Fra Polen til Kaliningrad (Rusland)
Fra : kurt@2980.dk

Dato : 26-02-08 08:15

Til august/september planlægger vi en tur til det østlige Polen. Vi
vil gerne tage en afstikker til Kaliningrad et par dage.
Vi er 5 voksne i 2 biler, og vi medbringer 2 små hunde.
Er der nogle der kan komme med tips, ideer eller gode råd ?

Fra : Anette

Dato : 27-02-08 00:01

kurt@2980.dk wrote:
> [...]
> Vi er 5 voksne i 2 biler, og vi medbringer 2 små hunde.
> Er der nogle der kan komme med tips, ideer eller gode råd ?

I skal nok lige tjekke om I må have hundene med til Rusland.
Rusland har formentlig andre regler end EU.

/ Anette

Fra : Bjarne

Dato : 27-02-08 08:34

kurt@2980.dk skrev:
> [...]
> Vi er 5 voksne i 2 biler, og vi medbringer 2 små hunde.
> Er der nogle der kan komme med tips, ideer eller gode råd ?
Visum til Rusland selvfølgelig + husk registreringsattest.
Måske også grønt kort til bilen?
Jeg kunne forestille mig, at der måske kan være ventetid ved grænsen.
Måske, måske ikke, men regn med det.
Prøv at parkere i bevogtede parkeringsanlæg og sørg for en ordentlig
tyverisikring af bilen.

Pas på landevejsrøvere i Polen - måske skal man ikke køre de mest skumle
ruter om natten?

Lyder spændende

vh
Bjarne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-02-08 09:49

On Wed, 27 Feb 2008 08:33:56 +0100, Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com>
wrote:

> [...]
Ring til den Russiske ambasade og få be/af-kræftet om hunde kan
medbringes.
Jeg har tilbragt mange timer på Russiske grænseovergange og aldrig set
kæledyr der, så jeg tror ikke det er noget man bare lige tager med
over grænsen.

>Visum til Rusland
Søg i god tid, kontroller visaet, specielt gyldighedsperioden.

>Måske også grønt kort til bilen?
Til Rusland er Grønt kort ikke anvendeligt, det gælder ikke der.

Du skal derimod have en ansvars-forsikring som gælder i Rusland, disse
kan hjælpe http://www.finpremium.fi/english/index.php?page=4_3 priser:
http://www.finpremium.fi/english/pdf/hinnasto.pdf (PV =dage, KK=
måneder, HV=HK, øverste røde priser er personbil) eller den kan købes
på grænsen til anden pris en den henviste.

På selve grænsen får du også en Russisk registrerings attest (På basis
af din egen orginale reg. attest (Det fremme ekspeditionen at
navn/adresse er i ovensstemmelse med førens) Det er vigtigt at
kontrollere udløbsdatoen på den Russiske reg. attest, det koset kun
360kr med udløbet attest, men det kan tage flere timer at få løst
"problemet".

/Hans

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-02-08 16:51

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> on onsdag 27. februar 2008 at 8:33 +0100
wrote:

>Pas på landevejsrøvere i Polen - måske skal man ikke køre de mest skumle
>ruter om natten?

Hmmm, jeg ville nu være betydeligt mere påpasselig i Kalinigrad. Husker
kun byen som mere end almindelig skummel. Jeg var der senest for et par år
siden og der var der ikke mangel på advarsler fra blandt andet hotellets
side.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311