ferie i Shanghai
Fra : nojonopi

Dato : 31-01-08 22:28

Jeg skal 14 dage til Shanghai i maj, er der nogle i gruppen der har oplevet
og set noget rigtig spændende der, og er der en der har nogle adresser, jeg
kan gå ind og læse om nogle gode seværdigheder i Shanghai.

Fra : Hafnia

Dato : 31-01-08 19:29

"nojonopi" <birgith@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal 14 dage til Shanghai i maj, er der nogle i gruppen der har
> oplevet og set noget rigtig spændende der, og er der en der har nogle
> adresser, jeg kan gå ind og læse om nogle gode seværdigheder i Shanghai.

jeg har været en del gange i Kina, og Shanghai er absolut ikke et sted jeg
gad holde ferie, det er som en kopi af en vestlig storby, det er ok at gå i
byen og shoppe. Der er mere at se på i Beijing hvis man vil se noget af det
man forbinder med Kina.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-02-08 14:29

Hej!
Det ser ud til ifølge tekst og billeder på denne side
http://vampyrpingvin.blogspot.com/2007_07_01_archive.html at det gamle
Shanghai (Yuyuanbasaren og Glædens have (Yuyuan) er ineressante steder. Den
følgende tekst er fra ovennævnte side: "turen var, som sagt, bestemt til at
gå til det gamle Shanghai. nærmere bestemt Yuyuanbasaren."

Side med kort og praktiske oplysninger om Shanghai:
http://www.travelchinaguide.com/attraction/shanghai/yuyuan_garden.htm
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-02-08 15:54

Hej!
Placering af de forskellige seværdigheder i Shanghai er vist på dette kort
http://www.chinahighlights.com/image/shanghai/map/shanghai-tourist-map.jpg
Yuyuan Garden ligger lidt vest for floden ifølge førnævnte kort.

Forneden på denne side er der et detaljeret kort over Yuyuan Garden
http://www.shanghaiguide.com/map/shanghai.pdf

Gadefinder for Shanghai http://www.mapofshanghai.com/

En interessant side om den gamle by og Yu Haven (The Old City/Yu Garden) i
Shanghai http://www.regenttour.com/chinaplanner/sha/sha-sights-yugarden.htm

Mvh. Jesper

Fra : "

Dato : 02-02-08 17:23

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Yuyuan Garden ligger lidt vest for floden ifølge førnævnte kort.
>
> Forneden på denne side er der et detaljeret kort over Yuyuan Garden

Det er en gammel rigmanshave, jeg så den selv første gang jeg var der,- og
ikke siden, jeg vil anbefale at tage et indrigsfly til Beijing der er så
meget mere at se på, alle de gange jeg har været i Beijing har jeg gået en
ny tur i den forbudte by, der er så meget mere at se.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-02-08 18:38

Hej fish!
Hvis jeg skulle være så heldig, at komme til Shanghai ville jeg gerne se
Yuyuan Haven fordi jeg har forstået, at den ligner en japansk have. Jeg kan
godt li at se en japansk have for jeg har besøgt Den Japanske Have i
Hammerum ved Herning http://www.denjapanskehave.dk/index.asp Er Yu Garden og
Yuyuan Garden den samme have?
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 02-02-08 19:25

Hej!
Ifølge denne side http://en.wikipedia.org/wiki/Yu_garden er Yu Garden og
Yuyuan Garden den samme have. Du kan læse det i sætningen "(Redirected from
Yu garden) foroven på førnævnte side. Redirected from = Omadresset fra.
Mvh. Jesper

Fra : nojonopi

Dato : 03-02-08 14:51

Min søn bor i Shanghai, vi var i Kina sidste år også, der tog vi til Beijing
og Hainan, så denne gang har jeg bestemt at jeg skal udforske Shanghai,