Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Størrelse?
Fra : tr

Dato : 28-01-08 19:00

Hej...
Jeg skal sende et billede og det må være i en opløsning 1600 x 1200
Skal højst fylde 2 megabytes
Billedet jeg skal sende skal være i jpeg
Hvordan mindsker jeg mit billede?
Mvh tr

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-01-08 20:04

"tr" <titrisSLETDETMEDSTORT@aab-net.dk> skrev :

>Hvordan mindsker jeg mit billede?

Alle grafikprogrammer bortset fra meget enkle som Paint kan klare
det.

Den nemmeste, hent ImageResizer på
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx,
så skal du blot højreklikke på billedet og sætte størrelsen under
Avanceret.

Ønsker du lidt mere muligheder, så http://irfanview.com.

Begge er gratis.
--
Kerim

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 29-01-08 08:17

> Alle grafikprogrammer bortset fra meget enkle som Paint kan klare
> det.

Paint kan ikke klare det?
Det virker nu fint her - til alm. hurtig husbehov... Den er lidt haard i
jpeg komprimeringen... Men man kan sagtens formindske billeder i det...

(Billede - Straek/Vrid og saa ellers saette den til 50% i hver af
dem... - saa er billedet halv stoerrelse af foer)

Skal der laves mange - bruger jeg ACDSee - men som sagt... Der er masser af
dem..

Mvh
Allan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-01-08 19:16

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev :

>Paint kan ikke klare det?
>Det virker nu fint her - til alm. hurtig husbehov...

Det har du da ret i, havde bare aldrig overvejet, at den kan det.
--
Kerim

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-01-08 20:08

"tr" <titrisSLETDETMEDSTORT@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skal sende et billede og det må være i en opløsning 1600 x 1200
> Skal højst fylde 2 megabytes
> Billedet jeg skal sende skal være i jpeg

Du bruger et billedredigeringsprogram, f.eks. Photoshop Elements.
Du kan garanteret også få noget gratis software som kan dette, f.eks. GiMP.
Det kan downloades et eller andet sted, brug google og du skal finde

Mvh Anders

Fra : tr

Dato : 01-02-08 17:56

Tak for hjælpen