Forskningsnettet nede?
Fra : Morten Dam

Dato : 21-02-08 20:20

Er der andre som har problemer med at kontakte noget som helst på
forskningsnettet pt? Mit kollegies net er net, og jeg kan hverken komme in
på ku.dk eller dtu.dk sider...

(Sidder selv på en TDC linje pt)

Ping på hovedrouteren på fsknet:

Pinger 130.226.239.129 med 32 byte data:

Svar fra 87.56.212.69: Modtagernet ikke tilgængeligt.
Svar fra 87.56.212.69: Modtagernet ikke tilgængeligt.
Svar fra 87.56.212.69: Modtagernet ikke tilgængeligt.
Svar fra 87.56.212.69: Modtagernet ikke tilgængeligt.

Ping-statistikker for 130.226.239.129:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 0ms, Maksimum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms

Mvh
Morten

Fra : NoOne

Dato : 21-02-08 20:34

On Thu, 21 Feb 2008 20:19:55 +0100, "Morten Dam" <mdj@nospammdj.dk>
wrote:

> [...]
> Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
>Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
> Minimum = 0ms, Maksimum = 0ms, Gennemsnitlig = 0ms

nope .... (CanalDigital - KabelModem Odense)

Pinging 130.226.239.129 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

RaZoR :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-08 20:32

Morten Dam skriver:

> Er der andre som har problemer med at kontakte noget som helst på
> forskningsnettet pt? Mit kollegies net er net, og jeg kan hverken komme in
> på ku.dk eller dtu.dk sider...

dtu og ku er begge døde herfra også.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Dam

Dato : 21-02-08 20:38

"Morten Dam" <mdj@nospammdj.dk> skrev i en meddelelse

Jeg må hellere uddybe min noget stressede besked.. Jeg er systemansvarlig
for netværket på bikuben kollegiet på amager, vi er koblet til
Forskningsnettet (ligesom stort set alle universiteter i Danmark) jeg er
(heldigvis) på ferie og er derfor ikke selv ramt af problemet, men da alt er
nede incl. forsknignsnettets CERT så har jeg absolut ingen idé om hvad der
foregår og hvor længe det vil stå på....

Så hvis der er nogen som har noget insider information om hvad problemet er
så jeg er meget interesseret i at høre nærmere, så jeg kan informere de 120
beboere på mit kollegiet der ville brænde mig over sagte ild hvis jeg var
hjemme ;)

Vh
Morten

Fra : Frans Meyer

Dato : 21-02-08 22:01

> [...]
> (heldigvis) på ferie og er derfor ikke selv ramt af problemet, men da alt

Det var nede (det er oppe nu, set herfra Tyskland....) - jeg har også en
fsknet installation.

Hvorfor ved jeg endnu ikke.

vh
Frans