Undersøg Array for dubletter
Fra : Bo Overgaard

Dato : 16-07-01 13:11

Hej

Jeg har en array som indeholder en række id-nummere, nu vil jeg gerne
undersøge om der er et eller flere id-nummere der optræder mere end een
gang. Er der nogen der hved hvordan man gør det?

Mvh Bo Overgaard

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-07-01 13:21

"Bo Overgaard" <boo@fsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en array som indeholder en række id-nummere, nu vil jeg gerne
> undersøge om der er et eller flere id-nummere der optræder mere end een
> gang. Er der nogen der hved hvordan man gør det?

Du tjekker om array_unique($dit_array) er lig $dit_array

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Bo Overgaard

Dato : 16-07-01 13:44

Tak Jonas

Det virker fint. Har du nogen idé til hvordan jeg tæller hvor mange gange et
id optræder i mi array, jeg tænkte noget i retningen a la sql: select id,
count(id) from array where count(id)>1;

mvh Bo Overgaard

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-07-01 14:18

> Har du nogen idé til hvordan jeg tæller hvor mange gange et
> id optræder i mi array

Ja. Kig på http://php.net/array_count_values og vend tilbage hvis du ikke
selv kan finde ud af det.

Btw. kigger du ikke lige her: http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Bo Overgaard

Dato : 16-07-01 14:23

> Ja. Kig på http://php.net/array_count_values og vend tilbage hvis du ikke
> selv kan finde ud af det.
>
> Btw. kigger du ikke lige her: http://usenet.dk/netikette/quote.html

Hej igen

Jeg fandt selv frem til manualen, det er nu et godt sted at lede hvis der er
noget man ikke forstår. Jeg skal nok i fremtiden opføre mig pænt når jeg
poster. Endnu en gang tak for hjælpen

mvh Bo Overgaard