Rydning af kælderrum, selvtægt
Fra : QBIC [6400]

Dato : 25-01-08 14:02

Hejsa

Jeg har et ?

Et kælderrum lejes, der bliver uenighed omkring betaling af denne og
ejerforeningen
fjerner opbevaret ting fra kælderrummet, og antageligt smider det ud.

De sender et varslingsbrev om at de tømmer rummet, selv om der fortsat er
uenighed omkring
betaling af leje, og det er således nu tømt og alt er fjernet og
bortskaffet.

Må man det uden fogedens hjælp, er det ikke retsstridigt ?
Hvad vil konsekvensen være på den handling ?

/ Niels

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-01-08 14:31

"QBIC [6400]" <nhwp@mail.dk> wrote in message
> [...]
> bortskaffet.
>
> Må man det uden fogedens hjælp, er det ikke retsstridigt ?
> Hvad vil konsekvensen være på den handling ?

Hvad ligger der i, at huslejespørgsmålet er uafklaret?

Fra : QBIC [6400]

Dato : 25-01-08 23:45

Det er sådan her.

Den 1 oktober 2006 sælger jeg min ejerlejlighed og bliver boende i den i 3
mdr
med indskud og det der ellers skal være der.

Der aftales månedlig leje kr. 6000
og jeg kan blive boende i op til 6 mdr efter overtagelsen den 1 januar 2007

jeg skal fraflytte og snakker med kasseren som bliver udskiftet i april
måned med personen der
køber min lejlighed, og vi aftaler at jeg bare kan betale når jeg
fraflytter, så langt så godt...

men ved fraflytning ser jeg så at køber / udlejer har taget for vand ved
siden af lejen
der står intet i §11 om noget af det, så jeg bestrider at betale

i april overtages kasserer jobbet af køber og han holder fortsat pengene
tilbage, endda
laver han modregning i ejerforeningen og laver derved et minus over for mig

og jeg har derved kælderrummet i leje og vil beholde den, det er han jo
selvfølgelig i mod
men der står intet i nogen § i vedtægterne om jeg ikke kan det

Jeg får flere henvendelser om at jeg mangler at betale for kælderleje, som
jeg selvfølgelig bestrider i det der var
penge i overskud til den betaling, men lige lidt hjælper det, jeg får breve
om de vil tømme den
men jeg siger at det kan de således gøre ved at få fogeden til at medvirke,
det afvises

Jeg kommer der ned i november måned og ser nu at der var kommet en lås på
døren og kan derved konstatere at
rummet er tømt, det er hvad der siges at det er kørt på genbrugstationen

Så jeg spørger det er vel reststridigt at gøre det uden fogedens hjælp ?
og hvad er konsakvensen i den handling ?

Hvad har jeg af muligheder, og hvordan skal jeg takle det ?

/ Niels

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-01-08 15:30

QBIC> Hejsa Jeg har et ?

QBIC> Et kælderrum lejes, der bliver uenighed omkring betaling af
QBIC> denne og ejerforeningen fjerner opbevaret ting fra
QBIC> kælderrummet, og antageligt smider det ud.

QBIC> De sender et varslingsbrev om at de tømmer rummet, selv om
QBIC> der fortsat er uenighed omkring betaling af leje, og det er
QBIC> således nu tømt og alt er fjernet og bortskaffet.

QBIC> Må man det uden fogedens hjælp, er det ikke retsstridigt ?
QBIC> Hvad vil konsekvensen være på den handling ?

Prøv læs den her tråd:

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_frm/thread/fab58074df63802e/08b5ef1f71e25e69

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-01-08 15:35

QBIC> Hejsa Jeg har et ?

QBIC> Et kælderrum lejes, der bliver uenighed omkring betaling af
QBIC> denne og ejerforeningen fjerner opbevaret ting fra
QBIC> kælderrummet, og antageligt smider det ud.

Tilføjelse: Det er min meget meget meget meget klare opfattelse at du
skal kunne bevise at du har ret til kælderrummet og så kan du godt
glemme de mundtlige aftaler, medmindre du har optaget dem.

QBIC> De sender et varslingsbrev om at de tømmer rummet, selv om
QBIC> der fortsat er uenighed omkring betaling af leje, og det er
QBIC> således nu tømt og alt er fjernet og bortskaffet.

Du burde have tænkt på det lidt før at udrede problemerne inden de
voksede sig større. Hvis du ikke har juridisk krav og ret til
kælderrummet, så har du et problem. Men det har ejerforeningen
muligvist også, hvis de bare har smidt dine ting ud uden videre. Jeg
vil anbefale at fjerne tingene og opbevare dem i nogen måneder,
f.eks. 3 før man gør noget så drastisk som at smide tingene ud.

QBIC> Må man det uden fogedens hjælp, er det ikke retsstridigt ?

Tror jeg ikke. Men det afhænger af om du eller ejerforeningen har ret
til rummet.

QBIC> Hvad vil konsekvensen være på den handling ?

Du kan jo lægge sag an hvis du mener du har en god sag. Kræve
erstatning. Men det er meeeeeeeeget besværligt...

Best regards
Martin Jørgensen