Hjælp til valg af printer
Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-02-08 20:28

Jeg havde kigget mig lun på en Canon MP610.
Under min granskning af ovennævnte så jeg også
på MP600R. Spørgsmålet er så bare hvad man
skal vælge. Der er en masse ens features, ja faktisk
de fleste. Så er der lige disse:

Canon MP600R til kr.1650,-:
Understøtter trådløst netværk
Scanner optisk 4800x2400

Canon MP610 til kr.1260,-:
Tager Micro SD-kort
Scanner optisk 9600x4800

Men måske det smarteste ville være at tage
MP610 og så tilkøbe en trådløs printserver?
Så får man jo trods alt den printer der
performer bedst

Andersen [ 3650 ]
Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 09:15

Andersen [3650] wrote:

> på MP600R. Spørgsmålet er så bare hvad man
> skal vælge. Der er en masse ens features, ja faktisk

Hvad skal den bruges til?

Jesper Poulsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-08 14:02

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal den bruges til?

Den skal bruges af alle i huset, til lidt af hvert som man
nu kan få brug for som familie.
De to er jo fundet fordi de netop afdækker de behov
vi mener at måtte have.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 14:50

Andersen [3650] wrote:

> De to er jo fundet fordi de netop afdækker de behov
> vi mener at måtte have.

Spørgsmålet er bare om en laserløsning ikke ville være billigere i længden.

Jesper Poulsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-08 21:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er bare om en laserløsning ikke ville være billigere i
> længden.

Så er der bøvl med hertuginden.
De er store og klodsede
Det er sq ikke nemt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 22:23

Andersen [3650] wrote:

> De er store og klodsede

Det er faktisk ikke så slemt igen. Og de giver et bedre resultat på
almindeligt papir. De tørrer ikke ud. De er billigere i forbrugsstoffer
og chancen for kompatibilitet på kryds og tværs af platforme er langt
større.

Denne er mindre end 15cm højere end MP600R:

Desuden har den support for Linux (den er fremtidssikret).

Kombinér med denne:

Det er ganske vist dyrere i anskaffelsespris men med et solidt
familieforbrug er forskellen tjent ind indenfor et års tid.

Jesper Poulsen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-02-08 23:21

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387379
>
> Desuden har den support for Linux (den er fremtidssikret).

Hvad så med CD-print. Det gør jeg en del i.
Desuden mangler den også en del andre features som MP6xx har.
Duplex. Bedre op og nedskalering, 2-1 og 4-1 siders kopiering.
Bedre optisk opløsning på scan.

Nej det må sq blive MP610 uden net. Om det så bliver en Canon
router eller ej, må tiden vise.

Men tak for den konstruktive snak.

Fra : Hans

Dato : 14-02-08 22:10

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> Scanner optisk 9600x4800
>
> Men måske det smarteste ville være at tage
> MP610 og så tilkøbe en trådløs printserver?

Det skal være en Canon printserver som passer til printerens sprog, en ikke
helt billig løsning, så derfor bør du vælge en printer med indbygget
lan-interface hvis det er behovet.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 22:56

Hans wrote:

> helt billig løsning, så derfor bør du vælge en printer med indbygget
> lan-interface hvis det er behovet.

Eller en printer der ikke er så speciel i sproget

Jesper Poulsen