

Jeg ville dog, hvis jeg var dig, kontakte en advokat, særligt hvis der
er tale om store beløb...

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen