Hvordan er vejret ved gardasøen i marts (P~
Fra : Frede

Dato : 28-01-08 20:03

Se subj.

Lars

Fra : The Mip

Dato : 29-01-08 09:58

"Frede" <odensegalaxy@hotmail.com> wrote in message
> Se subj.
>
> Lars

Nærmeste by, med klimadata, på italiensiden blev Verona:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=150039009&name=Verona

ligner set af mig: 11-12 C dag og 2-3 C nat (først i marts) sluttende med
14-15 C dag og 5-6 C nat (sidst i marts)l
(lydder ikke festligt i mine ører der netop hjemvendt fra Argentina/Chile
hvor der, på 33 grader syd, er ca. 35 C / 25 C )

Prøv selv at finde anden by (med klimafata = blå prik) på:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden.htm

- the_mip

Fra : Bjarne

Dato : 29-01-08 13:57

Frede skrev:
> Se subj.
>
> Lars

Jeg har været I talien både i januar, marts og maj/juni/juli og oplevet,
hvor forskelligt vejret kan være.

Sidste år i januar var der sommervejr, da jeg kørte over grænsen fra
Frankrig til Italien ved XXMiglia, men få dage senere var det nødvendigt
at have jakke på, halvkoldt og regnvejr.

I marts kan man være heldig at have hvad der svarer til den skønneste
danske sommer, men det kan også være halvkoldt. Især om natten.

Mine oplevelser er fra Ligurien og Toscana. Formentlig kan der i gråvejr
være køligere ved gardasøen, da det ligger højere.

Danmark kan også have sommervejr i marts (som i 1989), men chancerne for
et behageligt vejr er mange gange større I talien.

Jeg ville gerne til Italien i marts.

vh
Bjarne