Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Dubletter i Picasa2
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 13:37

Hvis man går ind i "Værktøjer-Eksperimenterende-Vis dublet-filer"
får jeg en grøn side frem der fortæller mig at funktionen har fundet 551
dubletter i 58 mapper på 0.6 sekunder.

Mægtigt imponerende!!!

Men der er ingen "Hjælp" om emnet, og jeg ved ikke om man kan tillade
sig at slette alle dubletter, om man i det hele taget kan gøre det,
eller hvordn jeg i så fald skal gøre det.
Jeg vil jo ikke have dem slettet fra min harddisk.
Men når de nu er, enda to gange, på picasa, så må de da fylde min
harddisk op unødvendigt?????
Med venlig hilsen, Håber gruppen er den rette.

Mr. Mox

Fra : emj

Dato : 18-02-08 19:17

Mr. Mox skrev:

> [...]
>eller hvordn jeg i så fald skal gøre det.
>Jeg vil jo ikke have dem slettet fra min harddisk.

....og hvorfor vil du så ikke det? Er det ikke for at rydde op i
gengangerne, at du overhovedet finder dem?
Det er godtnok mange dubletter at have liggende, hvis du har 551 stk

Jeg har lige konstateret, at Picasa fandt en enkelt dublet hos mig.
Det var en lille film i mpeg, hvoraf den ene fil var omdøbt.
Det er jo hele ideen med at finde dubletter, at man skal kunne finde
dem uanset om filerne hedder det samme eller ej.
Jeg slettede selvfølgelig den ene. Har ikke brug for dubletter.

Hilsen emj

Fra : Ole Christiansen

Dato : 19-02-08 08:21

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op unødvendigt?????
> Med venlig hilsen, Håber gruppen er den rette.

Under hjælp i picasa2 er der et picasa-brugerfora. Stil dit spørgsmål der.
Det er mere relevant, og du får sikkert et mere relevant svar.

Mvh Ole