Hjælp Til Ny High / Big Tower
Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 23-01-08 14:29

Hejsa

Hvad ska jeg købe af High / Big Tower (Kabinet)

Da jeg ska ha 2 nye Intel Pentium Systemmer ,
da jeg er mega hammerne træt af det BR-Legetøj til AMD der ikke virker efter
hensigten.....
Samt IDE er udgået , det hedder nu SATA.....og mangler Kabinetter High / Big
Tower....

Mvh.

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-01-08 14:54

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> crashed Echelon writing

> da jeg er mega hammerne træt af det BR-Legetøj til AMD der ikke virker
> efter hensigten.....

?

AMD virker fint, måske er problemet du køber det i BR. Vi andre køber det i
computer forretninger.

> Samt IDE er udgået , det hedder nu SATA.....og mangler Kabinetter High
> / Big Tower....

IDE er ikke udgået. PATA afløseren hedder bare SATA og flere og flere
bundkort producenter går over til ikke at have PATA stik på deres bundkort
inkl Intel selv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 11:42

Jeg har nettop købt mine 6 AMD'er hos en Computerforhandler,
og dem der køber AMD må sku ha penge nok , siden de elsker at brænde penge
af.....

Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-08 12:45

> Jeg har nettop købt mine 6 AMD'er hos en Computerforhandler,
> og dem der køber AMD må sku ha penge nok , siden de elsker at brænde
> penge af.....

???

Hvad med at komme med noget konkret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 13:10

Man får hva man betaler for - AMD er jo og bliver noget billigt lort der
ikke virker,
så hellere ofre 2000,- kr. mere og få noget ordentlig der i det mindste
virker......
Det deres billige AMD er og bliver ikke mig, samt jeg er modstander af Jer
AMD Fanatikker...

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-01-08 13:17

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse
> Man får hva man betaler for - AMD er jo og bliver noget billigt lort der
> ikke virker,

Tja, vi har fået at vide at det ikke virker hos dig...

> [...]
> virker......
> Det deres billige AMD er og bliver ikke mig, samt jeg er modstander af Jer

Nå....
Er selv lige hoppet på Intel vognen (C2D), men har haft en del AMD systemer.

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 13:23

Hejsa Per

Hvad er så årsagen til at du hoppede over til Intel ?????
og hva står C2D for ???? Core 2 Duo eller hva ????

Lars

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-01-08 13:56

> [...]
> Hejsa Per
>
> Hvad er så årsagen til at du hoppede over til Intel ?????
> og hva står C2D for ???? Core 2 Duo eller hva ????

Intel yder bedst i øjeblikket, og jeg er ikke fanatiker til hverken den ene
eller den anden side. Jeg skulle bruge en ny hurtig gamerplatform, som også
var god til videorendering. Jeg bygger selv, også til andre, og har egentlig
bygget flest AMD-systemer. Med mindre folk har opgraderet til en nyere
færdigløsning kører de den dag i dag.

C2D = Core2Duo (E6750 overclocket fra 2.66GHz til 3.2GHz)

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 14:07

Hejsa Per

Var det muligt at man ku få din email adresse ???
Da jeg også lige er gået igang med videoredigering på PC'eren , og har brug
for hjælp...
Hva er så Videorendering for noget ???

Core2Duo E6750 - hmmm , er det så ikke den som også er en 64 Bit Processor
????

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-01-08 14:22

"Lars Skov Jensen" <Lars-S-J@Post4.Tele.Dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Per
>
> Var det muligt at man ku få din email adresse ???

Funker.

> Da jeg også lige er gået igang med videoredigering på PC'eren , og har
> brug for hjælp...
> Hva er så Videorendering for noget ???

Egentlig er det vel mere noget film-encoding med CCE, remastering med
DVDRemake, beskæring med VideoRedo osv.. Omkodning af AVI-filer (Xvid) til
MPEG, og derefter authoring til PAL DVD-kompatibelt format med menuer.

Men hvis du vil til at lære en masse om videoredigering vil jeg foreslå dig
gruppen dk.edb.videoredigering. Der sidder mange kloge hoveder, men du
kommer ikke uden om at skulle læse en masse for at sætte dig ind i tingene.
Det er et meget omfattende område.

> Core2Duo E6750 - hmmm , er det så ikke den som også er en 64 Bit Processor
> ????

http://www.intel.com/intelinside/weblinks/english/ic2d.htm

Kig under Product Specs, men jeg kører "kun" med 32-bit WinXP SP2.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-01-08 18:18

Lars Skov Jensen wrote:

> da jeg er mega hammerne træt af det BR-Legetøj til AMD der ikke virker efter
> hensigten.....

Forventer du så at Intel virker bedre, når du ikke kan finde ud af at
sætte en PC korrekt sammen?

Jesper Poulsen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 11:49

Mine 6 AMD Processor var samlet rigtig nok , da jeg sendte dem retur til det
computer firma jeg købte dem hos,
og fik den melding at de var samlet rigtig , men de (AMD Processorne) var
stået af.....
Da de ikke kunne holde til de hårde arbejds opgaver, som intel kan......

Hvornår lærer i det ??? Intel Pentium Rules ......Too Much......

Hvis i har penge nok , siden i brænder jeres penge af på det skod AMD'er ,
så ka i sku ligeså godt gi dem til mig - he-he

Bare se feks. Apple DK , de laver kun opdateringer til Intel , da jeg
installerede QuickTime på mine sidste 2 AMD'er , gik de døde , hvor de 3
gamle Pentiummer virkede PERFEKT.....så jeg måtte lige geninstaller de 2
gamle versioner af QuickTime og iTunes og vupsi , så virkede mine 2 skod
AMD'er igen.......

Mvh.
Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-08 12:49

> [...]
> var stået af.....
> Da de ikke kunne holde til de hårde arbejds opgaver, som intel

Lyder som noget værre vås. Du er sikker på at udtalelsen ikke blot kom
fordi butikken gerne ville sælge dig noget.

Var der brugt nok eller for meget kølepasta, en blæser som opfyldte
kravene?

> Hvornår lærer i det ??? Intel Pentium Rules ......Too Much......
>
> Hvis i har penge nok , siden i brænder jeres penge af på det skod
> AMD'er , så ka i sku ligeså godt gi dem til mig - he-he

Det er så din mening, der er en hel jordklode som mener noget andet og
bruger AMD til dagligt uden problemer.

> [...]
> 3 gamle Pentiummer virkede PERFEKT.....så jeg måtte lige geninstaller
> de 2 gamle versioner af QuickTime og iTunes og vupsi , så virkede mine

Apple DK opdateringer til Intel? Hvad vrøvler du om?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 13:21

Så har jeg sku mer tillid til butikken , end Jer herinde...
De EDB Butikker jeg køber hos er i det mindste ærlige ,
det er sku mer end man ka sigde om Jer AMD Fanatikker herinde...

> Var der brugt nok eller for meget kølepasta, en blæser som opfyldte
> kravene?

Det må du så spørge AMD om , da jeg købte 6 AMD'er i en BOX Sæt.....
Altså hvor der var en AMD Processor og CPU Køler og en pose med CPU Paste
alias kølerpasta....

> Det er så din mening, der er en hel jordklode som mener noget andet og
> bruger AMD til dagligt uden problemer.

Ha - den er sku god med dig , det er sku nok nærmere fifty - fifty du....

> Apple DK opdateringer til Intel? Hvad vrøvler du om?

Jaaa den nye iTunes 7.6 og QuickTime 7.4 virker ikke på mine 2 gamle AMD
PC'er fra Juli 2007,
men de virker udenmærket på mine 2 Intel Pentiummer PC'er fra Juli 2005...
Så fortæl mig lige hvorfor mine 2 AMD PC'er går døde , når de ser den Nye
iTunes og QuickTime ????
Højest sandsynlig fordi AMD er og bliver noget værre omgang billig Lort ,
der ikke virker efter hensigten...
Jeg ka slet ikke styrer iTunes og QuickTime på mine 2 Skod AMD'er , men det
går udenmærket på mine 2 Intel Pentiumer fra 2005......Årsagen ka så
diskuteres......

Lars

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 13:55

Jesper Poulsen fra TDC Totalløsninger:
- og hva fanden har TDC Totalløsninger med Professionelle PC'er at gøre ???
- Loller4Vildt...Totalt til Grin.....
De gange jeg har ringet derind og så ha hjælp til Netværksopsætning , fik
jeg at vide at jeg sku ind under Skærmopsætningen for at rette mine
Netværksopsætninger - hvor godt syntes du selv det lyder ??? LOLLER ----
- Total Griner.....Det kører vist ikke alt for godt for dig ........

Ja , der passer AMD udenmærket ind (Mudderkastning) den er jo ikke andet
værd end til mudderkastning......

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 14:19

Lars Skov Jensen wrote:
> Jesper Poulsen fra TDC Totalløsninger:

Hvad har du gang i?

> - og hva fanden har TDC Totalløsninger med Professionelle PC'er at gøre ???

Hvad har du gang i?

Jeg må klassificere dig som udenfor pædagogisk rækkevidde.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-01-08 14:44

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> crashed Echelon writing

> Hvad har du gang i?
>
> Jeg må klassificere dig som udenfor pædagogisk rækkevidde.

Åbenbart en skizofren som ikke har helt styr på hardware. Sjovt i 2006
brokkede Lars sig over Pentiums og ville gå over til AMD. Måske han skulle
prøve VIA istedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 15:35

Bjarke Andersen wrote:

> Åbenbart en skizofren som ikke har helt styr på hardware. Sjovt i 2006

Eller andet, for den sags skyld. Ja, der står "TDC Totalløsninger" i
headeren på alle mine Usenet-indlæg, men det gør der skam også i hans...

> brokkede Lars sig over Pentiums og ville gå over til AMD. Måske han skulle
> prøve VIA istedet.

Jeg vil anbefale ham at holde sig fra selv at forsøge at sætte noget
sammen. Kan man ikke finde ud af det, skal man helt undlade at forsøge.

Jesper Poulsen

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 21:29

Sig mig lige engang - er du i familie med Bjarke ???? God Bedering... *LOL*

Det går udenmærket - Tak , bare ikke med noget billigt bras til AMD......
Man får hva man betaler for , AMD er for Billig for mig , samt jeg ikke er
til skod mærker........

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 24-01-08 21:25

Hvad har du gang i - er du pis hamrende fuld eller hvad ????

Jeg har slet ikke haft nogen inslag her i 2006 .........
Du (Bjarke) har fra dagens dato frataget dit køre kørt til
PC'eren.....Spirius kørelse ikke apcepteret.....
LÆS OG FORSTÅ , indslaget handler om hjælp til ny Kabinet ....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-01-08 21:31

Lars Skov Jensen wrote:
> Hvad har du gang i - er du pis hamrende fuld eller hvad ????

Tsk-tsk.

> Jeg har slet ikke haft nogen inslag her i 2006 .........

Vi andre er i 2008.

> Du (Bjarke) har fra dagens dato frataget dit køre kørt til
> PC'eren.....Spirius kørelse ikke apcepteret.....

Du burde nok lade flasken stå.

> LÆS OG FORSTÅ , indslaget handler om hjælp til ny Kabinet ....

Med din indstilling får du ikke meget hjælp her på Usenet. Der er ingen
der gider folk der opfører sig som idioter udenfor pædagogisk rækkevidde.

Læs og forstå!

Jesper Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-08 09:13

> [...]
> PC'eren.....Spirius kørelse ikke apcepteret.....
> LÆS OG FORSTÅ , indslaget handler om hjælp til ny Kabinet ....

Må jeg anbefale Ginko Biloba
http://groups.google.dk/group/dk.edb.hardware/msg/38a9f2dfefc3c9c5

--
Bjarke Andersen