rundrejse i det vestlige USA / billeje
Fra : Christian

Dato : 21-01-08 14:26

Hej Gruppe

Vi er 6 voksne og 1 barn på 3 år der skal køre rundt i USA i ca 4 uger.

Vi har dog lidt et problem med at finde en bil, hvor vi kan være i med al
bagagen.

Det optimale for os ville være en MB Vito eller VW Carawelle, eller noget i
den stil - altså en minibus, men det har de ikke meget af.

Der skal køres fra hotel til hotel, så ikke noget med en autocamper.

Jeg har foreslået to mindre SUV biler, men de andre synes at pointen med at
rejse sammen forsvinder....

Vi er lidt i tvivl om der er plads nok i de største SUV biler til bagagen.
???

Må jeg få noget gode råd!

På forhånd tak.

/Christian

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-01-08 15:12

"Christian" <christian@trinderup.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rejse sammen forsvinder....
> Vi er lidt i tvivl om der er plads nok i de største SUV biler til bagagen.

Prøv www.holidayautos.com - du kan vælge en kategori der hedder MV8, som er
en 8-sædet sag.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Sanne

Dato : 21-01-08 15:41

> [...]
> rejse sammen forsvinder....
>
> Vi er lidt i tvivl om der er plads nok i de største SUV biler til bagagen.

Hej Cristian.

Jeg vil lige komme med et forslag til din ide med to biler som vi før har
gjort glæde af.
Det er at tage et sæt walkie-talkier med ( eller købe dem i USA ). Vi har
har flere sæts og de koster ikke mange penge.
Og det er alletiders hvis man skal "følges" ad i to biler.
Så kan man stadigvæk kommenterer hvad man ser, høre efter om man skal lave
stop osv. osv.
Bare en ide

Mvh
Sanne

Fra : Bjarne

Dato : 21-01-08 16:26

"Christian" <christian@trinderup.dk> wrote in message
> [...]
> rejse sammen forsvinder....
>
> Vi er lidt i tvivl om der er plads nok i de største SUV biler til bagagen.

Min kammerat lejede sidste år en Chevrolet Suburban... Den er dælme stor og
rummer 9 personer... Skulle undre mig om ikke i kunne anvende sådan en
fætter. + Der er plads til baggage... Jeg blev meget overrasket da jeg selv
satte mig ind i den, pga størrelsen.

mvh
Bjarne

Fra : Hafnia

Dato : 20-01-08 19:15

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fætter. + Der er plads til baggage... Jeg blev meget overrasket da jeg
> selv satte mig ind i den, pga størrelsen.

Hvordan er man stillet hvis man overskrider sit danske kørekorts
restriktioner, feks. mit gamle US kørekort havde en anden vægt grænse end
mit danske, det samme med antal personer.

Fra : Bjarne

Dato : 22-01-08 11:06

> Hvordan er man stillet hvis man overskrider sit danske kørekorts
> restriktioner, feks. mit gamle US kørekort havde en anden vægt grænse end
> mit danske, det samme med antal personer.

Jeg har en kammerat i Michigan som ejer en gammel skolebus, han har i hvert
fald ikke stort kørekort - og kører med en masse mennesker engang imellem.
Jeg tror ikke der er det store problem, men det burde være let at finde ud
af. Ring evt til den amerikanske ambassade eller google det.

mvh
Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-01-08 19:14

On Sun, 20 Jan 2008 19:14:30 +0100, "Hafnia" <secolo@bysantin.ik>
wrote:

>Hvordan er man stillet hvis man overskrider sit danske kørekorts
>restriktioner, feks. mit gamle US kørekort havde en anden vægt grænse end
>mit danske, det samme med antal personer.

Jeg tror ikke, at amerikanerne bekymrer sig over restriktionerne på et
dansk kørekort, man sammenligner det sikkert med et tilsvarende
amerikansk kørekort. Så derfor har danskere som regel ingen problemer
med at leje biler, de ikke ville kunne leje i Danmark. F.eks. må jeg
køre en lastbil eller bus, der vejer op til knap 12 tons med mit alm.
kørekort.
--
Lars Ehlers

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-01-08 19:52

On Mon, 21 Jan 2008 14:25:32 +0100, "Christian"
> [...]

>Det optimale for os ville være en MB Vito eller VW Carawelle, eller noget i
>den stil - altså en minibus, men det har de ikke meget af.

Keg efter enten en "van", "full size van" eller "passenger van", der
er som regel plads til 12 passagerer, så der burde være masser af
plads til både jer og jeres bagage.

--
Lars Ehlers

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 22-01-08 09:06

> [...]
> rejse sammen forsvinder....
>
> Vi er lidt i tvivl om der er plads nok i de største SUV biler til bagagen.

Du kan formentlig leje en Dodge Grand Caravan eller lign. hos de fleste.
Soerg for at det bliver GRAND modellen - Jeg havde et par aar en saadan vogn
og vi drog fra Vancouver til L.A. - Over Las Vegas - tilbage op til Salt
Lake City i saadan en faetter... Vi var 4 teenagere og 2 voksne og havde
rigeligt med plads i de 9 dage vi var paa camping tur.. (Hele turen blev
gjort med overnatninger i telt - med mad lavet paa baalet og en bajer eller
to om aftenen...
Det var maegtigt...

Vi havde al bagage inde i bilen ... har i RIGTIG meget bagage - saa lej en
tagbagage baerer...

Min var den gamle model... http://www.klir.lir.dk/
Den nye ser lidt smartere ud..

En Grand Caravan koster ca. 300$ at leje pr. uge - fri km - og alle
forsikringer incl.

Et andet alternativ kunne vaere en Dodge (Mercedes) Sprinter... Der er
pladser af mas i...

:)
God tur!

Mvh