Lyntur til Japan
Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-01-08 09:11

Jeg skal et smut til Tokyo i næste måned, fly og hotel er ordnet, så
nu kigger jeg lidt på, hvad jeg skal se, når jeg har fri. Jeg ankommer
tirsdag eftermiddag og flyver hjem igen lørdag aften. Jeg skal
arbejde, men jeg håber at få noget tid til mig selv, så jeg kan opleve
noget.

Hvad er must see seværdigheder i Tokyo?

Jeg skal naturligvis spise en masse sushi (selvom jeg er meget godt
vant hjemmefra), og jeg har hørt, at det friskeste sushi kan fås
omkring fiskemarkedet? Jeg skal også prøve sukiyaki og yakitori, da
jeg generelt er vild med japansk mad.

En af mine kunder, som jeg forhåbentlig får mulighed for at besøge, er
Asahi, så jeg håber på nogle gode smagssprøver

--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Hafnia

Dato : 23-01-08 22:11

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> [...]
> vant hjemmefra), og jeg har hørt, at det friskeste sushi kan fås
> omkring fiskemarkedet? Jeg skal også prøve sukiyaki og yakitori, da

har selv været i Japan ifb med arbejde, du får nok ikke set meget, da
Japanere næsten går ud efter arbejde som slutter om aftenen, så en tur ud
med kollegaerne er nok det du ser frem til .

Sushi i japan smager fantastik, da det er helt friskt!,- men du kan jo tænke
på hvor mange indvoldsorme du spiser, som kan give en ret kedelig tur på
hospitalet!-det er grunden til at alt sushi kød er frosset i mindst 24 timer
i resten af verden.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-01-08 23:55

On Wed, 23 Jan 2008 22:11:19 +0100, "Hafnia" <secolo@bysantin.ik>
wrote:

>har selv været i Japan ifb med arbejde, du får nok ikke set meget, da
>Japanere næsten går ud efter arbejde som slutter om aftenen, så en tur ud
>med kollegaerne er nok det du ser frem til .

Det oplever jeg også andre dele af verden, specielt i asiatiske lande
og i sydamerika. De forstår virkeligt at få deres gæster til at føle
sig velkomne, men det kan godt være en smule overvældende for en
dansker.

> [...]
>hospitalet!-det er grunden til at alt sushi kød er frosset i mindst 24 timer

Jeg troede, at fisk som regel bliver frosset ned på båden kort efter,
at den er blevet fanget. Men det er tydeligt at se om f.eks. blue fin
tunfisk har været frosset, så får den nemlig den dybe røde farve.

Men man løber jo altid en risiko med mad, der er rå eller meget lidt
tilberedt. Jeg har selv spist albacore tunfisk, der lige var hevet op
af havet. Smagte fremragende, men det var nok ikke den bedste ide...
--
Lars Ehlers

Fra : Eivind

Dato : 25-01-08 18:33

> [...]
>tilberedt. Jeg har selv spist albacore tunfisk, der lige var hevet op
>af havet. Smagte fremragende, men det var nok ikke den bedste ide...

Jeg fik spist en del forskellige ting i Japan og blev ikke syg. Pas på
deres sødsager, meget af det er bønnepasta med melsmag og sukker :)
Besøg Tsujiki fiskemarkedet om morgenen/formiddagen og få noget godt
sushi der. Tokyo tower vil jeg undgå, det er en rigtig turistfælde,
prøv hellere Mori tower i Roppongi, eller New york bar på Park Hyatt,
hvis du vil have lidt udsigt. Tag en tur i en af parkerne, f.eks
Yoyogi, og i Akhihabara om aftenen.
kig på http://www.japan-guide.com/e/e2164.html

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-01-08 00:43

On Fri, 25 Jan 2008 18:32:34 +0100, Eivind
<vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg fik spist en del forskellige ting i Japan og blev ikke syg. Pas på
>deres sødsager, meget af det er bønnepasta med melsmag og sukker :)

Jeg er normalt nysgerrig mht. mad, så jeg vil sikkert også prøve lidt
af hvert. Jeg er i forvejen vent til se asiatiske søde sager her, hvor
jeg bor, og det er ikke lige noget for mig.

> [...]
>prøv hellere Mori tower i Roppongi, eller New york bar på Park Hyatt,
>hvis du vil have lidt udsigt. Tag en tur i en af parkerne, f.eks

Tak for ideerne, jeg vil helt sikkert undgå de største turistfælder.
Jeg skal bo på New Otani Hotel. og jeg har hørt, at de har en 400 år
gammel gammel have, der hører til hotellet.

Glæder mig absolut til turen, det er en del anderledes, end hvor jeg
normalt rejser (skal til Indiananapolis og Chicago ugen før...

--
Lars Ehlers