Fly bagage USA
Fra : B. Jensen

Dato : 03-02-08 09:29

Vi skal til USA og har bestilt billet/rejsen gennem rejsebureau.
Hvordan finder jeg ud af hvor meget bagage/håndbagage vi må have med.
Bureauet benytter sig af Delta Air Lines, som samarbejder med Air France i
Europa og derfor flyver vi med Air France til USA og når vi kommer til San
Francisco skal vi flyve videre med Delta Air Lines. Kan jeg gå ud fra at
de har samme regler. Skal jeg mon ringe til Air France elller Delta
Airlines for at få oplyst dette ?
Vi vil jo nødig stå i USA med en kuffert der vejer alt for meget, og skal
betale bod for overvægt.
På forhånd tak.

Birger

Fra : Bjarne

Dato : 04-02-08 09:28

"B. Jensen" <bodegaardnospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Delta Airlines for at få oplyst dette ?
> Vi vil jo nødig stå i USA med en kuffert der vejer alt for meget, og

Hvis flyvningen er sammenhængende er der ingen problemer, men bliver I et
stykke tid i SF og skal videre indenrigs, så er det nok en god idé at ringe
direkte til Delta derovre.

mvh
Bjarne

Fra : B. Jensen

Dato : 04-02-08 19:33

> Hvis flyvningen er sammenhængende er der ingen problemer, men bliver I et
> stykke tid i SF og skal videre indenrigs, så er det nok en god idé at
> [...]
Hej Bjarne
Og det er lige det vi skal. Vi lejer en bil i San Francisco og kører sydpå
ad Highway 1 til Los Angeles og flyver videre herfra til Guatemala via
Atlanta.
Vi må vist hellere checke op på dette ved Delta Air Lines.
Tak for hjælpen

mvh
Birger

Fra : Lars Ehlers

Dato : 04-02-08 19:59

On Mon, 4 Feb 2008 19:33:11 +0100, "B. Jensen"
> [...]

>Atlanta.
>Vi må vist hellere checke op på dette ved Delta Air Lines.

Mange selskaber har forskellige regler for indenrigs og udenrigs.
Delta lader til at have de samme regler for stort set alle flyvninger,
her er hvad jeg kunne finde:

I kan checke 2 kufferter ind per person, hver kuffert må maks. veje 50
pund (22,5 kg). Herudover må I have 40 pund (18 kg) med i kabinen.

http://www.delta.com/traveling_checkin/baggage/baggage_allowance/index.jsp

--
Lars Ehlers