Ram til HP presario 6545 DK
Fra : RK

Dato : 17-02-08 18:03

Hjælp ønskes!

Hvor meget ram kan der sættes i denne PC? Og hvilken type?

Fra : Hans

Dato : 17-02-08 18:16

RK wrote:
> Hjælp ønskes!
>
> Hvor meget ram kan der sættes i denne PC? Og hvilken type?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=dk&dlc=da&product=411162&lang=da&docname=bph07941

2 GB 184-pins DDR ram, PC2100 eller bedre, alt efter prisen på 1 GB moduler.

Hans

Fra : RK

Dato : 17-02-08 23:21

Fra : RK

Dato : 17-02-08 23:24

> [...]
>
> 2 GB 184-pins DDR ram, PC2100 eller bedre, alt efter prisen på 1 GB

Tak for det!

Behøver jeg ikke flere detaljer? Ved du evt. hvor sådan noget er billigst?

Fra : Hans

Dato : 18-02-08 00:35

RK wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for det!
>
> Behøver jeg ikke flere detaljer? Ved du evt. hvor sådan noget er
> billigst?

Det bliver nok ikke billigere end dette modul:

Hans

Fra : RK

Dato : 18-02-08 17:54

> Det bliver nok ikke billigere end dette modul:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196596
>
> Hans

Det ser bestemt rimeligt ud. Jeg går udfra at skal man have 2 GB så skal
man blot sætte to ens moduler i?

Fra : Hans

Dato : 18-02-08 18:31

RK wrote:

> Det ser bestemt rimeligt ud. Jeg går udfra at skal man have 2 GB så
> skal man blot sætte to ens moduler i?

Helt korrekt.

Hans

Fra : Lone

Dato : 31-03-08 00:32

> Det bliver nok ikke billigere end dette modul:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196596

Hvordan kan du se af den ram-beskrivelse, at netop den der ramklods
er "2 ranks" / dobbelt rank?

Spørger fordi min nuværende ramklods iflg. Everest
er modulstørrelse 512 Mb og 2 ranks, 4 banks.

Er de her 2 ranks?
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350892&lokation=

Iflg den side du linker til andetsteds
http://www.kingston.com/ukroot/serverzone/pdf_files/Mem_ranks_ENG.pdf

- findes der både single, double og quad rank ramklodser.

Er DDR = double rank?
Er QDR = quad rank ?
.....ehh......eller hvodden.......

Jeg spørger fordi jeg kom til at se både forkortelsen
DDR og QUR via Everest vedr min pc:

Motherboard Egenskaber:
Motherboard ID 07/03/2002-i845ITE8712-JL69VC1CC-00
Motherboard Navn Chaintech 9EJL1 APOGEE

Front Side Bus Egenskaber:
Bus Type Intel NetBurst
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 135 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 540 MHz
Båndbredde 4322 MB/s

Egenskaber for Hukommelses Bus:
Bus Type DDR SDRAM
Bus Bredde 64 bit
Virkelig Hastighed 180 MHz (DDR)
Effektiv Hastighed 360 MHz
Båndbredde 2881 MB/s

Egenskaber for Chipset Bus:
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Bredde 8 bit
Virkelig Hastighed 90 MHz (QDR)
Effektiv Hastighed 360 MHz
Båndbredde 360 MB/s

Motherboard Fysisk Information:
CPU Sokler 1
Udvidelses Sokler 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Sokler 2 DIMM
Integrerede Enheder Audio, LAN
Form Faktor ATX
Motherboard Størrelse 230 mm x 300 mm
Motherboard Chipset i845E
Ekstra Kendetegn APOGEE Overclocking

Motherboard Producent:
Producent Chaintech Computer Co Ltd.

Og da jeg er i færd med at finde nye ramklodser er det
jo lidt interessant.......hvilke pc'en vil køre bedst med
(ikke at jeg fatter der står QDR ved chipset og FSB....og
så DDR ved Ram.........men det gør du måske?

Kan'ske er der slet ingen sammenhæng ml. de forkortelser
- fik bare øje på det. Bær over med min uvidenhed

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 02-04-08 18:38

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

Nå, men så pyt!
Har rodet lidt rundt på nettet vedr Intel, og
har fundet at det vedrører cpuen.

Så bare glem jeg spurgte.

--
vh Lone