SD kort (hastighed)
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 22:10

Kan man se hastigheden på et SD kort? Nogle kort betegnes som 33x og 66x og
andre 166x osv.
Men kan man teste hastigheden? Jeg har en USB-kortlæser og et 2 GB SD-kort
af ukendt herkomst.
Er det så bare at overføre en masse data frem og tilbage og tjekke
overførselshaastigheden bagefter eller hvad?

Mvh Peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 03-03-08 23:04

"Peter" <-> wrote:

> Kan man se hastigheden på et SD kort? Nogle kort betegnes som 33x og 66x
> og andre 166x osv.

Jaja, men det er lidt ligesom watt i billige forstærkere.

> Men kan man teste hastigheden? Jeg har en USB-kortlæser og et 2 GB
> SD-kort af ukendt herkomst.
> Er det så bare at overføre en masse data frem og tilbage og tjekke
> overførselshaastigheden bagefter eller hvad?

Ja. Lav en fil på f.eks. 100 mb. Sæt kortet i. Tag tid på hvor lang tid det
tager at lægge filen over på kortet SAMT "sikker fjernelse af hardware"
eller hvad det nu hedder i dit OS. Tak kortet ud og gentag processen den
anden vej. Så har du en god idé om det. Alternativt findes der nok et
testprogram der kan den slags nemmere og mere præcist. SiSoft Sandra kunne
dengang jeg brugte Windows.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.