4 dage til Berlin
Fra : marlene

Dato : 26-02-08 09:09

har du er faring med div. busrejser kontra fly.
vi skal 4 dage afsted sidst i april,
vi er tre voksne, som gerne vil inlogeres så vi evt. kan dele
værelse/hotellejlighed.
hvem kan I anbefale at rejse med, og hvilke prisleje skal vi regne med.
håber på billigst muligt.

studiemalerne

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-08 15:23

marlene wrote:

> [...]
> værelse/hotellejlighed.
> hvem kan I anbefale at rejse med, og hvilke prisleje skal vi regne med.

Jeg pleje at booke hotel på booking.com der får du den endelig pris på
hotellet med det samme, det gør du ikke på alle andre HotelBookingSite.
Du kan booke et 3 senges værelse på mange hoteller, vær dog inden booking
opmærksom på om der er en dobeltseng, eller det er enkeltstående senge.
Afbestilling er typisk muligt til dagen før planlagt ankomst.

Jeg plejer at flyve fra Kastrup, med enten Sterling.dk EasyJet.dk eller
airberlin.dk

Jeg skal f.eks der ned her den 8/3 - 11/3 med easyjet for 366,00 DKR incl.
alle afgifter og betalingsgebyr. Det var da easyjet havde tilbud.
Det er det billigeste jeg har fået billeten til, ellers så plejer jeg at få
den til 395,00 til 500,00.
Jeg bestiller så i god tid, og flyver normalt gerne tirsdag eller onsdag, da
det er de billigeste dage.

Ivar

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-08 15:29

Ivar Madsen wrote:

> [...]
> alle afgifter og betalingsgebyr. Det var da easyjet havde tilbud.
> Det er det billigeste jeg har fået billeten til, ellers så plejer jeg at

Skulle måske lige nævne, at det er for en retur billet!

Ivar

Fra : marlene

Dato : 01-03-08 13:17

hold da op , billigt,billigt.

det er endt for os sådan,
at vi skal fragtes til kbh. af den enes kæreste,
påstige bus, dase hele vejen også retur,
smides af tæt ved billig udgave af hotel, der dog servere morgenmad.
for 1500,- pr. pers, men det er vist også ok.
nu skal der så undersøges en del om, hvad vi skal nå at se på dernede
af kirker, godser o.lign. kalkmalerier, illutionsmaleri, museum, markeder
og cafeer ikke mindst.

Fra : Lars 8210

Dato : 14-05-08 17:18

Ivar Madsen wrote:

> Skulle måske lige nævne, at det er for en retur billet!

Næh det er da ikke billigt - Du kan rejse med DB for 29 euro (220 kr) pr.
vej. pr. person.

http://www.bahn.de/db_danmark/view/vores_tilbud/tmb_potsdam.shtml

Og Hotelværelse skulle da helst ikke koste mere end 50-70 euro pr.
dobbeltværelse.
Men nu skriver i ikke hvor i vil bo så ??

PS: Istedet for at tage med en eller anden guidet turistbus - så køb kort
til S/U-bahnen - og brug buslinie 100 eller 200.

Lars

Fra : Armand

Dato : 14-05-08 23:18

Lars 8210 skrev:

> Næh det er da ikke billigt - Du kan rejse med DB for 29 euro (220
kr) pr.
> vej. pr. person.
>
> http://www.bahn.de/db_danmark/view/vores_tilbud/tmb_potsdam.shtml

Vi har 550km til Kurfürstendam, hvilket p.t. koster 670,-kr t/r i
familiens lille oliebrænder.
pr. vej, pr. person svarer dét til 168,-kr!
Vi har lige været afted i pinsen og brugte oveni omkring 150,-kr til
parkering

> Og Hotelværelse skulle da helst ikke koste mere end 50-70 euro pr.
> dobbeltværelse.
> Men nu skriver i ikke hvor i vil bo så ??

To pinse-overnatninger i dobbeltværelse på firestjernet hotel
("Alsterhof") én blok fra Gedächtnis-kirche: 1200,-kr

1.000,- pr. person i transport og to overnatninger for en hurtig
dør-til-dør pinseferie, synes jég er til at føle på!

--
Armand.
(snart Berlinoman)