Indisk is
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 04-02-08 21:35

Hej NG

Jeg har en opskrift på Kulfi is, den er på engelsk, men jeg skal bruge
"evaporated milk".
Hvad er det? Hvor kan jeg købe det? Kan jeg evt. lave det selv? Kan nogen
andre opskrifter, med noget der er nemmere at skaffe, og der er prøvet og
gode?

Mange hilsner
Charlotte-korsør

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-02-08 21:43

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> wrote in message
> [...]
> andre opskrifter, med noget der er nemmere at skaffe, og der er prøvet og

Hej Charlotte,

Iflg. Wiki er det mælk på dåse, hvor 60 % af vandet er inddampet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Evaporated_milk

Mon ikke du kan finde det hos nogle af de mere velassorterede etniske
butikker ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Børge List

Dato : 04-02-08 21:44

www.arla.dk/C1256FA800483D00/O/hvad-er-evaporated-milk.html - 27k -

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 21:43

Charlotte P. Korsør wrote:
> [...]
> Hvad er det? Hvor kan jeg købe det? Kan jeg evt. lave det selv? Kan
> nogen andre opskrifter, med noget der er nemmere at skaffe, og der er

Det lyder som om det er kondenseret mælk du skal have fat i.
Jeg ved at flere her i gruppen jævnligt bruger kondenseret mælk, så de kan
nok byde ind med steder hvor du kan købe det...

Louise

Fra : Max

Dato : 04-02-08 21:48

Hej Louise

> Jeg ved at flere her i gruppen jævnligt bruger kondenseret mælk, så
> de kan nok byde ind med steder hvor du kan købe det...

Jeg køber det jævnligt i en butik der drives af kroatere, ser det også
i andre butiker der køres af fælo fra mellemøsten.

--
Mvh Max

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-02-08 21:59

Max skrev:
> Hej Louise

> Jeg køber det jævnligt i en butik der drives af kroatere, ser det også
> i andre butiker der køres af fælo fra mellemøsten.

Der er mange folkeslag dernede i det hjørne, men 'fælo' har jeg nu ikke
mødt før

Fra : Max

Dato : 04-02-08 22:04

Hej Gert

> Der er mange folkeslag dernede i det hjørne, men 'fælo' har jeg nu
> ikke mødt før

En tasde fejl, skulle være "folk" :)

--
Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-02-08 21:48

Charlotte P. Korsør skrev:

> Jeg har en opskrift på Kulfi is, den er på engelsk, men jeg
> skal bruge "evaporated milk".

Jeg kan aldrig huske forskel på 'evaporated milk' og 'condensed milk',
men hvis opskriften lyder som om det er sødt, kan du måske bruge denne
opskrift:

· http://knoter.zone237.dk/2006/08/kondenseret-maelk.html

Mvh,

--