Printer, der er billigst i drift?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-02-08 23:30

Hej med jer,

hvilken printer er i dag billigst i drift, dvs. blæk?
Min far står over for at skulle anskaffe sig en ny af slagsen og jeg vil
gerne vejlede ham.
Jeg har selv en Canon Pixma IP4000 som skriver både godt, hurtigt og
billigt, fordi jeg kan skifte patroner ud enkeltvis når de løber tør.

Men er Pixma stadig billigst i drift i dag? Eller er der kommet andre på
markedet i mellemtiden?

Hvad siger i? Skal vi stadig se efter en Pixma?

--
Hilsen Jakob

Fra : Holst

Dato : 10-02-08 23:40

Jakob Griffel wrote:

> hvilken printer er i dag billigst i drift, dvs. blæk?

Billigst i drift vil næppe være blæk.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-02-08 00:02

Jakob Griffel wrote:

> hvilken printer er i dag billigst i drift, dvs. blæk?

En laserprinter.

> Hvad siger i? Skal vi stadig se efter en Pixma?

Nope. Skal det være en farveprinter eller ej?

Jesper Poulsen

Fra : Mr.X

Dato : 11-02-08 02:05

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> En laserprinter.

Hvilken blæk bruger en laserprinter

Fra : Rado

Dato : 11-02-08 02:45

On Mon, 11 Feb 2008 02:05:21 +0100, "Mr.X" <ingen@post.tak.dk> wrote:

>"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken blæk bruger en laserprinter

Tørblæk...

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Jakob Griffel

Dato : 11-02-08 09:25

> Nope. Skal det være en farveprinter eller ej?

Sorry, havde vist ikke udtrykt mig fyldestgørende: Det skal være en
farveprinter til normalt hjemmebrug. Den skal kunne udskrive fotos, og det
ved jeg ikke hvor gode laserprintere er til.

Ligenu har min far en HP 1210 tre-i-en scanner-printer-fotokopi-maskine, og
de bittesmå blækpatroner er både dyre og hurtigt tomme.

--
Hilsen Jakob

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 11-02-08 18:27

"Jakob Griffel" skrev i en meddelelse:
> Sorry, havde vist ikke udtrykt mig fyldestgørende: Det skal være en
> farveprinter til normalt hjemmebrug. Den skal kunne udskrive fotos, og
> det ved jeg ikke hvor gode laserprintere er til.

Farvelasere i en prisklasse, som almindelige mennsker kan betale er ikke
konkurrencedygtige mht foto-uskrifter - der vinder blækprinterne stadig.

Men laserprinterne lave tigtig gode billeder i "brochure-kvalitet" til
helt OK pris - men mangler lige det sidste nøk op til foto-kvalitet.

> Ligenu har min far en HP 1210 tre-i-en
> scanner-printer-fotokopi-maskine, og de bittesmå blækpatroner er både
> dyre og hurtigt tomme.

Ja - blæk ER dyrt - det kan ikke prismæsigt betale sig at printe
billeder selv - der gør fotohandleren/supermarkedet det væsentlig
billigere.

Men kig på Canons Pixma-modeller eller Epsons tilsvarende.......

Jan

Fra : Sen

Dato : 11-02-08 20:03

"news.sunsite.dk" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> selv - der gør fotohandleren/supermarkedet det væsentlig billigere.
>
> Men kig på Canons Pixma-modeller eller Epsons tilsvarende.......

Han gør klog i at holde sig til Canon Pixma og andre Canon modeller.
Men så langt væk som muligt fra Epson. De nye fra Epson har så
finurlige chiplåse, at ingen hidtil har fundet ud af at låse dem op
for genopfyldning af patroner. Hertil kommer, at farverne skal
manuel justeres for at printe et foto i naturlige farver.
--sen

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 20:08

Jeg vil også anbefale CANONs Pixma modeller...
Har selv en pixma MP800 printer, som har printet flere tusinde sider,
gennem det seneste års tid.
Alle udskrifter er med "samme" patroner, som er genopfyldt nok 50 gange...

KLART den billigste måde at printe ud på!

/Jacob

Fra : Flot Heino

Dato : 11-02-08 20:18

"Jacob Fich" <jacob-du_ved_nok-brafi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gennem det seneste års tid.
> Alle udskrifter er med "samme" patroner, som er genopfyldt nok 50 gange...

Hvor køber du refills henne?

Fra : Peter

Dato : 11-02-08 00:10

"Jakob Griffel" <nejnej@detduerikke.du> skrev i en meddelelse
> Hej med jer,
>
> hvilken printer er i dag billigst i drift, dvs. blæk?
> Min far står over for at skulle anskaffe sig en ny af slagsen og jeg vil
> gerne vejlede ham.

Det kommer an på, hvad han skal printe ud. Skal han udskrive mange sider
hver uge, er en laser printer billigst i drift.

Til almindelig brug, kan jeg anbefale den printer jeg selv har - Canon Pixma
MP 600.
Jeg tog min i brug midt i november, og har udskrevet rigtig mange sider + ca
25 dvd'er/cd'er, og kører stadig på de blækpatroner der fulgte med
printeren.

PeterB

Fra : Holst

Dato : 11-02-08 22:51

Peter wrote:

> Det kommer an på, hvad han skal printe ud. Skal han udskrive mange sider
> hver uge, er en laser printer billigst i drift.

Og printer man kun ganske lidt ud, vil en laserprinter også ofte være
billigst, idet laserprinterens toner ikke tørrer ud ligesom blæk.

Fra : Vista

Dato : 12-02-08 10:22

Hej
Jeg har en Canon Pixma MP110 !!
Uoriginale patroner koster 7,60 ved Nordic Ink ,så jeg gider ikke engang at
bruge tid på at fylde dem !!
Bo

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-02-08 10:40

Vista wrote:
> [...]
> Jeg har en Canon Pixma MP110 !!
> Uoriginale patroner koster 7,60 ved Nordic Ink ,så jeg gider ikke engang at

Det tror jeg Holst er ret ligeglad med.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 12-02-08 10:53

Jesper Poulsen wrote:

> Det tror jeg Holst er ret ligeglad med.

Ja. Men jeg kan sagtens abstrahere fra folk, som poster deres svar
tilfældigt midt i en tråd.