Andet multimedie
bentjuul 3670
Interpolere i Photoshop
Fra : BA

Dato : 04-03-08 12:13

Jeg sidder og laver nogle øvelser til Photoshop.

Der står hvordan jeg skal sørge for at "undlade at interpolere pixels" og
det gør jeg så, men hvad vil det sige at "interpolere pixels"

På forhånd tak
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-03-08 13:17

"BA"
> [...]
>
> Der står hvordan jeg skal sørge for at "undlade at interpolere pixels" og det gør jeg
> så, men hvad vil det sige at "interpolere pixels"

Interpolere svarer til at øge billedstørrelsen ved at forøge pixelantallet,
(hvilket er den eneste måde at forstørre et pixel baseret billede).. Så
det er lidt noget sludder at anbefale ikke at interpolere, der er ingen
vej uden om, hvis du skal bruge et større billede, over en vis forstørrelse,
vil der være kvalitets tab, ved grafik er det altid en fordel at bruge vektor,
som du frint kan forstørre eller formindske uden tab, så dem laver du i
i et vektor basseret program, og ikke i photoshop. -max-

Fra : BA

Dato : 04-03-08 16:26

Tak for det - ja, så ved jeg det. Rart at lære noget, der ikke skal gøres

VH BA