Thailand-vaccine
Fra : Jele

Dato : 25-01-08 13:46

Hej NG

Hvad skal man vaccineres imod til f.eks. Karon/Kata Beach ?

M.v.h.
Jete

Fra : J

Dato : 25-01-08 14:58

http://www.ssi.dk/rejser

Fra : someone@nowhere.com

Dato : 25-01-08 15:12

> [...]

>Hej NG
>
>Hvad skal man vaccineres imod til f.eks. Karon/Kata Beach ?

Hej - Difteri/tetanus samt hepatitis A. Der er ikke stor risiko for
malaria, men brug en god myggespray inden kl. 17!

mvh
Flemming

Fra : "

Dato : 25-01-08 15:16

"Jele" <no@spammail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvad skal man vaccineres imod til f.eks. Karon/Kata Beach ?
>
> M.v.h.
> Jete

Hele familien har fået en Hepatitis tur, det koster ca kr 3000 for alle da
man skal have to gange.

husk rejseforsikring.

Fra : BigMac

Dato : 25-01-08 15:38

"<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> "Jele" <no@spammail.dk> skrev i en meddelelse

> Hele familien har fået en Hepatitis tur, det koster ca kr 3000 for alle da
> man skal have to gange.
>
> husk rejseforsikring.

man SKAL ikke have 2 gang, man kan vælge den lille vaccine der virker i ca 3
mdr og få 1 stik og koster ca 1/3

Fra : "

Dato : 25-01-08 16:27

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "<-fish->" <fisk@NOspam.nu> skrev i en meddelelse

> man SKAL ikke have 2 gang, man kan vælge den lille vaccine der virker i ca
> 3 mdr og få 1 stik og koster ca 1/3

korrekt, den 'første' virker ikke så lang tid, ved nr to gang gælder den i
mindst 10 år, det kan godt betale sig hvis man rejser flere gange om året
hvert år, man skal ikke særligt langt væk før man løber en risiko.

se evt. kort på denne side:
http://home3.inet.tele.dk/omni/hbv.html

Fra : "

Dato : 25-01-08 19:02

> [...]
> mindst 10 år, det kan godt betale sig hvis man rejser flere gange om året
> hvert år, man skal ikke særligt langt væk før man løber en risiko.

ØHHH..det var hep. B, Hep A er den 'almindelige' her er kortet
http://www.vaccination.dk/sygdomme/5.html

idag får man en kombi vaccine
http://www.ssi.dk/sw3247.asp

Fra : Bo

Dato : 26-01-08 08:23

On 25 Jan., 16:15, "<-fish->" <f...@NOspam.nu> wrote:

> Hele familien har fået en Hepatitis tur, det koster ca kr 3000 for alle da
> man skal have to gange.
>
> husk rejseforsikring.

Det fik jeg gjort på http://www.helsingborgslasarett.se/index.html
Infektionsklinikken jeg fik 4 stik for 360 SEK i 1999 og købte
medicinen på sygehusets apotek - jeg mødte op ca kl 10:00 og trak et
nummer og fik papirer til udfyldelse, skulle komme igen kl 14:00, jeg
havde lavt nr. og betalte med Visa.
http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochanhoriga/enhetermottagningar/infektionsmottagning.4.2ac9829d108e7756ad5800010417.html
Dengang boede jeg i Helsingør og alle der tager over til Sverige og
bliver vaccineret
vh Bo

Fra : Steen Johansen

Dato : 26-01-08 10:14

"Jele" <no@spammail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvad skal man vaccineres imod til f.eks. Karon/Kata Beach ?
>
> M.v.h.
> Jete

Dert er ikke malaria myg på Phuket-- men myg så myggespary sidst på dagen
og ikke andet--

Fra : "

Dato : 26-01-08 11:57

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jele" <no@spammail.dk> skrev i en meddelelse

> Dert er ikke malaria myg på Phuket-- men myg så myggespary sidst på dagen
> og ikke andet--

Der er malaria I Thailand, men risikoen er generelt meget lille, og det
vurderes, at risiko for alvorlige bivirkninger ved malaria forebyggelse
langt overstiger risikoen for malaria på de almindelige turistdestinationer.

I 2004 rapporterede det thailandske sundhedsministerium 37.335
malariatilfælde i landet med 335 dødsfald. Halvdelen var den alvorlige
falciparum malaria (Ministry of Health, Thailand).
Samtidigt gør ministeriet op mærksom på, at der er en stigning i antallet af
tilfælde i den sydlige del af Thailand inklusive Phuket provinsen, som
tilskrives importerede tilfælde af maalria hos gæstearbejdere fra Burma.

Fra : BigMac

Dato : 26-01-08 18:49

> [...]

> tilskrives importerede tilfælde af maalria hos gæstearbejdere fra Burma.
ja - der har været 3 tilfælde....