Kanotur i Sverige!
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 27-01-08 12:01

Halløj!

Vi er 4 personer (4 voksne), der gerne vil på kanotur i Sverige til sommer.
Vi kunne godt tænke os en færdig pakkeløsning, hvor man henter kanoerne ved
pkt. A, og sejler til pkt. B over 4-6 dage, med overnatninger undervejs, og
afleverer kanoerne ved pkt. B, og bliver kørt tilbage til pkt. A igen.

Jeg har lidt svært ved at finde noget på nettet, er der nogen der har nogen
links og/eller personlige erfaringer?

Mvh Jacob

Fra : Holst

Dato : 27-01-08 12:05

Jacob Bjørn wrote:

> [...]
>
> Jeg har lidt svært ved at finde noget på nettet, er der nogen der har nogen

Jeg ved, at Venørejser arrangemerer kanoture. Men ud over at jeg ved
det, så kender jeg intet til deres kanorejser.

http://www.venorejser.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-01-08 12:10

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@REMOVETHIShotmail.com> writes:

> [...]
>
> Jeg har lidt svært ved at finde noget på nettet, er der nogen der har nogen

Jeg mener at Stena Line har et samarbejde med Silverlake Canoing i
Bengtsfors i Dalsland i Sverige. Det er godt nok ved at være 6-10 år
siden, men jeg har været med til at leje kanoer hos dem 3 gange og det
har virket fint.

http://www.silverlake.se/swedish/index.html

Om det bedst kan betale sig at gå direkte til Silverlake eller om det
er billigere gennem Stena ved jeg ikke.

Men Dalsland er et skønt sted.

Når du skriver overnatninger, mener du så på hotel eller andet fancy,
eller mener du i en shelter eller et telt, der hvor der nu er plads?

Mvh Trine

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 27-01-08 12:12

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Når du skriver overnatninger, mener du så på hotel eller andet fancy,
> eller mener du i en shelter eller et telt, der hvor der nu er plads?

Nej, intet fancy, enten i telt eller shelter var planen.

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-08 13:01

Vi har tidligere prøvet at sejle på Tidan som ligger omkring Jønkøbing.
http://www.kyrkekvarn.com/ kan vist klare det praktiske og turen kan laves i
den længde du ønsker.
Vi skal prøve "Skånes sidste vildmark" i år. Strækningen er kortere men kig
alligevel http://www.ofk.nu/kanot/da/halen.html

Mvh. Per.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-01-08 20:16

> [...]
>
> Jeg har lidt svært ved at finde noget på nettet, er der nogen der har nogen links og/eller personlige erfaringer?

Hej
Jeg kan varmt anbefale http://www.silverlake.se/swedish/index.html
Var der oppe i sommeren 2006 med vores søn og svigerdatter fantastisk tur, i kan leje dey hele kano, telt,kogegrej og små tønder til
at havde jeres sager i så det holder sig tørt, kort over området kan købes og steder hvor der er shelter er afmærket men det er
klogt selv at havde telt med, man sejler fra den ene sø til den anden og kommer tilbage til udgangs punketet via sluser og kanaler.
Per

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-01-08 20:43

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> writes:

> [...]
> er klogt selv at havde telt med, man sejler fra den ene sø til den
> anden og kommer tilbage til udgangs punketet via sluser og kanaler.

De tilbyder også ture, hvor man henter kanoen det ene sted og
afleverer et andet.

Mvh Trine

Fra : Nils C. Thomsen

Dato : 30-01-08 19:55

Hej
Det er 6 gang jeg skal på kanotur i Sverige,
jeg skal på svartelven i år i juni mdr. ( 8 prs.)
prøv at bruge dette link http://www.kanotguiden.se/