killinger søger nyt hjem
Fra : hodi

Dato : 15-07-01 17:02

Hej kattefolk.

Vi har 5 kattekillinger som søger nye hjem.
1 stribet/hvid hun på 15 uger

1 sort/hvid han på 10 uger

1 stribet han på 10 uger

1 stribet/hvid hun på 10 uger

Killingerne bor pt. i Skælskør og kan afhentes mod lidt mad til moren

mvh charlotte
tlf: 58191875

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-07-01 18:42

Hej Charlotte

De to yngste killinger skal altså være sammen ned moderen i endnu 2 uger.

Har du overvejet at kastrere??

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : R. Ilsøe

Dato : 16-07-01 00:50

Enten er jeg træt eller kan jeg ikke tælle mere... Jeg kan få det til 4
killinger i alt og ikke kun 2 men 3 der er for små til at komme hjemmefra...
Hmmm... Bør nok sove nu:)
Weastley er her iø. endnu... Dejlige kat... Jeg haster vist ikke ligefrem
med at finde et hjem til ham!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-07-01 12:00

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjemmefra...
> Hmmm... Bør nok sove nu:)
> Weastley er her iø. endnu... Dejlige kat... Jeg haster vist ikke

Ja jeg fik det nu også til tre killinger der er for små til at komme
hjemmefra ..men ikke bare det .. hvornår pokker lærer folk at
killinger er levende væsner man ikke bare forærer væk for selv at
slippe af med dem ...!! jeg bliver rasende hver gang jeg læser den
slags annoncer ....hvornår lærer folk at den bedste måde at blive fri
for killinger er at sterilisere sine hunkatte og kastrere hankattene
.... denne mindre produktion af killinger ville gøre at udbuddet faldt
en anelse og er udbuddet langt nok nede vil folk måske begynde at
betale for at få en killing der er vaccineret, øremærket og
ormebehandlet samt dyrlægekontrolleret ...

Uh hvis jeg havde haft weastley boende så lang tid ville jeg ikke
kunne komme af med den igen tror jeg ... jeg ville have knytttet mig
alt for meget til den .. masser af hils fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-07-01 16:16

Hej Rinni og du har ret det er 3 mislinger, der er for små til at flytte,
jeg var træt, havde været tidligt oppe en søndag - usch.

Jeg bliver ikke rasende mere over at killinger/katte foræres væk, men jeg
drager et dybt suk, og tænker: "Hvornår bliver folk klogere?" og med endnu
et suk begynder jeg på den samme remse om alder, kastration......

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : R. Ilsøe

Dato : 18-07-01 12:37

Så længe 95% af alle med killinger forærer dem gratis væk, så "slilipper"
dem der kræver penge for killingerne ikke af med dem... 95% af alle dem, der
vil ha' en huskatte-killing vil nemlig bare vælge et gratis sted så, da
gratis steder kan være lige så gode som de steder hvor killingen koster
penge.

Det er ikke fordi jeg ikke giver jer ret i, at folk burde kræve noget for
de kære små, det er mere det, at efter som det er en umulighed, så synes jeg
ikke vi burde overfuse folk og brokke os over at de ikke kræver penge for
killingerne. Var det noget der nåede ud til alle "killingeindehavere" så var
det fint at brokke sig, men efter som det her i nyhedsgrupperne ikke engang
kommer ud til 1% af alle killingeindehavere så risikerer vi kun at virke
snobbede og så flygter folk fra os

Vi ER jo ikke snobbede:D Men igen, jeg giver jer 100% ret... Folk kunne
kræve penge for de små væsner og så bruge de penge på en neutralisering!!!!

Rinnie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-01 13:45

Hej Rinnie

Nej snobbede er vi bestemt ikke *S*
Men et sted skal man jo starte og der er jo også godt gang i
underskrift-indsamlingen
Er vi heldige og det giver pote på hestenettet (hvilket jeg da håber), så er
der banet vej
Håber håber håber

Hilsen
Joan

Fra : Ann K.

Dato : 18-07-01 17:12

Hejsa.
Kræve penge for en alm. huskat???? Nej dét går sandelig ikke!!!!
I skulle have set/hørt "folks" reaktion, når de hørte at jeg forlangte kr.
600,- for Sagas killinger!
At killingerne var dyrlægeundersøgt, vaccinerede, behandlet med ormekur,
vokset op med ordentligt foder, præget på voksne/børn/hund osv, var da
totalt underordnet...

Har også lige haft diskussionen på mit arbejde - ganske vist om hunde... her
ville man da heller ikke betale over 100,- for en blandingshund! At vi i sin
tid gav 500,- for Sif betragtede man som "optrækkeri" fra hvalpeejeren.
Jeg har idag svært ved at se at denne hvalpeejer overhovedet fik dækket sine
udgifter, især fordi der løb extra dyrlægeregninger på... tæven fik ringorm,
da hvalpene kun var 10 dage gamle = hele kuldet (8 hvalpe) smittet!

Behøver jeg at gentage kommentarer fra andre "folk", når de hører, hvad jeg
betalte for mine to "racedyr" (hhv. norsk skovkat og shetland sheepdog)?

Og at jeg rent faktisk gav 300,- for Saga, tja... det er da kun fordi jeg er
dum!!! Katte kan fås gratis overalt, hvorfor så give penge for dem?

Mvh Ann

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 18-07-01 17:37

"R. Ilsøe" skriver:

> [...]
> vil ha' en huskatte-killing vil nemlig bare vælge et gratis sted så, da
> gratis steder kan være lige så gode som de steder hvor killingen koster

Jah... men til gengæld er killingekøbere der giver et fornuftigt beløb for
"bebsen" nok i gennemsnit bedre end dem der finder et gratis sted. HA, nu lød
jeg alligevel lidt snobbet, og det som indehaver af hele 3 katte der var ganske
gratis. Ja, en var endda total afpresning: En lille knægt med store øjne der
siger "... ellers bliver den aflivet...".

Ak ja, det er ikke helt let, for selvfølgelig er der mange rigtigt gode
mennesker der får deres katte gratis. Vi har selv 2 fået "solgt" to huskat
killinger til prisen for ormekur og fuld vaccination. På den måde er vi sikre på
at det bliver gjort, og at folk er seriøse. Det synes jeg udmærket kunne være et
moralsk mindstekrav til salg af killinger!

Hilsen Dorthe ( - og de 4 killinger der for længst er vokset ud af kravlegården)