Leje at bil i Californien.
Fra : Grinz

Dato : 28-01-08 21:55

Hej derude.

Hvilke kommentarer har i mht. bil leje og forsikringer:

leje hjemmefra. hvem (hertz etc), forsikringer osv.

Giv et råd pleasee...

Fra : Thomas Andersen

Dato : 28-01-08 22:48

Hej !
Har selv lige været derovre, og tager også til Californien om 2 måneder.

Vi lejede igennem Avis, og der var rigtig fin service, og til fornuftige
penge.. Dog kun med de krævede forsikringer
Fik dog at vide bagefter at hvis vi havde booked via en dansk hjemmeside,
ville lejningen være incl. disse forsikringer
(pga lovgivningen)

Men du kan evt. selv kigge på www.alamo.dk eller www.avis.dk

thomas

Fra : Grinz

Dato : 29-01-08 07:12

tager afsted til marts også :)

tak for tippet.

Fra : Sten Schou

Dato : 29-01-08 00:09

-Benjamin Franklin
"Grinz" <agaaga@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej derude.
>
> Hvilke kommentarer har i mht. bil leje og forsikringer:
>
> leje hjemmefra. hvem (hertz etc), forsikringer osv.
>
> Giv et råd pleasee...

Det er billigere at leje i DK, og her får du lejen med de forsikringer du
har brug for.
Prøv evt. holidayautos.dk, ebiludlejning.dk

Hilsen Sten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-01-08 05:01

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in

> Det er billigere at leje i DK, og her får du lejen med de forsikringer
> du har brug for.

Medmindre man vil tage chancen med lokale udlejere. Her kan man ofte få en
god deal. Men det kræver næsten et råd fra en lokal (og at man er mere
specifik med lokationen).

Måske Lars Ehlers kan bidrage?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-01-08 08:01

On 29 Jan 2008 04:00:33 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote:

>Måske Lars Ehlers kan bidrage?

Det er yderst sjældent, at jeg lejer bil i Californien, men jeg har da
lagt mærke til et par selskaber, som påstår, at de er billigere end
"de store".

http://www.paylesscarrental.com/cities/sanfrancisco/

http://www.pacificcarrental.com/

http://www.thrifty.com

http://www.advantage.com/ (kun SoCal)

http://www.supercheapcar.com/

Bemærk at de nævnte priser er uden forsikring, I bør som minimum have
liability (ansvar) og en eller anden form for collision (kasko)
forsikring.

Hvis I finder andre, så lad mig vide, jeg kan prøve at finde ud af, om
de er "for real". Jeg bor i San Francisco området, så hvad der ligger
ud over det, har jeg svært ved at checke.
--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Bjarne Søndergaard

Dato : 29-01-08 18:03

De sidste 2 gange jeg lejet bil i USA, er det gjort hjemme fra Danmark via
http://www.autoeurope.dk/

Det er billiger end at går ind hos udlejningsselskabernes danske sider,
mr.Jet eller lignende

og hvis ikke søgningen giver resultat ringer eller skriver jeg til dem og
ber om et tilbud,

det altid hos et af de store selskaber at bilen skal hentes.

Hilsen

Bjarne