Almindelig høflighed her i gruppen !
Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-03-08 19:31

Det kan godt være, at det er mig dr er helt forket på den ?
Men synes generelt, at når nogen stiller et spørgsmål eller gerne vil
have et "rejseråd", så er der der som regel nogen svar. Men der er
altså mange, der aldrig kvitterer med et svar, om de kunne bruge, det
man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det bare er
sådan systemet er her i denne gruppe ?
Mogens

Fra : Zillyink

Dato : 01-03-08 19:39

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bruge, det
> man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det

De gange hvor jeg ikke svarer tilbage i en tråd, er det typisk
der hvor andre NG´ere har hijacked tråden og laver andre spor end
det oprindelige, det er det der sker og er ok nok, men så takker
jeg ikke i tråden.

Jeg har da ofte sendt en mail direkte til en afsender og fuldt
pænt op, og takket for brugbart input ect.

--
Baumann

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-03-08 20:17

> [...]
>jeg ikke i tråden.
>
>Jeg har da ofte sendt en mail direkte til en afsender og fuldt
>pænt op, og takket for brugbart input ect.
--------------
Det kan jeg godt se - mange gange kører emnet lidt af sporet - men
andre gange kører emnet fint, men ?-stilleren forbliver nogen gange
tavs, så man aner ikke om man har kommet med et brugbart input.
Mogens

Fra : bj

Dato : 01-03-08 20:36

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre gange kører emnet fint, men ?-stilleren forbliver nogen gange
> tavs, så man aner ikke om man har kommet med et brugbart input.

-----------------

Måske du skal vende den om for ikke at skuffe dig selv ved at forvente svar!
DU mener SELV du har leveret et brugbart input i forhold til det du mener
der skal besvares fx. Vær tilfreds med det og afvent ikke et svar eller tak
for noget. Det tror jeg måske er en lidt høj forventning at sætte sig!

Dog giver jeg dig fuldstændig ret. Det er da dejligt at kunne hjælpe med
input og vide, om man har hjulpet, men går vi mig/dig/andre og venter på en
tilmelding, mener jeg, vi bruger vores tid mindre hensigstmæssigt.

Jeg forsøger da så vidt muligt at følge op på det, jeg har spurgt om eller
svaret på, i alle newsgruper jeg bruger, men forventer ikke en
tilbagemelding som sådan om nogen har kunnet bruge mit input.

Hold da helt K*** jeg ser frem til det bliver bedre vejr og sommer med
SOLskin

De bedste hilsner
bj

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-03-08 22:14

> [...]
>for noget. Det tror jeg måske er en lidt høj forventning at sætte sig!

--------------------------------

Jeg er egentligt ikke skuffet - så vigtigt er det jo heller ikke - men
det var bare en lille ting, som jeg har lagt mærke til - altså at den
der stiller et spørgsmål mange gange ikke følger op på det. Nå - sådan
er det jo nok - jeg skal nok stadig komme med lidt, hvis jeg føler jeg
kan bidrage med noget.
Så fik jeg lige lidt luft og tak for jeres svar til mit lettere OT-
spørgsmål
Mogens

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 09:30

Fra : Zillyink

Dato : 01-03-08 20:50

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i meddelelsen

> --------------
> ... men ?-stilleren forbliver nogen gange
> tavs, så man aner ikke om man har kommet med et brugbart input.

Tjaeh, det er vel det man må forvente og så regne med at modtager
tager det som er relevant eller interessant.
Jeg forventer ikke, som udgangspunkt, follw-up, men håber da at
de byder ind på hvad de så anbefaler ud fra deres tur/rejse
efterfølgende.

Hvis jeg virkelig vil have den fulde pakke, så er der de globale
foraer (tripadvisor m.fl.) hvor man møder rigtig mange (til tider
ufattelig mange) mennesker der kan byde ind på helt specifikke
spørgsmål, ønsker mv.

Jeg har i den sidste tid modtaget adresser på Shimuzuer, Ryokans,
guesthomes mv. i Japan fra andre i sådan en mængde, at jeg stort
set har hele rejsen på plads, og det er steder som ikke findes i
de kommercielle kataloger og lign., men stort set steder der kun
anbefales via mund til mund metoden, gennem personlig erfaring
mv.

En del af disse råd og vejledninger er fra lokaIe der har læst
min opfordring/ønske om hjælp, og i disse tilfælde vil jeg altid
vende tilbage med en kort tak og lidt om hvad jeg så tænker at
gøre. Jeg har desuden fået en del oplysninger om oplevelser der
ikke annonceres i stor skala, men gives til mennesker der aktivt
ønsker noget specielt, f.eks. private indkvarteringer på en lille
ø med en "onse" hvor der kun er privat sejlads derud, og andre
interessante muligheder. Disse muligheder takkes der ikke for
offentligt

Fra : Bo

Dato : 01-03-08 16:06

On 1 Mar., 23:13, mogens.am...@gmail.com wrote:

> [...]
> kan bidrage med noget.
> Så fik jeg lige lidt luft og tak for jeres svar til mit lettere OT-

Er det et "TAK for svar" du ønsker ? Forvent ikke at alle
spørgere giver et TAK, selv føler jeg det irriteret at skulle åbne for
kun at læse "TAK for svar", kommer der ikke gen-spm så har spørgeren
fået svar. Mange gange stiller jeg et spm men får ikke svar og
tænker, nå det ved ingen desværre, så søger jeg via Google og finder
nogle gange et for mig brugbart svar. vh Bo

Fra : Bjarne

Dato : 02-03-08 09:30

Bo skrev:

> [...]
> tænker, nå det ved ingen desværre, så søger jeg via Google og finder
> nogle gange et for mig brugbart svar. vh Bo

Jeg synes, du burde prøve at arbejde lidt med din egen irritation over
høflige mennesker, der takker.
Det er lidt ubehageligt at vide, at man irriterer dig ved at kvittere
for en oplysning med et lille "tak".
En lille tilkendegivelse af at man stadig er der og har lyttet.

Jeg synes egentlig godt, det kan være på sin plads at vise en smule
respekt for, at andre mennesker i deres fritid prøver at hjælpe med gode
råd og svar.
Jeg har selv fået en del meget brugbare svar i flere grupper, som har
hjulpet mig og endda sparet enten tid eller penge.
Ingenlunde skal jeg påstå, at jeg altid selv husker at sige tak, men jeg
forsøger da.

Danskere er generelt ved at udvikle sig til en af de uhøfligste nationer
i Europa. Det behøver vi ikke.

God søndag.

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 09:30

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-03-08 12:03

mogens.amd64@gmail.com wrote:
> [...]
> altså mange, der aldrig kvitterer med et svar, om de kunne bruge, det
> man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det bare er

Det er sjælden at man ser at spørgeren bekræfter brugbare svar. Om her
eller i andre grupper.

Hvornår skal man iøvrigt svare.? Når man er 80% tilfreds.?

Mvh. Jørgen

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-03-08 17:35

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sjælden at man ser at spørgeren bekræfter brugbare svar. Om her
> eller i andre grupper.
>
> Hvornår skal man iøvrigt svare.? Når man er 80% tilfreds.?

I 'gamle' dage var det dårlig stil at svare på et indlæg blot med et tak.
Det hænger nok sammen med at usenet er født til lave båndbredder. Dengang
var det helt normalt at udstyre et indlæg med et spørgsmål med et 'På
forhånd tak' eller mere nomalt TIA (Thanks in advance). Med dagens
bredbåndsforbindelser betyder det ikke noget, men når jeg læser usenet på
min PDAtelefon over en mager GSMforbindelse kan jeg også blive lettere
irriteret over at hente et indlæg - som regel med en masse overflødigt
citat - der blot indeholder et 'Tak', uanset at det er velment.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-03-08 12:41

mogens.amd64@gmail.com wrote in news:7u7js3979hse9odvqitduem6trt82v9jd8@
4ax.com:

> [...]
> altså mange, der aldrig kvitterer med et svar, om de kunne bruge, det
> man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det bare er

Det har aldrig været kotume på usenet at takke for svar. Tilbage meldinger
er derimod ofte set, men da denne gruppe handler om ferie der ofter tager
uger og planlægges i endnu bedre tid, så ville det ikke være
hensigtsmæssigt at melde tilbage i tråden.

Hvis man vil takke for et særligt brugbart svar, så benyt email istedet.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-03-08 18:48

> [...]
> altså mange, der aldrig kvitterer med et svar, om de kunne bruge, det
> man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det bare er

Jeg er meget hyppig skribent her i denne gruppe, men har aldrig gået op i om
der er en taknemmelig modtager, men jeg fornemmer da, at hvis jeg svarer med
noget der har relevans for tråden, så kan spørgeren bruge det under en eller
anden form, uanset om der meldes tilbage eller ej.
Men jeg har ikke brug for taknemmeligheden - jeg nyder at øse af stor
rejseerfaring, og "genoplever" ofte min egen rejse ved at fortælle om forløb
fra den, og dét gør mig rigtig glad så spørg endelig........
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Steen Johansen

Dato : 04-03-08 21:22

> [...]
> altså mange, der aldrig kvitterer med et svar, om de kunne bruge, det
> man svarer eller bare siger tak for svarene. Men måske at det bare er

En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora,
særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver
indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En
troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med
sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at
hidse sig op og "bide på krogen".

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens trolde,
at dette fænomen oprindeligt fik sit navn. Konkret henviser det til det
engelske verbum "to troll" (dansk: trolling), der er en fiskemetode, hvor
man slæber en krog med påsat madding gennem vandet og venter på, at noget
skal bide på; i lystfiskerjargon taler man på dansk om "at dørge".
Parallellen til de mere kendte trolde var oplagt, og i dag trækker
forestillingerne om trolls i udbredt grad på mytologiens trolde - således
ser man ofte, at folk, der svarer på en trolls indlæg, bliver bedt om ikke
at "fodre trollen".

"Undlad venligst at fodre trollene".
En troll anvender som regel en række forskellige metoder til at narre folk.
Én metode er at fremsætte en stribe meget skarpt formulerede afvisninger af
det fælles værdigrundlag, der findes i en nyhedsgruppe, eksempelvis ved at
afvise guders eksistens i en diskussionsgruppe om religiøse spørgsmål. En
anden arbejdsmetode er at krydsposte et indlæg til flere grupper, således at
svar fra én gruppe kan ses i begge grupper. Her vil en troll så vælge to
grupper, hvor deltagerne har meninger og debatformer, der adskiller sig
meget fra hinanden, for eksempel en selvhjælpsgruppe for alkoholikere og en
gruppe for ølbryggere. Her kan en troll typisk nøjes med et enkelt indlæg,
der udfordrer deltagerne i den ene gruppe, hvorefter diskussionen ofte vil
udvikle sig eksplosivt.

Fra : Bjarne

Dato : 05-03-08 08:13

Steen Johansen skrev:
> [...]
> der udfordrer deltagerne i den ene gruppe, hvorefter diskussionen ofte vil

Eftersom indlægget med lange citater handler om noget helt andet end det
du svarer på kan man med rimelig sikkerhed konkludere, at indlægget
kommer fra en "troll" som ønsker at fremprovokere en diskussion, der
handler om alt andet end høflighed i gruppen.

Høflig hilsen

Bjarne