Andet multimedie
bentjuul 3670
PDF fra programmer på PC
Fra : Mac_11

Dato : 24-01-08 09:32

Hej

Jeg har brug for at lave PDF filer fra f.eks Word, Excel og andre PC
programmer. Jeg kan naturligvis købe en Adobe Acrobat Proof, men den er
jo ikke helt billig. Har ca 10. PC arbejdspladser som gerne vil kunne
lave PDF filer.

Findes der nogen gratis alternativer til fremstilling af PDF på PC.

Mvh.

Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 24-01-08 10:34

Mac_11 skrev:

> Har ca 10. PC arbejdspladser som gerne vil kunne
> lave PDF filer.

Hvad skal de PDFer bruges til? (Tryk, web eller noget helt tredje?).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mac_11

Dato : 24-01-08 10:52

> Hvad skal de PDFer bruges til? (Tryk, web eller noget helt tredje?).

Rent kontorbrug.

Dvs. fremstille en PDF fra de forskellige PC programmer i en rimelig
kvalitet. Skal bruges til at maile. f.eks ordre eller tilbud til kunder,
som de kan se på skærmen og evt printe på en almindelig printer.

Så det er til relativt simpelt brug.

Søren

Fra : Jubii

Dato : 24-01-08 11:15

"Mac_11" <srl_fjern_dette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvalitet. Skal bruges til at maile. f.eks ordre eller tilbud til kunder,
> som de kan se på skærmen og evt printe på en almindelig printer.

Og PDF (Portable Document Format) har med computergrafiksnak at gøre på
hvilken måde?

Fra : Kurt Lund

Dato : 24-01-08 11:40

Jubii wrote:

> Og PDF (Portable Document Format) har med computergrafiksnak at gøre
> på hvilken måde?

At der er præcedens for, at PDF kan diskuteres i denne gruppe.

--
Kurt Lund

Fra : Jubii

Dato : 24-01-08 14:10

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> At der er præcedens for, at PDF kan diskuteres i denne gruppe.
>
> --
> Kurt Lund

På den lumske måde.

Fra : j.valentin

Dato : 24-01-08 11:20

> Findes der nogen gratis alternativer til fremstilling af PDF på PC.
>

> Mvh.
>
> Søren

Google "CutePDF"

Fra : Søren

Dato : 24-01-08 17:13

> Google "CutePDF"

Tak for det

Søren

Fra : CanonBonke

Dato : 26-01-08 11:43

| Findes der nogen gratis alternativer til fremstilling af PDF på
PC.

| Mvh.
|
| Søren

http://www.pdf995.com/
mvh Knud

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-01-08 10:36

CanonBonke wrote:

> http://www.pdf995.com/

Jeg har bedre erfaringer med CutePDF. Der er heller ingen nag-funktioner.

Jesper Poulsen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-01-08 18:07

Jesper Poulsen skrev:

> Jeg har bedre erfaringer med CutePDF. Der er heller ingen nag-funktioner.

Jeg bruger også CutePDF, utroligt nyttigt lille program. Den eneste
fordel ved PDF995 er så vidt jeg husker, at funktionen
saml-dokumenter-i-een-pdf er gratis i PDF995, mens man skal betale for
den i CutePDF.

Til arbejder der kræver strammere styring eller højere kvalitet bruger
jeg Scribus, til opsætning af billeder og tekst, det kan give et lidt
bedre resultat end dannelse af pdf-filen ved direkte "print" af billeder
og tekst.

Mikkel

Fra : Max

Dato : 28-01-08 16:29

Hej Søren

> Findes der nogen gratis alternativer til fremstilling af PDF på PC.

Jeg kan godt lide PrimoPDF.

http://www.primopdf.com

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-01-08 18:11

Max skrev:
> Hej Søren

> Jeg kan godt lide PrimoPDF.
>
> http://www.primopdf.com

"New! Ability to merge PDF files upon conversion"

Fedt, det var lige den funktion jeg manglede. Det program må jeg prøve.

Mikkel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-01-08 18:46

Max skrev:
> Hej Søren

> Jeg kan godt lide PrimoPDF.
>
> http://www.primopdf.com

Her er et review af en håndfuld forskellige programmer:
http://www.littlemanwhatnow.com/2006/07/review-of-free-pdf-creation-software.html

Mikkel