Hvad skal man være opmærksom på når 2 fami~
Fra : Martin

Dato : 13-02-08 10:28

2 enlige mødre, hver med 1 barn.

Den ene har nu fundet kæreste og har et hus med så megen plads at alle 5
sagtens kunne bo der, og alle ville spare penge på de faste udgifter fremfor
at fortsætte med 3 separate husholdninger.

Da der er 2 badeværelse mv er tanken at udleje en del af huset til den
anden - stadigt enlige (eller hvad) mor.
Er hun stadig reelt enlig eller ej? Har det noget at sige om den første - nu
ikke enlige - mor og den anden er i familie?
Det jeg tænker på hvad der vil bortfalde af forhøjet børnecheck osv.

Kan man som lejer af et hus, videreudleje en del af huset (ja det kan man
vel - er det det der hedder fremleje?)

Der skal vel laves en separat lejekonttrakt til den ene. Hvordan gør man det
(hvad skal der stå i den)

Andet man skal være opmærksom på?

Fra : Bo

Dato : 13-02-08 06:18

On 13 Feb., 11:28, "Martin" <jada...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> vel - er det det der hedder fremleje?)
>
> Der skal vel laves en separat lejekonttrakt til den ene. Hvordan gør man det

Samme adresse = samme husstand og kraftig reduktion på offentlige
tilskud som du selv er inde på

Fra : Bente Hansen

Dato : 13-02-08 14:45

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvad skal der stå i den)
>
> Andet man skal være opmærksom på?

Samme adresse = samme husstand og kraftig reduktion på offentlige
Hej gr.

Hvis man kan doku at man ikke er samlevende/gift med en person på samme
adresse, så sker der intet fra det offentlige.
Jeg bor pt hos et familiemedlem og der er ikk sket nogen ændring på
børnecheck osv, da jeg ikke er samlevende med personen.

Hilsen Bente

Fra : Martin

Dato : 13-02-08 20:52

> Hej gr.
>
> Hvis man kan doku at man ikke er samlevende/gift med en person på samme
> adresse, så sker der intet fra det offentlige.

Ja den ene er "mormor" den anden er "mor". Hvordan dokumenterer man at man
ikke er sammen med begge samtidigt hehehe...? Altså det er vel indlysende
selv for en kommune eller hvad?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-08 15:28

Bo skrev:

> Samme adresse = samme husstand

Min nevø lejede i lang tid et kælderværelse ud. Lejeren var
absolut ikke medlem af husstanden - heller ikke juridisk.

--
Bertel

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 13-02-08 17:08

Bertel Lund Hansen skrev:

> Min nevø lejede i lang tid et kælderværelse ud. Lejeren var
> absolut ikke medlem af husstanden - heller ikke juridisk.

Lige præcis.
Man vil normalt også modtage en blanket fra kommunen, hvor man skal
angive forholdet til dem som er tilmeldt på adressen.

Thore

Fra : Bo

Dato : 13-02-08 15:04

On 13 Feb., 21:52, "Martin" <jada...@hotmail.com> wrote:

> Ja den ene er "mormor" den anden er "mor". Hvordan dokumenterer man at man
> ikke er sammen med begge samtidigt hehehe...? Altså det er vel indlysende
> selv for en kommune eller hvad?

mor og datter forhold = samme husstand = samme familie. Kommunerne
er særdeles obs på dette område !

Fra : Martin

Dato : 14-02-08 20:22

mor og datter forhold = samme husstand = samme familie. Kommunerne
er særdeles obs på dette område !

Ok så det at jeg flytter sammen med dem begge gør altså dem begge til
"ikke-enlige" og de mister dermed alt hvad de hidtil måtte have fået af
ekstra børne-halløjsa? Jeg troede kun det var den ene ( vi er jo ikke ude i
en trekant osv ;)))))) Blot at huset er så stort at hendes mor lige så godt
kan have en del af det, men det er samme adresse...