China airlines
Fra : nojonopi

Dato : 22-01-08 19:33

Er der nogen, der har rejst med China airlines, og hvis hvordan er
selskabets fly. Jeg skal en tur over og besøge min søn i Shanghai, og jeg
kan faktisk komme afsted lidt billig med dem fra Amstedam.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-01-08 20:46

nojonopi skrev:

> Er der nogen, der har rejst med China airlines, og hvis
> hvordan er selskabets fly. Jeg skal en tur over og besøge
> min søn i Shanghai, og jeg kan faktisk komme afsted lidt
> billig med dem fra Amstedam.

Jeg kender ikke noget til dem, men kan da se i min
JP-Airline-Fleets at selskabet er hjemmehørende i
Taiwan. - Taipei-Sung Shan & -Chiang Kai Chek Int.l.

De flyver med ret nye fly. - Airbus A300, A330 og
A340, samt Boeing 747 + enkelte Boeing 737-800.
(De sidste må være på lokale ruter).

--
Herluf :·)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-08 21:11

"nojonopi" <birgith@lund.mail.dk> skrev i meddelelsen
> Er der nogen, der har rejst med China airlines, og hvis hvordan er
> selskabets fly. Jeg skal en tur over og besøge min søn i Shanghai, og jeg
> kan faktisk komme afsted lidt billig med dem fra Amstedam.
En bekendt er lige kommet hjem en tur til Kina og Thailand. Her rejste han
flere gange med China air, og han har oplyst, at det var super god service
og gode fly. Bl.a. fløj han med en nyere jumbo på en indenrigsflyvning i
Kina.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-08 00:40

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og gode fly. Bl.a. fløj han med en nyere jumbo på en indenrigsflyvning i

Nå, jeg kan se, at det nok rettelig var Air China, som han fløj med.

Kurt

Fra : jan krogh

Dato : 22-01-08 21:12

nojonopi <birgith@lund.mail.dk> skrev:
> [...]

Hej vi kan roligt anbefale China Airlines , vi fløj fra
Amsterdam til Bankok og retur med samme , og service mv. var i
top og F.eks SAS, når dem ikke til sokkeholderne.
god rejse.
--
lappedykkeren

Fra : Hafnia

Dato : 21-01-08 22:44

"nojonopi" <birgith@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har rejst med China airlines, og hvis hvordan er
> selskabets fly. Jeg skal en tur over og besøge min søn i Shanghai, og jeg
> kan faktisk komme afsted lidt billig med dem fra Amstedam.

China Airlines flyver ikke til Shanghai eller fastlands kina, da det er
Taiwan baseret, de flyver normalt til Hong Kong og der tager man et andet
fly til sin destination i fastlands kina. Air China flyver til fastlands
kina da det er det kommunistiske kinas flyve selskab, er det ikke dem som du
flyver med?.

China Airlines= Taiwan (republikken Kina)
Air China= (Folkerepublikken Kina)

Jeg har fløjet med begge og det er OK, maden kan godt være lidt asiatisk,
men man kommer frem, jeg har fløjet en del til asien og internt i Kina og de
har generelt pænt nye fly.

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 23-01-08 21:29

On Tue, 22 Jan 2008 19:33:16 +0100, "nojonopi" <birgith@lund.mail.dk>
wrote:

>Er der nogen, der har rejst med China airlines, og hvis hvordan er
>selskabets fly. Jeg skal en tur over og besøge min søn i Shanghai, og jeg
>kan faktisk komme afsted lidt billig med dem fra Amstedam.

Jeg går ud fra, at du mener Air China.

Jeg har kun oplevet dem indenrigs i Kina, og der har service og
behandling været god til meget god (f.eks. Shanghai-Guangzhou, 2007).

Til sammenligning vil jeg vurdere SAS, som et sted mellem mangelfuld
og elendig ved flyvninger indenfor Europa (f.eks. København-Athen,
2007), og tilfredsstillende til meget mangelfuld (f.eks.
København-Bangkok, 2007). Sammenlignet med stort set alle andre
selskaber - low-cost eller full-service - har SAS udviklet sig til
noget i stil med "Air Ald(r)i"

Finnair kan være et godt alternativ til Shanghai. Også deres service
er bedre end SAS i Europa og bedre til langt bedre end SAS til Asien
(f.eks. Helsinki-Shanghai, Bangkok-Helsinki, Hong Kong-Helsinki etc.
alle 2007).

Fra Amsterdam er det også værd at kigge på KLM. De har også en bedre
service end SAS. Især på de længere ruter (f.eks. Amsterdam-Singapore,
2007).

Pris er nu heller ikke alt (i mine øjne).

F.eks. tager det typisk omkring 12-13 timer for
København-Helsinki-Shanghai (eller retur), sammenlignet med f.eks.
14-16 timer med KLM København-Amsterdam-Shanghai (eller retur),
og British Airways har jeg set til 17-18 timer for
København-Heathrow-Shanghai (og nogenlunde det samme med fra/til
København, hvis man flyver Virgin Atlantic mellem Heathrow og
Shanghai).

I alle disse tilfælde var prisforskellen op til 650kr. mellem
hurtigste og langsomste forbindelse (fra København), og mellem alle
eksemplerne var prisforskellen omkring 850kr. Dvs. at du betaler
omkring 65kr/timen for at komme hurtigt til Shanghai og hurtigt hjem
igen. Så... øhh... lad være med at stirre dig alt for blind på
relativt beskedne prisforskelle, hvis 10 timer mindre i fly eller
lufthavne har en værdi for dig

Venlig hilsen og smil