Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ukendt filformat
Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-08 17:49

Hej

Jeg har modtaget et foto til brug på mit web-sted (se signatur). Filen har
ingen filendelse, og mine sædvanlige tricks virker ikke. Jeg tænker den
måske er fra en mac ...

Jeg har lagt den op her

http://pedalo.dk/adm/1909.ZIP

i håb om at en hjælpsom person vil omsætte den til noget
windows-kompatibelt og tabsfrit, fx. *.png eller *.tif. Filen fylder 2½ MB.

På forhånd mange tak!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-02-08 18:02

Peter Loumann wrote:

> Jeg har lagt den op her
>
> http://pedalo.dk/adm/1909.ZIP

$ file 1909
1909: Microsoft Office Document

--
Don't waste space

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-08 18:36

On Wed, 6 Feb 2008 17:02:21 +0000 (UTC), Thomas Corell wrote:

> $ file 1909
> 1909: Microsoft Office Document

Tak! Det hjalp. Hvordan fandt du ud af det? Hvorfor har filen ikke
extension? Et tosset format til formålet!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-02-08 11:54

Peter Loumann wrote:

> Tak! Det hjalp. Hvordan fandt du ud af det? Hvorfor har filen ikke
> extension? Et tosset format til formålet!

'file' er et lille kommandolinje værktøj(/program), som følger med som
standard i FreeBSD; så vidt jeg husker også til Linux.

Manual-siden kan du finde her:
http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=file

Jeg ved ikke om det er porteret til andre platforme...

--
Don't waste space

Fra : Per Tolbøll

Dato : 07-02-08 17:24

Thomas Corell skrev:

> [...]
>
> Manual-siden kan du finde her:
> http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=file
>
> Jeg ved ikke om det er porteret til andre platforme...

"file" er en standard unix-ting, den kigger på "magic word", de to
første bytes af filen (og måske mere, men det er den korte forklaring).

/Per

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-02-08 18:17

On 2008-02-06 17:49:27 +0100, Peter Loumann <loumann@nospam.invalid> said:

> [...]
> ingen filendelse, og mine sædvanlige tricks virker ikke. Jeg tænker den

Haha Tror du vi laver billeder af æbler?

Spøg til side. Vi har de samme billedformater som alle andre.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-02-08 18:37

On Wed, 6 Feb 2008 18:16:47 +0100, Thomas Schreiber wrote:

> Jeg tænker den

> Haha Tror du vi laver billeder af æbler?

> Spøg til side. Vi har de samme billedformater som alle andre.

Hmmm ... ;:p

http://huse-i-naestved.dk