Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gevind str.
Fra : Mama´s kitchen

Dato : 23-01-08 22:02

Hej
Jeg har et Fuji Finepix digikamera.
Dette ønsker jeg at montere på et ikke autoriseret stativ, men jeg kan ikke
se hvilket gevind der er i bunden af kameraet. Jeg formoder at det er det
samme i de fleste kameraer, så man f.eks kan købe hvilken som helst tripod
eller lign. og bolte kameraet derpå.
Men gevindstr. hvad er det ???
Mvh
Anders

Fra : Mama´s kitchen

Dato : 23-01-08 22:06

"Mama´s kitchen" <bengtsons@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det samme i de fleste kameraer, så man f.eks kan købe hvilken som helst
> tripod eller lign. og bolte kameraet derpå.

Findes der et specielt beslag til at montere på et racercykel styr, så ville
jeg være ude over det problem med at finde en passende bolt,
eller er der nogen derude af jer der kan undvære bolten fra et kasseret
stativ.
Mvh
Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-01-08 22:14

> [...]
> jeg være ude over det problem med at finde en passende bolt,
> eller er der nogen derude af jer der kan undvære bolten fra et kasseret

Det er vel standard 1/4 tomme?

Fra : Mama´s kitchen

Dato : 23-01-08 22:32

Hej
Joo dee
er sgu korrekt.
Jeg havde ikke fået kigget rigtig på min gevindtabel. Det er whitworth 1/4"
= 5,2mm indvendig hul
Tak for det.
Mvh
Anders

Fra : MW

Dato : 24-01-08 00:46

> [...]
> Joo dee
> er sgu korrekt.
> Jeg havde ikke fået kigget rigtig på min gevindtabel. Det er whitworth

Hvis det er et nyere fladt styr (ø22mm) så kan du bruge et gammeldags
sadelbeslag, de er ø22,2mm eller et Nefalygtebeslag af metal til
styrmontage. Det er forsynet med en gummipakning og kan godt sidde på et
racerstyr (ø23,5mm) Kombineret med et lille kuglehoved er du godt udstyret.

Hvis du ikke kan finde stumperne og en bolt eller noget 1/4 gevindstang så
send mig en mail (fjern de første 6 karakterer i min mailadr)

mvh
MW

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-01-08 14:47

> Joo dee
> er sgu korrekt.

Så huskede jeg korrekt - det står i min manual til kameraet.

> Tak for det.

Velbekomme.