Ravioli
Fra : Kenneth Bon

Dato : 15-07-01 14:17

Hej NG!

Er der nogen her, der ligger inde med nogle gode ideer til indhold i
ravioli??? Kan nemlig ikke rigtig komme på noget lækkert, og har planer om
at lave hjemmelavet pasta.

Det må helst ikke være noget med spinat, da jeg er bange for at komme til
at varme det 2 gange, og vi skulle jo nødig blive syge

Jeg har opskrifter på selve pasta'dejen' men også disse er velkomne, hvis
nogen derude har en opskrift, de har gode erfaringer med. Er ikke
interesseret i uafprøvede opskrifter, for dem har jeg selv så rigeligt af
*S*.

Venlig hilsen
Line Nielsen

Fra : netman77

Dato : 17-07-01 08:29

"Kenneth Bon" skrev d. 15-07-01 14:17 dette indlæg :
> [...]
til
> at varme det 2 gange, og vi skulle jo nødig blive syge

Der er ingen grund til ikke at bruge spinat. Man bliver kun syg af
spinat, hvis spinaten ikke har kogt med i retten (som f.eks.
persillesovs, hvor man tilsætter den tilsidst, og der derfor kan være
jordbakterier i)

Når du koger dine ravioli med spinat er der ingen fare.

> [...]
> nogen derude har en opskrift, de har gode erfaringer med. Er ikke
> interesseret i uafprøvede opskrifter, for dem har jeg selv så rigeligt

Jeg har en raviolimaskine, som tilbehør til min pastamaskine. Der fulgte
opskrifter med og de fungerer udmærket.

200 g hakket kød (vælg selv okse,svin, kalv ,skinke eller kylling)
50 g kogt spinat, salat ell. lignende
1 helt æg
tilsæt efter smag reven ost (parmesan), muskatnød, salt og peber og 50 g
hakket mortadella (pølse)

Fyldet passer til en dej af 500 g mel og 6 hele æg

m.v.h. Jette M.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Westh

Dato : 16-07-01 20:38

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det må helst ikke være noget med spinat, da jeg er bange for at komme til
> at varme det 2 gange, og vi skulle jo nødig blive syge

Jeg tror det med, at man ikke må genopvarme spinat, er en gammel skrøne. Se
<link:
http://www.netdoktor.dk/madogkrop/madkassen/answers.asp?QID=26653&CID=130&p=
1>

Jeg har ingen erfaring med ravioli, men se
http://www.milioni.com/ricingl/tipi/3.htm for en masse forslag til fyld.

MVH

Peter