Privat bilsalg
Fra : ___P.Sir

Dato : 12-02-08 17:59

Har solgt min gamle bil her til aften. Udenlandsk køber, smed pengene
kontant på bordet.
Har dog ikke fået bilen med, men vil hente den imorgen. Vil selv have
prøveplader med, og aftalen er at jeg tager mine nummerplader af og afmelder
på motorkontoret.
Ved at FDM anbefaler at man sammen går på motorkontoret og får ordnet dette,
men er den ovenfor nævnte metode ikke safe nok? Jeg afmelder bilen fra mit
navn, afleverer pladerne, har fået pengene, og afleverer bilen som kører væk
på nye ejers prøveplader. Noget jeg skal være opmærksom på for ikke at
"falde i" ?
Han har iøvrigt fået reg.attesten med idag - noget problem i det? Jeg har
kopi.
Søren

Fra : alexbo

Dato : 12-02-08 18:38

"___P.Sir" skrev

> [...]
> ikke at "falde i" ?
> Han har iøvrigt fået reg.attesten med idag - noget problem i det? Jeg har

Det vigtigste er nummerpladerne, så længe du har dem (og pengene) kan du
ikke falde i.
Reg. attesten er ikke vigtig, du går bare ned og afmelder bilen, afleverer
pladerne og får en afleveringskvittering, så går resten af sig selv.
Forsikring og ejerafgift stopper automatisk, og du får overskydende beløb
retur.

mvh
Alex Christensen

Fra : SmaRTrxxv