Min hun vil ikke spise
Fra : M Sørensen

Dato : 22-02-08 07:58

Hej
Jeg har en drægtig tæve som er god 5 uger hende
nu vil hun ikke spise. jeg har prøvet men små potioner fler gange om dagen
med
og med forskeldige lækkerier hun tager 2 mundfulde og slut

Er der nogen der har et godt råd

mvh
Maj

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-02-08 08:31

"M Sørensen" <maj.sorensen@tiscali.dansk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med
> og med forskeldige lækkerier hun tager 2 mundfulde og slut

Giver du hende hvalpefoder?, ellers så gør det, det indeholder noget mere
energi end andet foder og som regel er det ret velsmagende set med voksne
hundeøjne (-;
køb selvfølgelig et godt og lødigt foder, hun har brug for god ernæring.

Mvh. Marie

Fra : M Sørensen

Dato : 22-02-08 09:59

Hej Marie
Ja hun får hvalpefoder det gider hun ikke spise så derfor får hun lækkeier
der i
men vil stadig ikke spise.

maj

Fra : B. Sørensen

Dato : 22-02-08 10:15

> Hej Marie
> Ja hun får hvalpefoder det gider hun ikke spise så derfor får hun
> lækkeier der i
> men vil stadig ikke spise.

Jeg tror hun har kvalme - det er helt almindeligt. Bliv ved med at tilbyde
hende alle de bedste lækkerbidsker, du kan hitte på. Mange små måltider
dagen igennem, hvis det er sådan, hun har brug for at få føde. Du skal
naturligvis lægge mærke til hendes almene tilstand og reagere, hvis hun
viser tegn på at få det skidt.

B. Sørensen

Fra : C.H

Dato : 22-02-08 10:51

> [...]
> med
> og med forskeldige lækkerier hun tager 2 mundfulde og slut

Jeg har ikke det store forstand på drægtige tæver, men tænker måske lidt på,
at gøre maden virkelig attraktiv for hende.
Og hvis hun har kvalme, så måske give hende bittesmå men lækre portioner.

Jeg tror jeg ville prøve at lave lidt havresuppe og blande noget hvalpefoder
i, så det bliver en grødet masse.
Eventuelt koge noget suppe (uden alt for meget salt, men masser af kraft),
som hun kunne drikke som det er, eller blande det sammen med hvalpefoderet.
Suppen vil hun sikkert gerne drikke selvom hun har kvalme, og så får hun da
en smule næring lusket ind....

Connie

Fra : M Sørensen

Dato : 22-02-08 17:04

Tak for de gode råd
Jeg håber hun kommer til at spise igen.

Fra : Kasper

Dato : 22-02-08 17:30

"M Sørensen" <maj.sorensen@tiscali.dansk> wrote in message
> Tak for de gode råd
> Jeg håber hun kommer til at spise igen.

Hej

Jeg har ikke hørt om mange hunde der er død af sult fordi de ikke selv vil
spise...
Jeg ved ikke med jer?

Kasper

Fra : C.H

Dato : 22-02-08 17:35

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej
>
> Jeg har ikke hørt om mange hunde der er død af sult fordi de ikke selv vil

Her taler vi om en drægtig tæve - hvis man ønsker sunde og raske hvalpe, så
skal man sørge for, at hunden får noget ordentlig foder, som både den og de
kan leve af...

Synes ikke det kan sammelignes med en kræsen hund...

Connie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-02-08 17:42

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> writes:

> Her taler vi om en drægtig tæve - hvis man ønsker sunde og raske
> hvalpe, så skal man sørge for, at hunden får noget ordentlig foder,
> som både den og de kan leve af...

Gælder der ikke nogenlunde det samme med hunde som med mennesker:
Hvalpene skal nok få det der har brug for, det er tæven det går ud
over.

De første tre måneder af min graviditet tabte jeg mig omkring 25 kilo,
men alle læger og jordemødre sagde, at jeg ikke skulle bekymre mig om
barnet, det skulle nok få det det havde brug for. Og nu vejer den da
også lige omkring 3 kilo her 2 uger før termin, i hvert fald hvis man
skal stole på skanninger, læger og jordemødre. :)

Men naturligvis skal tæven da have noget ordentlig foder. Hvis det
bliver ved, kan man måske snakke med dyrlægen om nogle vitaminpiller,
så den side af sagen i hvert fald er i orden.

Mvh Trine

Fra : C.H

Dato : 22-02-08 18:46

> [...]
> bliver ved, kan man måske snakke med dyrlægen om nogle vitaminpiller,
> så den side af sagen i hvert fald er i orden.

Jeg tror man bliver nødt til at se på udgangspunktet
Hvis hunden er i en normal ernæringstilstand og holder op med at spise og
gør det længe, så vil hvalpene jo ende med at dø før hende. Naturen ville
aldrig vælge omvendt

Desuden er drægtigheden for hunde jo væsentlig kortere end for mennesker, så
en dag uden ordentlig næring tæller noget mere for en hund end for et
menneske...

Der skal jo også gerne være noget tæve tilbage når de små vappere skal die

Connie

Fra : Kasper

Dato : 23-02-08 13:51

> [...]
> gør det længe, så vil hvalpene jo ende med at dø før hende. Naturen ville

Sjovt du nævner naturen :), for jeg tror ikke der kommer nogle med lækker
biske til vilde drægtige hunde i naturen.

Jeg tror vi overbeskytter vores dyr som egentlig kan klare sig selv... Men
ingen tvivl jeg gør det også selv...

Kasper

Fra : C.H

Dato : 23-02-08 15:05

> [...]
> biske til vilde drægtige hunde i naturen.
>
> Jeg tror vi overbeskytter vores dyr som egentlig kan klare sig selv... Men

Jaaa, vi overbeskytter dem - holder jo frygeligt af de kræ
I naturen ville både tæve og hvalpe gå til, hvis hun ikke spiste, men vi har
heldigvis muligheden for at i det mindste forsøge at gøre drægtigheden så
optimal som muligt

Connie....

Fra : jopa

Dato : 22-02-08 18:50

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev

> Jeg har ikke hørt om mange hunde der er død af sult fordi de ikke selv vil
> spise...
> Jeg ved ikke med jer?

Normalt dør en hund ikke af sult hvis den har adgang til føde, men det kunne
være at hunden er syg så et dyrlægecheck er nok påkrævet hvis man er nervøs.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : M Sørensen

Dato : 22-02-08 19:40

> Jeg har ikke hørt om mange hunde der er død af sult fordi de ikke selv vil
> spise...

Det er fuldstendig rigtig
havde det ikke været fordi hun var drægtig
så havde det nu heller ikke bekymre mig retmeget

men nu er det en drægtig tæve det er både hende og hvalpene der skal havde
mad.

men tak til alle dem der har givet et godt råd

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 22:30

On Fri, 22 Feb 2008 07:58:20 +0100, "M Sørensen"
> [...]

>med
>og med forskeldige lækkerier hun tager 2 mundfulde og slut

Prøv at fedte med lækkerier - vi har lige været turen igennem og gang
på gang måtte vi opdage, at "pensionæren" åd al den dejlige hvalpemad,
vores gravide tæve skulle have ) (fordi den gravide bare gik fra
maden) Det er derfor, der nu er en hund på kur )
Det hjalp med franskbrød med leverpostej og lignende tiltag - flere
gange om dagen. Men andre skribenter har ret i, at det primært er
tæven, der mister huld og hvalpene nok skal få deres, men det er en
god ide at sikre, at tæven får mad. Der er grænser for, hvor meget
tæven kan afgive, hvis den fra start af er i normal kondition.
--
med pt. fire OES'ere i hytten.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka