/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Sorte billeder på flashkort
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 17:55

Hej
Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
billeder på displayet og flashkortet.
Hvad kan der være galt?

mvh Ole



 
 
Leif Langgaard (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 26-02-08 18:07

"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
news:uvXwj.24$_W5.12@news.get2net.dk...
> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> billeder på displayet og flashkortet.
> Hvad kan der være galt?
>

Har du taget dækslet af objektivet?



Undskyld, jeg kunne ikke lade være

Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper det
at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!

--
Langgaard
www.megapixels.dk





Thomsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 19:38


>> Hej
>> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>> billeder på displayet og flashkortet.
>> Hvad kan der være galt?
>>
>
> Har du taget dækslet af objektivet?
>
>
> Undskyld, jeg kunne ikke lade være

Ja, den måtte jo komme


> Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper
> det at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!
>

Min svoger har kameraet lige pt. og melder snarligt tilbage vedr. tilstand
ved fabriksindstillinger.

mvh Ole



Thomsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 23:32

>> Hej
>> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>> billeder på displayet og flashkortet.
>> Hvad kan der være galt?
>>
>
> Har du taget dækslet af objektivet?
>
>
>
> Undskyld, jeg kunne ikke lade være
>
> Prøv at sætte kameraet tilbage i "fabriksindstilling", og måske hjælper
> det at tage batteriet ud et kort stykke tid, hvem ved!
>
> --

Tak for tilbagemeldningen.
Men der er vist ikke noget der hjælper, så svoger og mig skal vist ud og
finde kamera.

mvh Ole



Ebbe Hansen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 26-02-08 18:33

On Tue, 26 Feb 2008 17:54:54 +0100, "Thomsen"
<othomsen@gmmmail.com> wrote:

>Hej
>Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>billeder på displayet og flashkortet.
>Hvad kan der være galt?
>
>mvh Ole
>
Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
skyder den linsen frem ?
afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
mvh Ebbe

Thomsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 19:35


"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:l6j8s31limil58k1culctl4oqquuhvp1r2@4ax.com...
> On Tue, 26 Feb 2008 17:54:54 +0100, "Thomsen"
> <othomsen@gmmmail.com> wrote:
>
>>Hej
>>Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>>billeder på displayet og flashkortet.
>>Hvad kan der være galt?
>>
>>mvh Ole
>>
> Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
> skyder den linsen frem ?
> afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
> mvh Ebbe


Ja, alt er normalt, bortset fera de sorte billeder.

mvh Ole



Ebbe Hansen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 26-02-08 20:03

On Tue, 26 Feb 2008 19:35:00 +0100, "Thomsen"
<othomsen@gmmmail.com> wrote:
Klip
>>>
>> Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
>> skyder den linsen frem ?
>> afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
>> mvh Ebbe
>
>
>Ja, alt er normalt, bortset fera de sorte billeder.
>
>mvh Ole
>
Så står jeg af, men det lyder alvorligt, når der ikke er billede
på skærmen, må det være elektronikken.
mvh Ebbe

Thomsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 23:29


>>> Lyser den lille lampe grønt, når du tænder ?
>>> skyder den linsen frem ?
>>> afdækker den linsen ? der er indbygget dæksel
>>> mvh Ebbe
>>
>>
>>Ja, alt er normalt, bortset fera de sorte billeder.
>>
>>mvh Ole
>>
> Så står jeg af, men det lyder alvorligt, når der ikke er billede
> på skærmen, må det være elektronikken.
> mvh Ebbe

Ja, der kræver nok en indkøbstur.
Men tak for tilbagemeldningen.

mvh Ole



Anders Houmark (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-02-08 19:34


"Thomsen" <othomsen@gmmmail.com> skrev i en meddelelse
news:uvXwj.24$_W5.12@news.get2net.dk...
> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> billeder på displayet og flashkortet.
> Hvad kan der være galt?

CCD fejl.

Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II
er kommet tilbage som et Ixus 70.

Mvh



Thomsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 26-02-08 23:33


>> Hej
>> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
>> billeder på displayet og flashkortet.
>> Hvad kan der være galt?
>
> CCD fejl.
>
> Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
> maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II
> er kommet tilbage som et Ixus 70.
>
> Mvh
>

Tak for svaret.
Den ryger i skraldespanden.

mvh Ole



Bo Bjerre (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 27-02-08 00:15

Thomsen wrote:

> Den ryger i skraldespanden.

NEJ !!!

Det sendes til elektronik skrot

Bo //

Thomsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 27-02-08 01:10


>
>> Den ryger i skraldespanden.
>
> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot
>
> Bo //


Hvordan gør man det?

mvh Ole



Bo Bjerre (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 27-02-08 11:18

Thomsen wrote:
>>> Den ryger i skraldespanden.
>> NEJ !!!
>> Det sendes til elektronik skrot

> Hvordan gør man det?

nærmeste genbrugsplads tager imod dem. Der er faktisk mange "spændnde"
stoffer i den slags affalt, og det er rigtigt mange ton, der bliver
"smidt væk" hvart år.

Bo //

Thomsen (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 28-02-08 01:06


>>>> Den ryger i skraldespanden.
>>> NEJ !!!
>>> Det sendes til elektronik skrot
>
>> Hvordan gør man det?
>
> nærmeste genbrugsplads tager imod dem. Der er faktisk mange "spændnde"
> stoffer i den slags affalt, og det er rigtigt mange ton, der bliver "smidt
> væk" hvart år.
>

Tænkte lige at det var noget specielt da du sagde "sendes", men du har ret
i, at det er en god ting at tage en tur til genbrugspladsen.

mvh Ole



Robert Piil (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 27-02-08 01:11

Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in news:47c49d5a$0$5033$ba624c82
@nntp06.dk.telia.net:

> Thomsen wrote:
>
>> Den ryger i skraldespanden.
>
> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot


Selvom garantien var udløbet på mine forældres Sony DSC-T1, fik de det
repareret pr kulance, endda gennem en anden forhandler end de havde købt
ved - og i et andet land.

Det er altså værd at prøve at gå en i en fotoforretning, og høre om det er
en kendt fejl ved kameraet, som rettes uden beregning.

....jeg ved godt at det ikke er alle producenter, der er lige så
servicemindede som Sony åbenbart er.


Med venlig hilsen
--
Robert Piil

Thomsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 27-02-08 01:16


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9A51C13BB146piilnospamdk@130.225.247.90...
> Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in news:47c49d5a$0$5033$ba624c82
> @nntp06.dk.telia.net:
>
>> Thomsen wrote:
>>
>>> Den ryger i skraldespanden.
>>
>> NEJ !!!
>>
>> Det sendes til elektronik skrot
>
>
> Selvom garantien var udløbet på mine forældres Sony DSC-T1, fik de det
> repareret pr kulance, endda gennem en anden forhandler end de havde købt
> ved - og i et andet land.
>
> Det er altså værd at prøve at gå en i en fotoforretning, og høre om det er
> en kendt fejl ved kameraet, som rettes uden beregning.
>
> ...jeg ved godt at det ikke er alle producenter, der er lige så
> servicemindede som Sony åbenbart er.
>
>

Det er rigtig nok, men jeg tror også der er behov for nyt i det hele taget.

mvh Ole



Anders (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 27-02-08 13:58


"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse
news:47c49d5a$0$5033$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Thomsen wrote:
>
>> Den ryger i skraldespanden.
>
> NEJ !!!
>
> Det sendes til elektronik skrot

NEJ!!!
Det skal bare sendes ind som værende CCD fejl. Hvis det er den fejl så laver
de det uden beregning, ligegyldigt alderen på kameraet.
Jeg har lige fået et "Ixus II" hjem fra rep her for 2 timer siden, og de har
af en eller anden grund valgt at udskifte det til en nyere Ixus model! Så
jeg ville da helt klart prøve at sende det ind.. Spørg evt. CAV om en aftale
om, at hvis det ikke er CCD fejl, så kan de beholde kameraet og bruge til
reservedele, i stedet for at du får en regning på 1 times arbejde..

Mvh Anders



Morten (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 29-02-08 15:28

"Anders Houmark"

> Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
> maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus II
> er kommet tilbage som et Ixus 70.

Det er nemlig rigtigt. Er men i tvivl, kan man jo tjekke Canon's hjemmeside.
Mener også A95 er omfattet + et par stykker til. Men det er en helt speciel
fejl ved CCD'en, som de åbenbart er rimeligt flove over. Det lyder dog ikke
som tilfældet her, for fejlen udmynter sig typisk i "sjove" farver og
striber i billederne, ikke totalt mørke billeder.

Men er det tilfældet er det jo bare dejligt. Skal der betales for rep, så
vil jeg også klart sige, til genbrug med kameraet og købe et nyt :) Alene
prisen for en tekniker i 30 minutter (vist lige optimistisk nok, dertil
kommer materialer) kan snildt betale et nyt kamera der tager bedre
billeder - eller giv det samme som for A70'eren i sin tid og få noget langt
bedre ;)

Mvh
Morten



Anders Houmark (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 29-02-08 20:40


"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:47c81664$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> "Anders Houmark"
>
>> Har sendt 3-4 stykker A60, A70 og A75 (vist?) ind bare i løbet af i år,
>> maaange sidste år.. De fleste har fået skiftet sensoren, en enkelt Ixus
>> II er kommet tilbage som et Ixus 70.
>
> Det er nemlig rigtigt. Er men i tvivl, kan man jo tjekke Canon's
> hjemmeside. Mener også A95 er omfattet + et par stykker til. Men det er en
> helt speciel fejl ved CCD'en, som de åbenbart er rimeligt flove over. Det
> lyder dog ikke som tilfældet her, for fejlen udmynter sig typisk i "sjove"
> farver og striber i billederne, ikke totalt mørke billeder.

Fejlen kan både vise sig som streger ned over billedet, og masser af vilde
farver, sikkert som om kameraet er på LSD.. Det kan også være helt sort.
Det ser forskelligt ud..

Canon har en liste her:
http://www.canon-asia.com/index.jsp?fuseaction=image-phenomena_notice





Brian Lund (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 27-02-08 08:07

> Hej
> Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> billeder på displayet og flashkortet.
> Hvad kan der være galt?

Virker live-view? Hvis ikke så er det nok lukkeren! - Uanset hvad kan det
helt sikkert ikke betale sig at få det repareret.


Brian



Thomsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Thomsen


Dato : 27-02-08 14:34

> > Hej
> > Nå jeg tager billeder på mit Canon Powershot A70 kommer der kun sorte
> > billeder på displayet og flashkortet.
> > Hvad kan der være galt?
>
> Virker live-view? Hvis ikke så er det nok lukkeren! - Uanset hvad kan det
> helt sikkert ikke betale sig at få det repareret.
>
>
> Brian
>

Nu sidder jeg ikke lige med kameraet, men jeg mener at live-view fungere.
Og ja, hvis det er noget rep der skal betales for, er jeg også ret sikker på
det ikke kan betale sig.

mvh Ole



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste