Mac computer
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 27-01-08 12:10

Kære alle.
Jeg har aldrig drømt om at skulle købe en Mac, da jeg klart føler mig mere
hjemme i Windows (som jeg også bruger på min arbejdsplads).

Jeg har imidlertid set, at Mac'erne sagtens kan køre Windows (Vista formoder
jeg?).

Er der nogen erfaringer i det? Jeg vil jo stadigvæk også gerne kunne bruge
mine Win XP programmer, min USB backup harddisk og meget andet godt.

Er der nogen, som har erfaringer med Mac+Win?

Hilsen Henrik.

Fra : Rado

Dato : 27-01-08 12:30

On Sun, 27 Jan 2008 12:10:13 +0100, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogen, som har erfaringer med Mac+Win?

Der er nok større chancer for nogle gode svar i dk.edb.mac...

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-01-08 01:09

Rado wrote:

> Der er nok større chancer for nogle gode svar i dk.edb.mac...

Eller dk.edb.system.ms-windows, da spørgsmålet handler om den software han
vil køre (windows) og ikke den hardware han vil køre den på (mac).

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-08 13:28

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev

> Jeg har aldrig drømt om at skulle købe en Mac

Det har jeg, men hver gang var det heldigvis et mareridt jeg vågnede af...

PS dit spørgsmål hører hjemme i MAC gruppen. Alle macfolkene (det er nok en
20-30 stykker) har deres egen gruppe

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 13:59

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> PS dit spørgsmål hører hjemme i MAC gruppen. Alle macfolkene (det er nok en
> 20-30 stykker) har deres egen gruppe

Til din oplysning kan jeg så oplyse, at den i København bosiddende
brugerforening MacBruger, som kun har en lille brøkdel af mac-brugene
som medlemmer, har knap 600 medlemmer.

Der holdes medlemsmøder med et par ugers mellemrum ... ved det sidste
mødte over 70 op ... ja, der er faktisk problemer med at få lokaler, der
er store nok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-08 17:27

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Til din oplysning kan jeg så oplyse, at den i København bosiddende

Det er næsten for nemt...

[GRIN]

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-01-08 17:28

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Der holdes medlemsmøder med et par ugers mellemrum ... ved det sidste
> mødte over 70 op ... ja, der er faktisk problemer med at få lokaler, der
> er store nok.

Er det en brugergruppe eller en støtte gruppe?

"Jeg hedder Per og er MAC bruger!"

LOL

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-08 17:56

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev

> Er det en brugergruppe eller en støtte gruppe?

En brugergruppe som udgiver medlemsblad og afholder et par møder om
måneden, med hjælp og foredrag. Selv skriver jeg lidt i bladet om
bash-shell - og ja, MacOS X er en ægte UNIX. Jeg kører endda MacOS X
10.5.1 [Leopard] Server på en MacMini med en Intel Core Duo processor på
to 2 GHz, med 2 GB RAM.

> "Jeg hedder Per og er MAC bruger!"

Jeg kører nu også Windows, og har da to fysiske [desktop og laptop] og
en virtuel [MacBook, Parallels] Windows-maskiner i det rum jeg sidder i.

Forøvrigt også en Linux-maskine.

I øvrigt er MAC noget ganske andet end Mac[intosh].

<http://en.wikipedia.org/wiki/MAC_address>
--
Cand.scient. Per Erik Rønne <datalogi>
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.