Genbrug af gammelt hardware
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-01-08 19:44

Hej

Vi har en hulens masse gammelt hardware, som vi egentlig ikke har
noget at bruge til og som også er for gammelt til at nogen gider købe
det. Men det er jo fuldt brugbart, så det virker dumt at smide det på
genbrugspladsen.

Er der nogen der samler sådan noget ind og giver det til ældrecentre
eller til mindre bemidlede lande eller andre steder, hvor det kan gøre
lidt gavn? Det er jo ikke alle der har brug for 2gb RAM og en dual
processor.

Mvh Trine

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 21-01-08 20:21

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> eller til mindre bemidlede lande eller andre steder, hvor det kan gøre
> lidt gavn? Det er jo ikke alle der har brug for 2gb RAM og en dual

Prøv at poste en liste af det i
dk.marked.privat.edb.intern og dk.marked.privat.edb.extern alt efter om det er
noget man bruger internt i en pc (ram , grafikkort .. den slags ting) eller
udenfor pc'en (printere, skærme osv.)

"Gives væk :" eller lignende som emne , plejer at tiltrække samlere af hardware.
Jeg har selv et lager af gamle dele som jeg fra tid til anden bygger komplette
pc'ere af og giver væk til venner og familie.

Man ved aldrig hvad andre kan bruge .. det man selv synes er noget gammelt møg
kan andre fint bruge.

Jeg mener også der er organisationer der samler gammel hardware og enten
sælger det , sender det til ulande eller skrotter det og genindvinder metallerne.

Mvh
Christian

Fra : Finn og Angela

Dato : 21-01-08 23:44