Useriøs vejledning om vaccinationer
Fra : Jakob Munck

Dato : 06-03-08 07:31

Det er klart at man gerne vil tjene penge på vaccinationer, men derfor bør
vi som rejser også være meget kritisk m.h.t. den vejledning, som gives. Her
råder Udlandsvaccinationen ved Statens Seruminstitut f.eks. rejsende som
skal til Sverige, til at tage 3 forskellige vaccinationer (hjernebetændelse,
difteri og stivkrampe) før man rejser til Sverige. Læs her:

http://www.vaccination.dk/land/europa/3.1.html

Er det seriøst?

Hvilke vaccinationer skal jeg have, hvis jeg rejser til Odense (hvor
hygiejnen i almindelighed er lavere end i Sverige)?

v.h.
Jakob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-03-08 08:14

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> rejsende som skal til Sverige, til at tage 3 forskellige vaccinationer
> (hjernebetændelse, difteri og stivkrampe) før man rejser til Sverige.

Læs nu hvad der står inden du farer i flint. Reelt er der tale om
anbefaling af 0 (nul) vaccinationer.

Stivkrampe og difteri hører også til standardanbefalingen i Danmark, og
hjernebetændelses vaccinationen anbefales kun hvis man har f.eks. sommerhus
i nogle ganske bestemte (mikroskopisk små) områder omkring Stockholm.

> Hvilke vaccinationer skal jeg have, hvis jeg rejser til Odense (hvor
> hygiejnen i almindelighed er lavere end i Sverige)?

Stivkrampe og difteri. Det er helt normalt.

Fra : Stig Nielsen

Dato : 06-03-08 10:45

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke vaccinationer skal jeg have, hvis jeg rejser til Odense (hvor
> hygiejnen i almindelighed er lavere end i Sverige)?

Du skal have difteri og stivkrampe som er standardvaccination for hele
verden

Det vil være det første de sprøjter i dig hvis du kommer til skade, så det
er da bedre at være forberedt.

Og det med Sverige er jo mikroskopisk som en anden også har skrevet, så du
behøver vist ikke at være bange for forkert oplysning og være kritisk
overfor de råd du får der.

Stig

Fra : Bo

Dato : 06-03-08 12:40

On 6 Mar., 08:30, "Jakob Munck" <jm2_fjern_de...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilke vaccinationer skal jeg have, hvis jeg rejser til Odense (hvor
> hygiejnen i almindelighed er lavere end i Sverige)?

Det var noget DR1 kontant kunne se på, kontant rydder op i
vaccinationsjunglen
vh Bo