15 Mb trådløst?
Fra : Brian K

Dato : 05-03-08 02:34

Hej

Hvis man tager 15/1 Mb fra Yousee
(http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_pris), som er inkluderet
med en trådløs router - kan man så - med trådløs netværk komme op på 15 Mb ?

Jeg syntes at have hørt at trådløst netværk maks kan køre omkring 6 - 7 Mb ?

Mvh
Brian

Fra : Jens

Dato : 05-03-08 05:39

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> op på 15 Mb ?
>
> Jeg syntes at have hørt at trådløst netværk maks kan køre omkring 6 - 7 Mb

Hvis det er 54G, så er den reelle hastighed omkring 25 Mbit/s...

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-08 07:15

On Wed, 5 Mar 2008 05:38:41 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Hvis det er 54G, så er den reelle hastighed omkring 25 Mbit/s...

Du mener 802.11G (54 Mbps)? Den teoretisk maximale performance er
omkring halvdelen af de 54 Mbps. Man skal være heldig for at komme op
på 20 Mbps, så der skal ikke meget forstyrrelse til, før man ikke når
de 15 Mbps.

-A

Fra : Jens

Dato : 05-03-08 10:26

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> Du mener 802.11G (54 Mbps)?

Ja, selvfølgelig se klokkeslettet

> Den teoretisk maximale performance er
> omkring halvdelen af de 54 Mbps. Man skal være heldig for at komme op
> på 20 Mbps, så der skal ikke meget forstyrrelse til, før man ikke når
> de 15 Mbps.

Jeg kan bare huske at jeg målede på mit Linksys her for et par år siden. Jeg
brugte FTP og både up/downloade. Det gav ca. omkring de 25 Mbit/s, men du
har sikkert ret...

Jens

Fra : Freddy

Dato : 05-03-08 14:09

> [...]
> omkring halvdelen af de 54 Mbps. Man skal være heldig for at komme op
> på 20 Mbps, så der skal ikke meget forstyrrelse til, før man ikke når

... Men 802.11b, der jo også stadig bruges, er kun 11 mbps (mega bit per
sekund, der går 8 bit på en byte, mega er million). Datatransmission
angives altid i bit, mens fx. RAM og diske angives i bytes.
De 11 mbps er på samme måde som 802.11g standardens 54 mbps. Firmaer
kan lave varianter, der hævder at kunne 108 mbps, og N-draft
standarden, er endnu ikke en standard. Uplink fra boksen vil typisk
være 100mbps (FE, Fast Ethernet), hvis den skal forbindes med kabel til
en anden boks. De færreste har Gigabit hjemme.
Desuden kan det afhænge af forholdene. De trådløse er så smarte, at de
går ned i hastighed, hvis signalstyrken bliver for dårlig, til 5 mbps,
2 mbps og 1 mbps. De 54 mbps og 11 mbps er altså maxhastigheder.

Trådløst er godt, kabel er bedre - om muligt.

Freddy

Fra : ----OR----

Dato : 05-03-08 21:20

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op på 15 Mb ?
>
> Jeg syntes at have hørt at trådløst netværk maks kan køre omkring 6 - 7 Mb

Sjovt at du nævner det. Jeg har nemlig lige målt mit 15 Mb internet med
kabel og trådløs 54 Mb. Med kabel kører mit 15 Mb TDC 13850 Mb. Via trådløs
kommer det aldrig over 10 Mb. Uden div. firewalls og nat aktiveret i
routeren.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-08 08:44

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> med kabel og trådløs 54 Mb. Med kabel kører mit 15 Mb TDC 13850 Mb.
> Via trådløs kommer det aldrig over 10 Mb. Uden div. firewalls og nat

Men så har du sikkert osse andre trådløse netværk omkring dig eller andre
elementer der anvender 2,4Ghz området.

--
Bjarke Andersen

Fra : ----OR----

Dato : 08-03-08 22:24

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Men så har du sikkert osse andre trådløse netværk omkring dig eller andre
> elementer der anvender 2,4Ghz området.

Min PC fanger ingen andre netværk. Der er ingen A/V sendere/modtagere i
bygningen.

Fra : Anders

Dato : 21-04-08 12:16

> [...]
> op på 15 Mb ?
>
> Jeg syntes at have hørt at trådløst netværk maks kan køre omkring 6 - 7 Mb

Min bror har TDC 15/1Mbit og med kabel kører han 15Mbit (ca) men via trådløs
(Linksys G) kører han kun 5Mbit

- Anders

Fra : Fiddler

Dato : 19-06-08 01:08

"Anders" <n@a.com> skrev i en meddelelse

> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Min bror har TDC 15/1Mbit og med kabel kører han 15Mbit (ca) men via
> trådløs (Linksys G) kører han kun 5Mbit

Jeg har 20 Mb Bredbånd City (TDC) Jeg henter fra usenet med 7,7 GB/time via
Astraweb. Ligegyldigt om jeg bruger stationær med kabel eller den bærbare
trådløst (54 Mips kort) Jeg bruger endda en ældre SMC trådløs router.
7,7 GB/time svarer til 17,1 Mips+overhead. Målt avg.
Så jeg klager sq ikke.