biindtægt under barsel
Fra : anneabildgaardholm@g~

Dato : 30-01-08 08:58

Hej

Må man mens man har barsel med fuld løn fra sit arbejde have biindtægt
fra en anden virksomhed?
Eller skal man i stedet oprette et lille firma til det formål?
vh.
Michael

Fra : Ann

Dato : 30-01-08 10:26

On 30 Jan., 16:58, anneabildgaardh...@gmail.com wrote:
> [...]
> fra en anden virksomhed?
> Eller skal man i stedet oprette et lille firma til det formål?

Hej Michael

Fandt flg.:

"7.2. Beregning af nedsatte ugentlige barseldagpenge til lønmodtagere

Det skal ske en nedsættelse af de ugentlige barseldagpenge i alle
tilfælde, hvor en barseldagpengeberettiget har indtægtsgivende arbejde
under sin barselorlov.

Hvis en lønmodtager i en uge har 37 timer orlov fra en arbejdsgiver og
udfører arbejde i 10 timer for en anden arbejdsgiver, kan der kun
udbetales barseldagpenge eller refusion for barseldagpenge for 27
timer i denne uge. Dette gælder uanset, om den
barseldagpengeberettigede har haft mere end 37 timers beskæftigelse
pr. uge før barselorloven. Hvis en lønmodtager, der i en uge har 37
timer barselorlov fra en arbejdsgiver, påbegynder et arbejde med egen
selvstændig virksomhed, skal der foretages fradrag i barseldagpengene
eller i refusionen af barseldagpengene. Når barseldagpengene er
beregnet på grundlag af en ansættelse som lønmodtager, skal
nedsættelsen af de ugentlige barseldagpenge ske med det antal timer,
hvor der udføres selvstændig virksomhed, se SM D-8-04.

De nedsatte ugentlige barseldagpenge beregnes således, at
lønmodtageren får udbetalt barseldagpenge for forskellen mellem det
antal timer, som pågældende arbejder, og det antal timer, som den
pågældendes barseldagpenge maksimalt kan beregnes til efter
barsellovens § 33, jf. dog de begrænsninger, der er nævnt under afsnit
7.2.1. og 7.2.2. "

Hvis du vil læse hele vejledningen ses den her:

hilsen
Ann

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-01-08 11:53

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "7.2. Beregning af nedsatte ugentlige barseldagpenge til lønmodtagere

Barselsdagpenge er vel ikke relevant, når der er tale om fuld løn under
barsel?

/Per

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-01-08 12:38

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Barselsdagpenge er vel ikke relevant, når der er tale om fuld løn under
> barsel?

Normalt består "fuld løn under barsel" vist af, at arbejdsgiveren betaler
forskellen mellem dagpengene og den normale løn.

Fra : Ann

Dato : 31-01-08 11:27

On 31 Jan., 11:53, "Per Christoffersen" <p...@NIXcomonto.dk> wrote:

> Barselsdagpenge er vel ikke relevant, når der er tale om fuld løn under
> barsel?
>
> /Per

Det er jeg ikke enig med dig i. Det kunne jo være, at man "kun" får
fuld løn under barsel under forudsætning af arbejdsgiveren får max.
refusion.

Hvis der er arbejdsindtægt fra anden arbejdsgiver vil det betyde
reduktion af barselsdagpengeudbetalingen til arbejdsgiveren.

hilsen

Ann