Tele2 sletter alle gratis abbonnementer
Fra : JBJ

Dato : 28-01-08 11:31

Jeg fik til morgen en email fra Tele2 om at de nu vil lukke og slette alle
ubrugte abbonnementer, det drejer sig om gratis abbonnementerne som man i
sin tid kunne hente på posthuset.
Det er fordi man skal ringe op til Tele2 for at de vil veligeholde disse,
det har dog i mange år været sådan, efter at bredbånd blev almindeligt, at
hvis Tele2 ikke kunne levere i ens område så kunne man via en anden udbyder
hente sin mail ved at bruge den indgående postserver fra Tele2 og den
udgående fra sin udbyder.
Så skulle man bare huske at ringe ind til kundeservice hvert halve år og
fortælle at man stadig brugte kontoen. Det var ihvertfald den foreskrift man
fik fra Tele2's kundeservice når man ringede ind.

Den går åbenbart ikke længere.

Nå, men jeg skulle så redde de gemte mails jeg havde i Webmail, jeg har
under "Egne mapper" oprettet en mappe der hedder Gemt. Jeg går så ind og
markerer alle mine gemte mails og går op og klikker på Flyt og ned på
indbakke. Dette skulle så medføre at næste gang jeg i Windows mail henter
post så kommer alle mine gemte emails ned. Der skete dog dette at mine
emails forsvandt de var hverken i Gemt eller i Indbakke.

Så jeg ringede til kundeservice, men her fik jeg fat i en medarbejder der
overhovedet ikke ville hjælpe da "Det er jo ikke et betalende abbonement du
har""Derfor kan jeg ikke yde support". Jeg fortalte ham stille og roligt at
uanset hvilket abbonnement jeg have så er Tele2 ansvarlige for de emails som
ligger på Webmail serveren og forsvinder de ved en fejl i Webmail så er det
deres ansvar at skaffe dem tilbage. Der er jo tale om en fejl i Tele2's
program "Webmail".

Dette frasagde han sig alt ansvar for ved at gentage ovenstående, jeg gjorde
igen opmærksom på at de har et ansvar for sikkerheden i deres tjeneste,
uanset hvilket abbonnement der er tale om. Der var diskussion frem og
tilbage, og endte med at der ikke var noget de ville gøre, men en leder
kunne ringe mig op indenfor 24 timer. Jeg fortalte ham at det ville være
forsent da Tele2's server sletter emails efter 10 timer(info jeg fik da jeg
lavede support for get2net, dog gennem seperat firma), han sagde at der ikke
var andet han kunne gøre.
Selvom jeg gentagne gange bad om at blive stillet om til en leder eller
chef, blev dette nægtet. Jeg bad sågar om at tale med deres juridiske
afdeling men dette blev også nægtet.

OK, jeg forstår dem, gratis abbonnementer giver ingen penge, men det
fratager dem altså ikke ansvaret da det er dem selv der har givet disse
gratis abbonnementer ud.
Tele2 er sådan set ikke blevet snydt på nogen måde da det er dem selv der
har opstillet reglerne for disse abonnementer.

Men ikke desto mindre nægtede de at tage ansvar og rette fejlen samt redde
mine emails, det viste sig dog at der i mit tilfælde var en failsafe på
deres server som senere sendte disse emails til mig.

Jeg er så reddet, men hvad med den næste som kommer ud for det samme?

Så mit råd er vær meget påpasselig på Webmail, istedet for at (ligesom jeg)
flytte dine gemte mails til Indbakke, så videresend dem til din anden email.
Så er du da sikker på de stadig er der efter du har videresendt dem.

JBJ

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-01-08 13:14

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote in

> Jeg fik til morgen en email fra Tele2 om at de nu vil lukke og slette
> alle ubrugte abbonnementer, det drejer sig om gratis abbonnementerne

Jeg kan tilføje, at vi gamle kunder fra image, worldonline og tiscali også
har fået et brev:

For at optimere brugen af din Tele2 e-mailkonto, er vi i fuld gang med at
rydde op i
de e-mailkonti, som ikke benyttes. I den forbindelse vil vi pr. 18.
februar 2008 lukke
alle de e-mailkonti, som ikke har været i brug de sidste 120 dage.

Men en del af mine aktive gamle mailboxe som ER i brug har også fået et
"lukkebrev". Jeg har kontaktet tele2 support og de ser på sagen.

Mvh. NKJensen

Fra : Henning

Dato : 28-01-08 14:01

On Mon, 28 Jan 2008 11:30:31 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

>Jeg fik til morgen en email fra Tele2 om at de nu vil lukke og slette alle
>ubrugte abbonnementer, det drejer sig om gratis abbonnementerne som man i
>sin tid kunne hente på posthuset.

Læs lige hvad der står, inden du brokker dig. Der står "ubrugte
abonnementer" - dvs. har du fået og læst din mail, er din konto ikke
ubrugt!

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-01-08 14:06

Henning <nej@tak.invalid> writes:

>Læs lige hvad der står, inden du brokker dig. Der står "ubrugte
>abonnementer" - dvs. har du fået og læst din mail, er din konto ikke
>ubrugt!

Spørgsmålet er vel, hvad definitionen på et "aktivt abonnement" er.
Skal man ringe ind med et modem med jævne mellemrum for at det er
i brug?

Mvh.
   Klaus, der ikke har set brevet.

Fra : Michael Legart

Dato : 28-01-08 16:36

On 2008-01-28, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> Spørgsmålet er vel, hvad definitionen på et "aktivt abonnement" er.
> Skal man ringe ind med et modem med jævne mellemrum for at det er
> i brug?

I mailen står der:

"Har du derimod brugt din Tele2 e-mailkonto inden for de sidste 120
dage,
vil den fortsætte uændret og ingen mails vil blive slettet. Dette gælder
også, hvis du viderestiller mails fra din Tele2 e-mailkonto til en anden
e-mailkonto."

Så det kort sagt: Hvis man har fået mailen, bliver kontoen ikke slettet.

Michael

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-01-08 16:39

Michael Legart <michael@magthaverne.dk> wrote in

> [...]
> e-mailkonto."
>
> Så det kort sagt: Hvis man har fået mailen, bliver kontoen ikke slettet.

Det sjove er at jeg har brugt nogle af mine konti, og alligevel fik jeg
brevet på nogle af de konti ... så pas på.

Mvh. NKJensen

Fra : Michael Legart

Dato : 28-01-08 16:41

On 2008-01-28, Niels Kristian Jensen <nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

> Det sjove er at jeg har brugt nogle af mine konti, og alligevel fik jeg
> brevet på nogle af de konti ... så pas på.

Mailen skulle gerne være sendt til alle adresser, både aktive og
inaktive.

Fra : JBJ

Dato : 29-01-08 20:32

"Michael Legart" <michael@magthaverne.dk> skrev i meddelelsen

> Mailen skulle gerne være sendt til alle adresser, både aktive og
> inaktive.

Ok der er noget forvirring omkring dette så jeg vil fortælle hvad jeg fik at
vide af kundeservice:

Du skal enten ringe op via modem eller have Tele2 internet for at din email
ikke bliver lukket. Har du ingen af disse 2 blivet kontoen lukket efter 30
dage, da den gratis email afhænger af internet/get2net abbonnementet.

Så tilslutter du din gratis email via en anden udbyder, så kan du forvente
at de lukker den, da det der menes med aktiv er at du har tilgået kontoen
via en af Tele2's services(modem pulje og Tele2 internet), at du modtager
post igennem kontoen hver dag er ligegyldigt det regnes ikke for aktivt. De
tjener ingen penge på at du tilgår din gratis email via en anden udbyder.

De siger at det står i deres betingelser og at de ikke har ændret sig siden
de startede(de betingelser jeg fik, stod på en lille rød lap sammen med PAK
koden).

JBJ

Fra : Kent Friis

Dato : 30-01-08 17:39

Den Tue, 29 Jan 2008 20:31:33 +0100 skrev JBJ:
> [...]
> ikke bliver lukket. Har du ingen af disse 2 blivet kontoen lukket efter 30
> dage, da den gratis email afhænger af internet/get2net abbonnementet.

Det er IKKE det der står i mail'en.

> [...]
> de startede(de betingelser jeg fik, stod på en lille rød lap sammen med PAK

Men der står jo flg. i mail'en:

[...]

Bemærk specielt det sidste, at det også gælder selvom man viderestiller
mails fra sin Tele2-konto til en anden konto. I det tilfælde er det
ikke engang nødvendigt at *logge ind* på mailserveren, og man ringer
da slet ikke op medd 56k for ikke at logge ind (hvorfor skulle man
dog? Det ville jo være meningsløst).

At der evt. står i abonnements-betingelserne at de forbeholder
sig rettet til at slette mail-adresser hjælper jo ikke noget når
de specifikt skriver at de IKKE vil gøre det.

Mvh
Kent

Fra : Henning

Dato : 28-01-08 16:46

>Spørgsmålet er vel, hvad definitionen på et "aktivt abonnement" er.
>Skal man ringe ind med et modem med jævne mellemrum for at det er
> [...]

Som refereret i ovenstående indlæg:
[...]

Qua man har modtaget og læst mailen, har kontoen været i brug og
mailen er derfor irrelevant

Fra : Kent Friis

Dato : 28-01-08 17:07

Den Mon, 28 Jan 2008 16:45:53 +0100 skrev Henning:

> [...]
> ikke har været i brug de sidste 120 dage."
>
> Qua man har modtaget og læst mailen, har kontoen været i brug og

Kunne de så ikke bare skrive "hvis du læser denne mail, kan du være
ligeglad"?

Og hvorfor så overhovedet sende en mail ud?

Jeg har iøvrigt også fået den, selvom det abonnement mail-adresen
var tilknyttet er opsagt for flere måneder siden.

Mvh
Kent

Fra : JBJ

Dato : 29-01-08 20:33

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke har været i brug de sidste 120 dage."
>
> Qua man har modtaget og læst mailen, har kontoen været i brug og

Du tager fejl! Læs venligst hvad jeg har skrevet højere oppe.

JBJ

Fra : Henning

Dato : 29-01-08 22:46

>Du tager fejl! Læs venligst hvad jeg har skrevet højere oppe.
Jeg formoder du mener "længere nede"?
Er vi enige om, at ringer du til supporten igen i morgen og taler med
en ande, får du et andet svar? Og et tredie i overmorgen? Lige som med
al anden support-elefoni...
Det brev jeg modtog, stod der at hvis kontoen ikke var aktiv, blev
den lukket. Jeg henter mails hver dag, ergo er min konto aktiv, selv
om det er flere år siden jeg opsagde mit Tiscali-abonnement.

Fra : JBJ

Dato : 29-01-08 20:36

> Læs lige hvad der står, inden du brokker dig. Der står "ubrugte
> abonnementer" - dvs. har du fået og læst din mail, er din konto ikke
> ubrugt!

Læs selv det hele før du udtaler dig:)

JBJ