Jeg blev anklaget at sælge kopi vare, men ~
Fra : elekoje@gmail.com

Dato : 02-02-08 07:09

Hej alle.
Jeg blev anklaget at sælge kopi taske på trendsales.dk af supporten på
trendsales.dk
Tasken er 100 % ægte, og det har jeg skrevet til dem, men de blev ved
at skrive til mig, at den er ej, for jeg kan ikke give dem
kvitteringen for at bekræfte ægthed.
Men de har chikaneret mig med breve og har slettet min annonce flere
gange, samt de har lukket min profil på trendsales, som jeg betaler
over 60 kr for for at være medlem.
Hvad skal jeg gøre? Skal jeg melde dem til politi for falsk anklage?
De har chikaneret og mobbet mig rigtigt meget, jeg har været meget
meget ked af det.
Jeg er studerende, og jeg sælger mine ting, som jeg ikke har brug for.
Det er min ekstra indtjening til SU, og den falsk anklage har frataget
den mulighed fra mig.

Håber, at nogen kan hjælpe mig, for jeg er helt målløs over den
chikane.

På forhånd mange tak for hjælpen. God weekend til alle.
Hilsner. Elekoje.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-02-08 15:32

<elekoje@gmail.com> wrote in message
[...]

--------

Nu er jeg ikke juraekspert, men jeg har til gengæld været bruger af
trendsales i over fem år.
Normalt går de aldrig i aktion på den måde, medmindre de er meget
overbeviste om at varen er en kopi. Der sælges masser af ægte varer uden
kvittering, så det er nok ikke det der er problemet. Deres supportere er
også meget øvede i at spotte kopier. Er der nogen mulighed for at din taske
kan være en kopi? Hvis du selv har købt den i en butik, så gå ind i butikken
den er købt i, for de kan nemt finde dig i systemet. Især LV har gode
kunde-records og så kan du bevise det den vej. Hvis du har købt den af en
anden ts-bruger, så er det der du skal henvende dig med et krav, for teknisk
set skal det ikke gå ud over en ny køber.
Det jeg tænker er, at du må bevise at den er ægte. Jeg går ud fra at den er
en mærkevare som f.eks LV eller Gucci. Jeg ved at LV´s butikker verificerer
deres produkter og det gjorde Gucci også før i tiden. Hvad med at mødes med
køberen og trille en i en af butikkerne og få ordnet det?
I værste fald må du give pengene tilbage, få en form for ægthedsbevis og så
sælge tasken igen.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-02-08 15:55

<elekoje@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Henvend dig i den butik den er købt i, de vil nok kunne hjælpe dig!

Hvorfra ved du at tasken er ægte?

Er den købt privat, og uden kvittering, af en anden som påstod det samme?

Der er mange andre steder der sælges brugte ting!

Langgaard

Fra : elekoje

Dato : 02-02-08 08:06

On 2 Feb., 15:55, "Leif Langgaard" <langga...@klarupnet.dx> wrote:
> [...]
>
> Er den købt privat, og uden kvittering, af en anden som påstod det samme?
>
> Der er mange andre steder der sælges brugte ting!

Tak for svar til jer to, men det kan ikke hjælpe.
tasken er fra original forhandler i England.
Det taske er 100% ægte, og det er ingen tvivl angående det.
Spørgsmål er om at jeg skal melde trendsales til politi for det
chikane og den falske anklage eller hvad skal jeg gøre?
de har virkeligt være så chikanerende og uintelligente, så man tror,
at det er løgn.
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsner. Elekoje.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-02-08 16:18

"elekoje" <elekoje@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Spørgsmål er om at jeg skal melde trendsales til politi for det
> chikane og den falske anklage eller hvad skal jeg gøre?

Du kan da ikke i fuld alvor mene at det er en politisag.
Der er blot tale om tvist mellem en forretningsdrivende (trendsales) og en
kunde (dig). Du kan vælge at kører en civil retssag, men det kan vist ikke
betale sig for de sølle 60 Kr.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-02-08 16:33

--

Hvilken originalforhandler? Hvilket mærke drejer det sig om? Om den er købt
her eller i england er f.eks ligegyldigt hvis det er LV. Deres records er

Det taske er 100% ægte, og det er ingen tvivl angående det.
Spørgsmål er om at jeg skal melde trendsales til politi for det
chikane og den falske anklage eller hvad skal jeg gøre?

---

Hvordan er det chikane at forsøge at forhindre salg af kopier? Hvis de mener
at din taske er en kopi, så er det da fint af dem at forhindre dig i at
sælge videre derinde, for andres skyld.

---

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-02-08 17:03

"elekoje" <elekoje@gmail.com> skrev i en meddelelse

Tak for svar til jer to, men det kan ikke hjælpe.
tasken er fra original forhandler i England.

Har du købt tasken i omtalte butik?

Det taske er 100% ægte, og det er ingen tvivl angående det.

Det er jo det du skal bevise!

Spørgsmål er om at jeg skal melde trendsales til politi for det
chikane og den falske anklage eller hvad skal jeg gøre?

Ligemeget hvad du gør, så kræver det beviser på at tasken er ægte!

de har virkeligt være så chikanerende og uintelligente, så man tror,
at det er løgn.

Du er meget sparsom med oplysninger om den taske, hvis du vil have hjælp, må
du komme med flere oplysninger.

Hvad har du gjort for at få verificeret tasken, intet, eller hvad?

Langgaard

Fra : Henning

Dato : 02-02-08 20:26

>tasken er fra original forhandler i England.
>Det taske er 100% ægte, og det er ingen tvivl angående det.

Det mener Trendsales åbenbart der er? Så må du ovrebevise dem, eller
finde et andet sted at sælge den. Hvilke mærke er tasken? Findes der
kun forhandler i England, eller ville det være muligt at få en
verificering fra en dansk forhandler/importør?

Fra : elekoje

Dato : 02-02-08 08:24

On 2 Feb., 16:17, "Allan Soerensen" <microt...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> kunde (dig). Du kan vælge at kører en civil retssag, men det kan vist ikke

Tak for svar, Allan.
Det er ikke sag om 60 kr, det er sag om chikane og falske anklage. Som
jeg har skrevet, jeg har været meget ked af det chikane og den
ankalge.
Det må ikke være fær i forhold til ærlige menneske.
Hvordan starter man at køre civil retssag? Hvad man skal gøre? Hvor
henne?

På forhånd tak for svaret.
Hilsner. Elekoje.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 16:52

elekoje <elekoje@gmail.com> skrev :

>Hvordan starter man at køre civil retssag? Hvad man skal gøre? Hvor
>henne?

Henvende sig til en advokat - der nok med det samme fortæller dig der
ikke er fugls føde på den sag

retshjælp tror jeg ikke på tager en sådan sag - aviserne måske ?

--
Jan_stevns

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-02-08 17:10

Leif Langgaard wrote:

> Hvorfra ved du at tasken er ægte?

Hvilken lov forbyder mig i øvrigt at sælge en kopi af en Gucci taske, når
der er tale om privat, ikke-erhvervsmæssigt salg?

--
Jesper Lund

Fra : Andy

Dato : 02-02-08 22:20

>Tasken er 100 % ægte, og det har jeg skrevet til dem, men de blev ved
>at skrive til mig, at den er ej, for jeg kan ikke give dem
>kvitteringen for at bekræfte ægthed.

Tjah, sådan fungerer den virkelige verden faktisk. Hvis du ikke kan
dokumentere at tasken er ægte, så er varen ikke original. Måske skulle du
have gemt kvitteringen.

>Hvad skal jeg gøre? Skal jeg melde dem til politi for falsk anklage?
>De har chikaneret og mobbet mig rigtigt meget, jeg har været meget
>meget ked af det.

Har de omtalt dig som sælger af kopivarer overfor andre brugere på
trendsales?

Hvis de blot har fortalt dig at hvis du ikke har en kvittering, så betragter
de varen som en kopi, så har de ikke hverken mobbet, chikaneret eller udøvet
falsk anklage.

>Jeg er studerende, og jeg sælger mine ting, som jeg ikke har brug for.
>Det er min ekstra indtjening til SU, og den falsk anklage har frataget
>den mulighed fra mig.

Det lyder som om du roder rundt i en del begreber her. Anklage, chikane,
mobbe osv. Hvad har de helt præcist skrevet?

Realiteten er at en Gucci taske kun kan sælges som en ægte gucci taske, hvis
sælger(dig) har kvitteringen. Trendsales før meget klart i deres
brugerbetingelser (5.2-5.4) at du skal lave en korrekt beskrivelse af varen,
og at du er ansvarlig for at varen er korrekt beskrevet.

Prøv at kontakte Gucci og find ud af om de er villige til at bekræfte
ægtheden af tasken. Kontakt evt. butikken i UK, og se om de ikke kan hjælpe
dig med en kopi af bon, det burde kunne lade sig gøre hvis du kender dato,
klokkeslet, korttype og beløb.

Fra : Rea721

Dato : 03-02-08 00:22

<elekoje@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg gøre? Skal jeg melde dem til politi for
> falsk anklage?

Hvorfor mener du det er en falsk anklage, kan du dokumentere ægtheden??

Hvis du ikke kan dokumentere det, hvordan ved *du* så med 100% sikker hed at
den er ægte??
og hvordan skulle trendsales vide det

> Håber, at nogen kan hjælpe mig, for jeg er helt målløs
> over den chikane.

Tør dine øjne og dokumenter ægtheden overfor trendsales, så er den potte ude

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Bjarne

Dato : 03-02-08 10:53

Rea721 skrev:
> [...]
> og hvordan skulle trendsales vide det

> Tør dine øjne og dokumenter ægtheden overfor trendsales, så er den potte ude

Helt generelt til de svar der er givet:
Jeg synes ikke rigtigt, at i forholder jer til spørgerens problem.

Trendsales har naturligvis i stort omfang lov at lave sine egne regler
for deres formidling af brugt- og evt. hælervaresalg.
De har sikkert også lov at kræve dokumentation for ægtheden af visse
varer. Og hvis de har det, kan de naturligvis også afvise at formidle
salg af udokumenterede varer. Det ser jeg ikke noget juridisk problem i.
Kan man ikke lide Trendsales - det kan jeg f.eks. ikke - så lader man
være at handle derigennem.

Spørgerens problem er - nok - ikke, at de har krævet dokumentation
eller afvist formidlingen af et salg, men at de på en åbenlyst
ærekrænkende måde har beskyldt ham for at sælge en kopi-vare som en ægte
vare.
Det havde de aldrig behøvet. De kunne blot have krævet dokumentation for
ægtheden.

Spørgerens problem er ikke løst ved at han skaffer bevis for ægtheden.
De ærekrænkende udtalelser og chikanen har stadig fundet sted. Har
spørgeren nogen mulighed for at retsforfølge dette? Det er for mig det
reelle spørgsmål.

Bjarne

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 03-02-08 10:59

Bjarne wrote:

> Helt generelt til de svar der er givet:
> Jeg synes ikke rigtigt, at i forholder jer til spørgerens problem.

Der er kun et rimeligt svar på spørgsmålet: Tør øjnene, tag en tudekiks
og kom videre i livet.

Det er ikke noget som politiet vil tage sig af, og det er ikke umagen
værd at ofre advokatomkostninger på. Ydermere er spørgeren ikke videre
troværdig i sin stædige insisteren på at varen er ægte, især når han end
ikke vil forsøge at skaffe dokumentation for ægtheden.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-02-08 12:25

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt generelt til de svar der er givet:
> Jeg synes ikke rigtigt, at i forholder jer til spørgerens problem.

Mit svar ville vel være roden til at løse det egentlige problem, dog ikke de
påståede krænkende udtalelser fra
Trendsales.

> [...]
> har beskyldt ham for at sælge en kopi-vare som en ægte vare.
> Det havde de aldrig behøvet. De kunne blot have krævet dokumentation for

Hvorfor vil spørgeren ikke komme med noget mere konkret vedr. de påståede
> [...]

> ærekrænkende udtalelser og chikanen har stadig fundet sted. Har spørgeren
> nogen mulighed for at retsforfølge dette? Det er for mig det reelle

Spørgeren kunne komme videre med en dokumentation for ægtheden, ja, jeg tror
endda at
Trendsales ville undskylde!

Derforuden syntes jeg spørgeren har været noget passiv og tilbageholdende i
debatten!

Langgaard

Fra : Bjarne

Dato : 03-02-08 13:57

Leif Langgaard skrev:
> "Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mit svar ville vel være roden til at løse det egentlige problem, dog ikke de
> påståede krænkende udtalelser fra
> Trendsales.
Vi ser ikke samme problem som det egentlige problem

> Hvorfor vil spørgeren ikke komme med noget mere konkret vedr. de påståede
> ærekrænkende udtalelser og chikane?
Et udmærket spørgsmål.

> Spørgeren kunne komme videre med en dokumentation for ægtheden, ja, jeg tror
> endda at
> Trendsales ville undskylde!
Den undskyldning er ikke meget værd, når først de ikke har andet valg
end at erkende, at de har taget fej.

Det virker helt OK at bede om dokumentation forægthed af en vare, hvis
det ellers fremgår af brugerbetingelserne og de ikke gør det med
tilbagevirkende kraft efter at handelen er indgået.

Men det er ganske afgjort ikke OK at fremsætte ærekrænkende udtalelser
om, at varen er en kopi/forfalskning, hvis de ikke kan dokumentere dette.
Manglende dokumentation for ægthed kan berettige til tvivl, men ikke til
beskyldninger om det modsatte.

> Derforuden syntes jeg spørgeren har været noget passiv og tilbageholdende i
> debatten!

Enig

Bjarne

Fra : Hm

Dato : 03-02-08 19:35

> [...]

Nu har TS standardtekster som de bruger og der er ingen krænkelse i dem, men
måske har vores unge mand kommet lidt højt op i diskutionen bag efter.

Det er jo også det de har bedt om, og det er jo det han ikke kan give

Her er det jeg har skrevet tidligere, at han skal passe på ikke at komme ud
i noget som er meget være, ved at ville indgive politianmeldelse, han kan
nemt blive anklaget for salg af kopi varer i stedet.

> Den undskyldning er ikke meget værd, når først de ikke har andet valg end
> at erkende, at de har taget fej.

Det kunne jo også være at vor unge mand bliver nød til at give en
undskyldning i stedet. !!!

> Det virker helt OK at bede om dokumentation forægthed af en vare, hvis det
> ellers fremgår af brugerbetingelserne og de ikke gør det med
> tilbagevirkende kraft efter at handelen er indgået.

Hvad for en handel ?????? det er forbudt at sælge kopi varer i Danmark. !!

Det kunne jo være at han har opdaget - han er blevet snydt af en smart
forhandler.

Det skal lige siges, at jeg bestemt ikke er vild med TS.

Hanne

Fra : Bjarne

Dato : 03-02-08 21:07

Hm skrev:

> Nu har TS standardtekster som de bruger og der er ingen krænkelse i dem, men
> måske har vores unge mand kommet lidt højt op i diskutionen bag efter.

Nu er vi ude i gætteri.
Vi ved ikke, hvad der nøjagtigt er sagt til hvem af hvem, og derfor ved
vi ikke, om det er ærekrænkende, kun at det muligvis kan være tilfældet.

Bjarne

Fra : Hm

Dato : 03-02-08 19:36

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

Nu har TS standardtekster som de bruger og der er ingen krænkelse i dem, men
måske har vores unge mand kommet lidt højt op i diskussionen bag efter.

Fra : Henning

Dato : 03-02-08 19:42

> [...]
>vare.
>Det havde de aldrig behøvet. De kunne blot have krævet dokumentation for

Spørgeren roder rundt i begreber og påstande - hvad har Trendsales
helt eksakt skrevet til hende? Kunne man forestille sig de har sendt
en standardmail med en ordlyd a la "for at forhindre handel med
kopivarer, beder vi dig dokumentere at din taske er ægte, idet vi ofte
oplever forsøg på salg med kopier"? Spørgeren vælger at ignorere denne
henvendelse, hvorfor konto lukkes. Spørger opfatter mailen som chikane
og æreskrænkelse - og nu står vi her?
Jeg synes vi savner svar fra "elekoje" før vi kan tage stilling til
mere.
F.eks. en kopi af henvendelserne fra Trendsales?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-02-08 20:03

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ærekrænkende udtalelser og chikanen har stadig fundet sted. Har spørgeren
> nogen mulighed for at retsforfølge dette? Det er for mig det reelle

Som jeg læser den oprindelige spørgers problem, så er der ikke noget at
retsforfølge. Jeg opfatter det således, at de "falske anklager m.m." ikke er
fremsat andet i korrespondance/tale mellem spørgeren og Trendsales.
For at det skal være strafbart, skal det være noget, som er blevet udbredt
til andre.
Det er rimeligt nemt at forklare.
Hvis jeg i en samtale med en person kalder denne for en løgnhals m.m., er
det ikke strafbart, uanset om jeg kan bevise det eller ej.
Hvis jeg offentligt kalder personen en løgnhals, vil personen kunne lægge
sag an mod mig, hvor jeg så tvinges til at bevise eller æde ordene i mig.
Reglerne finder man i straffelovens kap 27 om freds og æreskrænkelser.

Kurt

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-08 21:08

Hm wrote:

> Hvad for en handel ?????? det er forbudt at sælge kopi varer i Danmark.
> !!

Lovhenvisning, tak. Vi taler om privat, ikke-erhvervsmæssigt salg.

--
Jesper Lund

Fra : Hm

Dato : 03-02-08 22:08

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Lovhenvisning, tak. Vi taler om privat, ikke-erhvervsmæssigt salg.
>
> --
> Jesper Lund

Det er forbudt her i Danmark at sælge Fake også for private, at vor person
skaffer tasker hjem til videresalg gør det jo ikke bedre.

Hanne

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-02-08 22:24

Hm wrote:

> Det er forbudt her i Danmark at sælge Fake også for private, at vor
> person skaffer tasker hjem til videresalg gør det jo ikke bedre.

Lovhenvisning? Vi er enige om erhvervsmæssigt salg (mærkevareloven), men
hvor er forbuddet hvis der er tale om almindeligt privat salg af en
genstand som du har brugt og nu ikke ønsker at eje længere?

--
Jesper Lund

Fra : A R:nen

Dato : 03-02-08 22:33

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> writes:

> Lovhenvisning? Vi er enige om erhvervsmæssigt salg (mærkevareloven), men
> hvor er forbuddet hvis der er tale om almindeligt privat salg af en
> genstand som du har brugt og nu ikke ønsker at eje længere?

En mulighed er ophavsretsloven, under forudsætning at tasken (eller
dele deraf) betragtet som brugskunst kan nå op til kravet om værkshøjde.
Det er nok de færreste modeller der kan det, men helt udelukket er det
vel ikke. Jeg tænker på sådan noget som fx Birkin-tasken.