Hvor længe virker ens mailadress
Fra : ATN

Dato : 27-02-08 12:52

Hej

NÃ¥r man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev TDC-kunde, hvor
længe har man den så efter man skifter selvskab?

Mvh
Anders

Fra : Richard Thune

Dato : 27-02-08 13:35

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> NÃ¥r man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev TDC-kunde, hvor
> længe har man den så efter man skifter selvskab?
Mailadressen er bare navnet xxx@xxx.xx og kan som sådan ikke bruges til
noget, men du mener din tdc-mailkonto og jeg tror ikke umiddelbart de
nedlægger den, jeg stoppede som tdc kunde (fastnet og adsl) september 2006
og min tdckonto virker stadig fint.
RT

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-02-08 13:44

ATN skrev:

> NÃ¥r man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev TDC-kunde, hvor
> længe har man den så efter man skifter selvskab?

TDC har et gratis abonnement som man kan skifte til og derefter beholde
sin gamle adresse så længe man lyster. Jeg tror det er mere end ti år
siden jeg var egentlig kunde, men min mail og sitecenter fungerer stadig.

--
Niels

Fra : O. Skjold

Dato : 27-02-08 20:28

ATN skrev i news:47c54ef5$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> Hej
>
> NÃ¥r man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev
> TDC-kunde,
> hvor længe har man den så efter man skifter selvskab?

Svjh er det i 6 måneder.

Som Niels foreslår kan du oprette en gratis mailboks men du kan
ikke flytte en ekst. TDC-mailadresse til en TDC-gratis-mailboks.

Indsat fra mail.dk:

Info:
Her har du mulighed for at flytte mailadressen xxx@xxx.invalid
til en af dine andre mailbokse hos TDC.
Mailboksen, som du ønsker at flytte mailadressen til, skal være
tilknyttet et TDC NetBasis, TDC NetTid, TDC NetPlus eller TDC
Bredbånd abonnement. Du kan ikke flytte mailadressen til en
freemail mailboks.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : PSG

Dato : 28-02-08 14:29

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Når man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev TDC-kunde, hvor
> længe har man den så efter man skifter selvskab?

Jeg er i samme situation og TDC nedlagde min konto samme dag som abonnmentet
stoppede! Jeg har dog talt med dem og de kan overføre kontoen til et
Netbasis abonnement, men TDC har fundet ud af at den type abonnement udløber
efter 3 mdr. hvis der ikke er et forbrug på (Netbasis er oprindeligt lavet
til dial-up med modem) - og det vil der jo ikke være i mit tilfælde.
Alternativt kan du oprette et NetPlus til 39 kr. om måneden.

- Patrick

Fra : Rado

Dato : 29-02-08 22:40

On Thu, 28 Feb 2008 14:28:30 +0100, "PSG" <psg@myreget2net.dk> wrote:

>Netbasis abonnement, men TDC har fundet ud af at den type abonnement udløber
>efter 3 mdr. hvis der ikke er et forbrug på (Netbasis er oprindeligt lavet

Er det et nyt tiltag? For jeg har haft et Netbasis abonnement i flere
år som har virket hver gang mit ADSL har været nede (sådan cirka en
gang hvert 1½ år), uden ellers at have været brugt.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : N. Christensen

Dato : 29-02-08 18:59

ATN skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Når man har benyttet en mailadresse man fik, da man blev TDC-kunde,
> hvor længe har man den så efter man skifter selvskab?

Nogen der ved hvordan det foregår hos Cybercity?

--
Ved kontakt, fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-03-08 11:47

N. Christensen skrev:

> Nogen der ved hvordan det foregår hos Cybercity?

tjah, jeg havde et gammel dialup-abonnement som ikke er brugt
i årevis (til dialup).
Mail og hjemmside fungerer endnu, men jeg checker/tømmer også mailkontoen
af og til.

Jeg kender også andre der har opgraderet til ADSL fra Cybercity fra
Cybercity-dialup+mailkonto. Ved skift til ADSL så får man jo
en ny mailkonto osv. Men for at beholde gammelt alias/mailadresse bruges
den gamle mailkonto, og den virker også 1-3 år efter...

I betingelserne stod der vist noget om at cybercity
kan lukke kontoen efter 3 måneder når abonnement ophører
(eller man ikke har anvendet modem/Friabonnementet).

Jeg antager at bøvlet med at skulle servicere kunder der skal
have flyttet gammel email adresse til deres nye ADSL konto er for stor
sammenlignet med blot generelt at lade gamle mailkonti fortsætte.

Så måske Cybercity lader gamle mailkonti fortsætte så længe de anvendes
og posten tømmes?

Helt generelt er det dog en god ide er at finde en af internetudbyderen
uafhængig email-leverandør
f.eks. gmail, yahoo, .... , eller eget domæne og mail/webhotel.

Så kan man frit skifte internetleverandør uden hver gang at skulle
ændre emailadresserne.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-08 11:36

Jeg har for 2 måneder siden få lukket min konto fra den ene dag til den
anden uden varsel. - Det er 2 år siden at jeg kvittede TDC webspeed. Så jeg
vil da anbefale at du får den ændre til en gratis konto.