Vejret på Mallorca i september/oktober
Fra : Heidi

Dato : 02-03-08 19:13

Vi er ved at planlægge en tur sydpå næste år, og hælder lidt til
Mallorca udenfor højsæsonen - det kunne feks. være slutningen af
september/første halvdel af oktober.
Jeg har kigget på diverse klimatabeller, som alle siger noget
forskelligt - så hvad har i af erfaringer fra Mallorca på det tidspunkt?
Kan man nogenlunde regne med at det kan være varmt nok til at bade og
solbade? (Jeg er godt klar over at det kan svinge meget - og hvis det
har noget at sige, så bliver det nok Alcudiaområdet vi vil forsøge os
med).

Hvis i har nogen helt specifikke anbefalinger til hoteller i Alcudia, så
vil jeg også gerne høre om det. Ønsker/krav er svømmepøl, tæt på god
badestrand, og tæt på indkøb/restauranter. Det behøver ikke være det
største og mest luksuriøse, men der må gerne være nogle aktiviteter at
tage sig til for både helt små børn på 3-4 år, og et par drenge som til
den tid vil være 13 og 12.

På forhånd tak.

--
Heidi

Fra : marlene

Dato : 04-03-08 22:11

vi var på bellevue hotel,alcudia, i hotellejlighed. første uge i sept.
stedet er ok, ok mad, ok underholdning tæt på dollarstreet, en meget
befærdet turist præget gade, tæt på stranden synes vi.
vi havde fantastisk vejr. men venner der er der år efter år, siger det er
sidste udkald der, det bliver meget hurtigt køligt. de tager aldrig dertil
efter anden uge i sept.
mvh malene

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-03-08 22:21

Hej

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote:

>Jeg har kigget på diverse klimatabeller, som alle siger noget
>forskelligt - så hvad har i af erfaringer fra Mallorca på det tidspunkt?

Vejret på Mallorca i Sept/Okt. ligger typisk på 25 - 28 grader, så for
os 'nordboere' er det en meget fin tid at tage derned på...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Heidi

Dato : 06-03-08 21:16

Heidi wrote:

Tak for svarene - så må vi se om vi tør satse på godt vejr sidst i
september 2009
Modtager stadig gerne gode forslag til hoteller i Alcudia....

--
Heidi

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 12-03-08 08:32

I ydersæsonerne vil jeg klart anbefale jer at blive på sydkysten. I
Alcudia-området kan der ofte blæse en del mere end f.eks. ved Playa de
Palma. Naturligvis er det svært at forudsige vejret, men det er
ihvertfald min erfaring.

Fordelen er så også at Playa de Palma kun er 10 minutter køretur fra
lufthavnen. Selv foretrækker jeg den rolige ende af stranden - f.eks.
Can Pastilla, hvor lejlighedshotellet Fontanellas Playa f.eks. ligger:

http://www.hotelpronto.com/Customer/Availability/HotelSearchResults.aspx?SearchDetails=G2008.10.01!2008.10.08!fontanellas!44643205!82195274!-1!11!-1!-1!-1!-1!-1!..!!!2!2!0!&PreviousSearchId=44643205&TargetHotelId=-1&SubmitDates=False&MaxPageSize=10&VAError=-2147483648&IsSubmit=False&SiteId=1129&Prev=7

De har store flotte lejligheder med udsigt over bugten til rimelige
penge. Mener faktisk prisen bliver halveret pr. 1. okt. ift.
højsæsonen.

Du kan også finde billige flybilletter på http://www.flyrejsen.dk
eller andre hoteller på http://www.billighotel.dk