billeje på cypern
Fra : marlene

Dato : 31-01-08 08:55

vi skal en uge til cypern, agia napa,
vi skal bruge en masse til i sol og vand, men ville også gerne ud og køre
lidt,
har nogen erfaring med at leje bil dernede,
kan det passe at man min. lejer for 3 dage?
ville gerne tage en tur f.eks først og sidst i ugen, måske er det så alt for
dyrt!!

er der andre gode ting vi skal vide i/om det område,

fam. m. 3 børn

Fra : Eric Bentzen

Dato : 31-01-08 14:39

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har nogen erfaring med at leje bil dernede,
> kan det passe at man min. lejer for 3 dage?
> ville gerne tage en tur f.eks først og sidst i ugen,

Hej.

Jeg har ikke selv prøvet at leje bil dernede, men har
set masser af lejebiler, så mon ikke det er
overkommeligt. Et smart træk er, at udlejningsbilerne
har røde nummerplader - så ved man, hvem man skal tage
sig i agt for i trafikken! Husk at man kører i venstre
side som i England.

Hvis du søger på "car rental cyprus" eller lignende,
vælter det ind med hits, og det må være muligt at finde
info om priser og udlejningsvilkår.

Mvh.
Eric Bentzen
www.sitestory.dk/rejser/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-01-08 22:39

"marlene" <rin@nyk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for dyrt!!
>
> er der andre gode ting vi skal vide i/om det område,

Jeg har aldrig været der, men har lige lavet en søgning og tjekket enkelte
selskaber, og de lejede alle ud på dagsbasis, så det bør ikke være noget
problem.
Når vi er i udlandet finder vi altid en lokal udlejer, idet de typisk er
noget billigere end de "kendte" og væsentlig billigere end hvis man lejer
gennem charterselskab.
Man skal selvfølgelig sikre sig, at der er fuld kasko osv.
På en tur til Tenerife for nyligt, ville det koste over det dobbelte at
booke via Star Tour i forhold til, hvad man selv kunne finde (også de kendte
selskaber var næsten halv pris)

Kurt

Fra : marlene

Dato : 01-02-08 12:50

tak til jer begge, kan bestemt bruges.
mht- bil, så var det de et par af de gænse vi havde tjekket

Fra : BigMac

Dato : 01-02-08 16:43

Jeg har været der.

Jeg vil ikke leje et køretøj der, da de køre som vilde på deres MCer, og
husk lige at de køre i den "forkerte side" - så man skal lige tænke sig godt
om når der kommer nogen kørende med høj fart rundt om hjørnet imod en.

Vi havde tænkt på det samme, men gjorde det ikke...

Fra : marlene

Dato : 01-02-08 19:38

måske vi vælger at lade være, når vi er der, derfor bestiller vi ikke på
forhånd, og tænkte vi på en dag fordi det ku, være anstrengende.

Fra : Søren

Dato : 11-02-08 22:58

> [...]
for
> dyrt!!
>
> er der andre gode ting vi skal vide i/om det område,

Vi var der en uges tid i november '05. Vi lejede bil af to omgange. En
almindelig corolla og en lille åben suzuki 4x4. Den ene i 2 dage , den anden
i 3.

Vi havde ingen problemer eller betænkeligheder med at køre rundt på egen
hånd. Tror vi nåede det meste af øen rundt (den Græske del).

Hvis i vælger at leje en 4x4 kan en tur på de små veje ud på Akamas halvøen
anbefales.

God tur!

Fra : Lars

Dato : 18-02-08 23:06

marlene wrote:
> [...]
> alt for dyrt!!
>
> er der andre gode ting vi skal vide i/om det område,

Hej

Vi har lejet bil flere gange på Cypern - dog i Pafos.

Selskabet var anbefalet af Århus Charter - og var et af de "pænere".

Husk at sikre at du tegner ekstraforsikring mht dæk. Du kommer til at køre
med røde plader (udlejningsbil) - i den forkerte side af vejen!

Smid endelig ikke affald ud af vinduet ´på motorvejen - det koster 1000 pund
(jeg godt de er gået over til ?)
Kør forsigtigt når der er 800 ned ad skrænten og der ingen autoværn er.

Lars