Disneyland Paris
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 19:22

Hej

Vi er en familie på mor, far og to på 10.
Vi skal en tur til Paris og vi voksne har snakket om, om Disneyland er et
besøg værd, evt. med overnatning.
Det må jo gerne være lidt ud over det sædvanlige til den pris.

Men er det det værd, når børnene er 10, og hvad er der med i indgangen og
koster mad i parken et mindre fyns landsted ?

/karsten

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 28-02-08 21:15

> [...]
>
> Men er det det værd, når børnene er 10, og hvad er der med i indgangen og
> koster mad i parken et mindre fyns landsted ?

prøv at søge lidt tilbage i gruppen. Der er svaret på det før.

Min egen holdning er - JA, det er klart et besøg værd, og dine børn har en
god alder. Overnating er et must. Gerne to nætter. Det er en god pris, hvis
man bor 4 på værelset, og man kan tage toget ind til Paris. Entre er med i
prisen, men man kan vælge at bo uden entre, hvis man f.eks. kører hjem den
sidste dag. Når man overnatter, er entre med den dag man kommer og den dag
man kører. Så en overnatning giver to dages entre. Hotellerne er flotte og
det er rart at kunne gå til og fra parken.

Maden er lidt dyr, men der findes da en McDonalds restaurant. Der er
restauranter i mange prislejer. Der er to parker, og hver park kræver mindst
én dag. God fornøjelse....

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Marianne

Dato : 28-02-08 23:30

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men er det det værd, når børnene er 10, og hvad er der med i indgangen og
> koster mad i parken et mindre fyns landsted ?

Hej

Disneyland er bestemt et besøg værd. For danskere er især efterårsferien
god, da antallet af besøgende i parken da er overkommeligt. Jeg selv ville
fx ikke vove sommerferien. Prismæssigt ligger det på linie med Legoland og
Legolands hotel - rejsen derned fraregnet, selvfølgeligt.

Helt afgjort overnatning. Det er næsten halvdelen af oplevelsen at bo på et
af kæmpe-hotellerne. Vi boede på et med Prærielandsby-tema, og det var OK.
Om man vil fra Disneyland til Paris eller omvendt er en smagssag, men
personligt synes jeg een overnatning var nok. Børnene kunne have taget 10.

Se endelig deres parader. Det er ærkeamerikansk, men super-flot og
gennemført.

Maden i parken er lidt pebret, men så er det heller ikke værre. Igen vil jeg
anbefale, at man prøver det. Også dette er 100% gennemført. Den største
pengesluger er de 10.000 Disneyting, man kan købe. Puhhhhhha!! Men så får
man måske klaret julegaverne ved samme lejlighed.

Logistikken i parken, restauranterne og hotellerne er *imponerende*. Fx at
få 1000 personer gennem morgenmadsbuffet'en uden at det hele sejler er i sig
selv en oplevelse at overvære - synes jeg.

mvh
Marianne

Fra : Bo

Dato : 01-03-08 16:20

On 29 Feb., 00:30, "Marianne" <han...@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
> få 1000 personer gennem morgenmadsbuffet'en uden at det hele sejler er i sig
> selv en oplevelse at overvære - synes jeg.

Vi var der i 1990 og boede på et Mexikansk hotel inde på området og
gik ind til parken, om aftenen så vi Buffalo Bill show med en masse
dyr og lassoer. 2 dage i parken og 2 overnatninger, mindre kan ikke
gøre det. Priserne var som i alle forlystelsesparker. De mest
attraktive forlystelser som bjergtoget skal man komme tidligt, nogle
forlystelser er ikke for mindre børn. vh Bo

Fra : Bent Gaardsøe Madsen

Dato : 04-03-08 22:49

Hej Karsten

Jo det er så sandelig et besøg værd. Vi var dernede i uge 8. Og det var
virkelig sjovt for
alle i familien.

Priserne er i den øvre ende. Meeen ikke meget højere end i div.
forlystelsesparker i
Danmark. Middags buffet på hotellet lå på omkring 80 euro, men så manglede
der ikke noget overhovedet. Drinks på samme hotel, kostede (som på alle
danske
restauranter) en bondegård.
Tag en tur i Tivoli i København og du vil ha' tilsvarende udgifter til mad
og drikke !!

Turen blev bestilt gennem FDM, 4 (2 voksne og 2 børn (4 og 11 år)), på
Disneyland Resort hotel
(Sequoia lodge). Som lå i fin afstand til alt :
- 10 min gå-afstand fra parkerne
- gratis bus til og fra parkerne (kørte hele tiden ved åbnings- og lukke-tid
og jævnligt dagen igennem).
Der var også et badeland , ikke stort, men helt OK. Med SPA, vandrutsjebane,
ind og udendørs pool. Åben fra kl. 7 til 22.
- 2 overnatninger, 2 store dobbeltsenge i samme værelse
- inkl. morgenmad på hotel'et
- inkl. 3 fuld dages fri adgang til begge parker: Disney Studios,
Disnelyand.

samlet pris 4200 Kr.

Der til kom flybilletterne til ca. samme pris (SAS).
Plus Bustransport fra lufthavnen til Hotellet. Der går shuttle bus min. hver
time mellem alle hotellerne og lufthaven nord for Paris.
pris 60 euro hver vej (en taxa koster små 100 euro).
Turen tager omkring en time, men pas på i myldretiden, der kommer den næsten
op på 2 timer.

Ganske OK priser, sammenlignet med f.eks. Legoland, eller Lalandia i
Danmark. Kig evt. andre nye forårs tilbud, via deres hjemmeside:
http://www.disneylandparis.com

Parken var åben for hotellernes gæster allerede fra kl. 8 om morgenen, og
lukkede først ved 20. tiden, med et stort show med fyrværkeri etc. (det var
jo mørkt ved
den tid). Der var temmelig mange mennesker, så kø'erne skal man altså
planlægge med.
Der kan være ½ og hele timer inden man kommer til de mest populære af
forlystelserne.
Fastpass' kan være nyttige at få lavet (sker ved indgangen), man får så et
tidsrum hvor man kan
springe direkte på forlystelserne udenom de andre (lidt irriterede) som
venter i de lange kø'er.

Selv synes jeg at Disney Studios var det som overraskede mig mest positivt.
Der var virkelig gang i den med "katastrofesimulering" med jordskælv,
eksploderende lastbiler
og vandfald, Universal Studios gør det ikke meget bedre
Jeg overtalt ungerne til IKKE at købe div. dukker/bamser og andet skrammel,
det koster jo også en bondgård. F.eks 1 stk askepotkjole til en 6-7 årig
pige: 500 Kr.
T-shirt's med logoer etc. koster omkring 100 kr. stykket.

Vi mangler såmænd at prøve flere af forlystelserne, selvom vi havde 3 fulde
dage tilrådighed.

Alt i alt en virkelig god oplevelse, som sagtens kan gentages.
Så vi kan kun sige : Go for it'

M.v.h.

Bent og hans familie.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 06-03-08 18:10

Hej

jeg har lige et par kommentarer.

> Der var også et badeland , ikke stort, men helt OK. Med SPA,
> vandrutsjebane,
> ind og udendørs pool. Åben fra kl. 7 til 22.

Er man der om vinteren, er poolen alt, alt for lille. Da vi var der, var der
meget stor trængsel og alarm. Kommer man sent om aftenen er der bedre plads.
Desuden kan alle komme ind. Der er ingen der holder øje med gæsterne, så bor
man på et hotel uden pool, kan man bare gå herhen. Omklædningsrummene var
skandaløst små og ikke særligt rene pga. det store antal gæster.

> [...]
> tidsrum hvor man kan
> springe direkte på forlystelserne udenom de andre (lidt irriterede) som

Du trækker fast-pass ved hver enkelt forlystelse, og er en god ide.
Ventetiden kan i højsæsonen være oppe på en time, men der foregår meget
omkring en sådan kø, men for mange danske børn er det nok en svær øvelse at
stå i kø i så lang tid. Men det er ventetiden værd!

> Alt i alt en virkelig god oplevelse, som sagtens kan gentages.
> Så vi kan kun sige : Go for it'

Helt, helt enig!!!!

Kennet

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 14:52

> Helt, helt enig!!!!

And so it shall be

Thnx for input (uha det bliver helt engelsk)

/karsten