Hvad skal man se på Mallorca?
Fra : Bjarne

Dato : 29-02-08 09:23

Nogen forslag?

Bør man leje en bil?

mvh
Bjarne

Fra : Søren Friberg

Dato : 29-02-08 18:43

Bjarne skrev:
> Nogen forslag?

Ja, det kommer jo an på hvorfor du har valgt Mallorca. Men jeg har for
nogle år siden set på nogle af de mange fine drypstenshuler. Især Cuevas
del Drach (dragegrotterne), Cuevas del Hams og Cuevas de Arta.

De 2 bjergkæder er meget interessante og i det hele taget er der jo
smukt uden for de totalt stenede turistområder.

> Bør man leje en bil?

Ja, for at opleve andet end turiststederne.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : Poul Christensen

Dato : 29-02-08 19:11

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in news:47c7c0a4$0$90263$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nogen forslag?
>
> Bør man leje en bil?

Klosteret i Lluc er et dejligt sted.

mvh poul christensen

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 29-02-08 19:24

On Fri, 29 Feb 2008 09:22:50 +0100, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Nogen forslag?
>
>Bør man leje en bil?
------------
ja billejer er en rigtig god ting - Mallorca er rigtig flot når man
kommer udenfor de almindelige turistbyer (som på deres måde jo er OK).
En tur med toget (vælg turistafg.) fra Las Palmas til Sollér - er en
dejlig tur. Fra Sollér kan man tage en tur ned til Puerto Sollér med
sporvogn og tgilbage igen.
kik evt. her:
http://www.soller.dk/
En dejlig Ø, som mange ser forkert på - bevæg jeg bare et par km
udenfor gettoen - og I har en pragtfuld Ø !

Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-08 01:08

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Nogen forslag?
>
> Bør man leje en bil?
>
> mvh
> Bjarne

Helt klart leje en bil. Vi plejer at vente med at leje, til vi er kommet
derned, hvor det er væsentligt billigere end at leje gennem
rejseselskaberne.
I kan se mange tips om Mallorca her:
http://www.mallorca-info.dk/

Inde omkring midten af øen kan man stadig med fordel forlade de store
gennemkørselsveje og tage de mindre. Selv om de ikke er lige store
allesammen er det ikke noget problem at køre der, idet der stort set ingen
trafik er. Der er flere meget gamle byer, hvor man kan køre igennem uden
stort set at møde andre biler. Der er typisk ensrettet, idet gaderne er så
smalle nogen steder, så man kun lige kan komme igennen i personbil. Men man
møder på den måde den Mallorcinske ånd. Hvis I kører til dragegrotterne (som
vi synes er de flotteste) med underjordisk sø, hvor man i en stor hule kan
sidde og se en båd komme sejlende i mørke, mens der spilles klassisk musik
af levende musikere i båden. En oplevelse selv for os, som ellers ikke er
til klassisk musik. Når man kører ud til grotten skal man lige være
opmærksom på, at lige inden man når til byen Porto Christo er der meget
store reklamer for grotter, som ligger der, men det er ikke de rigtige. Man
skal ind igennem Porto Christo for at komme til den rigtige grotte.
Kør i lejet bil i bjergene på nordkysten. Det kræver ikke særlige
kørselsfærdigheder, da vejene er ganske gode. Der er mange gode oplevelser i
disse bjerge, selv om de ikke er så høje endda. Togturen til Soller og
Puerto Soller kan jeg også anbefale, men man kan også køre dertil i lejet
bil og få gode oplevelser. En af de kønneste strækninger i bil er for os,
når man kører fra Puerto Soller og så vælger at køre mod sydvest på
nordsiden af bjergene. Der er lange strækninger hvor man kører med kig ud
over havet, og der er flere spændende byer som nærmest ser ud til at hænge
på bjergene.
Glæd Jer - det er en pragtfuld ø!

Kurt

Fra : Bjarne

Dato : 03-03-08 09:43

Skønt, tak for alle svarene. Jeg har aldrig været der og det bliver nok også
eneste gang, så vi skal have det bedst mulige ud af det.

mvh
Bjarne

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 03-03-08 19:10

On Mon, 3 Mar 2008 09:43:14 +0100, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Skønt, tak for alle svarene. Jeg har aldrig været der og det bliver nok også
>eneste gang, så vi skal have det bedst mulige ud af det.
------------------

Den eneste gang !!! )))) Hvis du kommer rundt og ser hvor skøn øen
er - så kommer du tilbage - vil jeg vædde med
God tur !
Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 04-03-08 09:35

> Den eneste gang !!! )))) Hvis du kommer rundt og ser hvor skøn øen
> er - så kommer du tilbage - vil jeg vædde med
> God tur !
> Mogens

Kanon kommentar... Vi må se, der er jo hele verden, jeg vil gerne Argentina,
Australien, Japan, Thailand, Iran, Madagaskar etc... Så typisk ender jeg kun
en gang samme sted.

Men du har ret, men ved jo aldrig. Og tak

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 04-03-08 10:32

Bjarne skrev:

> [...]
> en gang samme sted.
>
> Men du har ret, men ved jo aldrig. Og tak

Min datter er mindst lige så rejsegal efter eksotiske mål, men blev
alligevel meget glad for Mallorca sidste år.

Så selvom øen ejes af tysken, er det ikke sikkert, du kun kommer der en
gang.

Overvej at reservere bil hjemmefra og husk de skønne tog på øen, selvom
du lejer bil.

God tur

Bjarne
- som snart skal til London

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 12-03-08 08:35

On 29 Feb., 09:22, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> Nogen forslag?
>
> Bør man leje en bil?
>
> mvh
> Bjarne

Jeg vil helt klart anbefale jer at se Katedralen i Palma, der er
(mener jeg) verdens tredje eller fjerne største. Den er utrolig flot.
Og, ja billeje er helt klart en god ting. Mallorca er en af Europas
billigste steder at leje bil. De kan med fordel leje hjemmefra, så du
ikke løber ind i en eller anden ukendt udlejer eller nogle overpriser
hos de etablerede selskaber. De billigste priser finder du på
http://www.billiglejebil.dk