Roadtrip: New York->Orlando - hvad skal vi~
Fra : Brian Skaarup

Dato : 20-02-08 10:12

Jeg og en kollega forstiller os en tur fra New York til Orlando i bil i
midten af maj i 8 dage.
Vi regner med at se
New York (et par dage) (Jeg har været der før)
Philadelphia og Washington (et par dage)
Orlando (en dag) (Jeg har været der før)

Hvad skal vi se mellem Washington og Orlando?
Savannah?

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-02-08 11:19

> Hvad skal vi se mellem Washington og Orlando?
> Savannah?

Hej Brian
Min kone og jeg kører selv fra N.Y. til Florida Keys om en måneds tid, og
har kigget efter det samme, og noget af det der fylder mest ned at kysten er
nok Borgerkrigen og slave-perioden, og der er mange byer dernedaf med
udmærkede museer.
Ikke så langt fra Philadelphia ligger det berømte Amish-område (ca. 1,5 - 2
timers kørsel) rundt om byen Lancaster i Pennsylvania.
Det er virkelig en oplevelse at køre rundt i det område, der primært er
koncentreeret omkring byen Intercourse.
Der er et Best Western Motel hvor personalet er Minoitter (nært beslægtet
med Amish) og går klædt med kyser osv, og der er hestevogen og hvide gårde
med manuel drift allevegne. Desuden er der i området omkring Intercourse ca.
25 af de historiske "covered bridges", de der træbroer der nærmest ligner et
hus der er bygget hen over vandløbene, og man kan få et kort til at finde
dem efter lokalt.
Nede i det sydligste Georgia ligger Okefenokee Swamps, et stort sumpområde,
hvor der er masser af alligatorer og andet wildlife, og mulighed for ture
osv.Skønt område! Har været der før.
I det nordligste Florida ligger én af USA's ældste byer, San Augustine. Lidt
en turistfælde efterhånden, men også interessant, med museum om slavetiden
og opbygningen af USA, og desuden USA's ældste skole.
Lidt nordligere ligger Jacksonville der bl.a. huser USA's ældste fængsel -
også lidt interessant.

Jep, det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om, men imødeser da selv
andre inputs i tråden.

Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Brian Skaarup

Dato : 22-02-08 14:38

Niels Hejnfelt wrote:
> Min kone og jeg kører selv fra N.Y. til Florida Keys om en måneds tid

Interessante informationer - tak for det!

Hvad går i mht. bilen?
Kører I retur til NY eller hvordan?

De steder jeg har undersøgt det koster det omkring $300 i envejsafgift.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 23-02-08 00:05

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeatskaarup.org> skrev i en meddelelse

> Interessante informationer - tak for det!
>
> Hvad går i mht. bilen?
> Kører I retur til NY eller hvordan?
>
> De steder jeg har undersøgt det koster det omkring $300 i envejsafgift.

Hej Brian.
Det er rigtigt, det koster det stort set allevegne.
Vi bor på Manhattan i NY, men lejer bilen i Newark Lufthavnen, New Jersey -
der er det lidt billigere og de har flere biler at vælge mellem.
Så afleverer vi den i Miami Intl. Airport.
Mvh
Niels