Hvilken type ram i Acer Aspire T180?
Fra : Karina

Dato : 21-01-08 14:46

Fra : JSH [9800]

Dato : 21-01-08 14:49

Supports DDRII up to a maximum of 4GB

Fra : Karina

Dato : 21-01-08 16:45

JSH [9800] wrote:
> Supports DDRII up to a maximum of 4GB

Jeg tænkte nu på lidt flere detaljer end det, der står der

Mvh
Karina

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-01-08 16:57

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte nu på lidt flere detaljer end det, der står der
>
> Mvh
> Karina

Der findes forskellige programmer der kan give dig oplysninger om praktisk
taget alt i din PC. Jeg bruger selv Everest Ultimate, men den findes ikke
længere i gratis version:

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&ps=UE&lang=en

Den gamle gratis version 2.20 kan stadig findes:

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Hvis den stadig er brugbar til nyeste hardware finder du oplysninger om din
RAM under Motherboard\Hukommelse (eller SPD).

Fra : Karina

Dato : 21-01-08 17:53

> Hvis den stadig er brugbar til nyeste hardware finder du oplysninger om din
> RAM under Motherboard\Hukommelse (eller SPD).

Tak for tippet... Problemet er blot, at det ikke er min PC. Jeg forsøger
at hjælpe en ældre dame, der har købt omtalte PC fra en TDC-butik.
Problemet er, at PC'en kun har 512 mb ram og alligevel er der
installeret Vista på den, så det hele kører ekstreeeeeeeemt langsomt.

Hun har så haft ringet til mig og bedt mig om hjælp til at få hendes PC
til at køre hurtigere. Hun ved intet om det tekniske, og jeg kan ikke
over telefonen guide hende godt nok til, at hun kan downloade et sådan
program og finde svarene.

Hun prøvede at kontakte TDC-butikken, men deres svar var blot: "Vi
sælger ikke løs ram og kan ikke hjælpe dig med at få maskinen
opgraderet. Vi sælger kun hele pakken. Du må kontakte producenten."

Producenten er så i det her tilfælde Acer, som har en dårlig hjemmeside
og ingen email at skrive til, men kun en formular, hvor man skal udfylde
både serienummer og alskens anden information, som jeg heller ikke har
og formentlig ikke kan få PC'ens ejer til at finde.

Mit håb var, at jeg herigennem kunne finde ud af, præcis hvilken ramtype
jeg skal have fat i, bestille den til hende over nettet, og så skal hun
kun bruge penge på at betale nogen, der kan komme og sætte det i for
hende. Det vil spare hende for i hvert fald det servicebesøg, hvor de
vil skulle ud og rode i maskinen for at finde ud af, hvilken
type ram, der skal i, før de kan tage hjem, bestille det og tage ud til
hende igen.

Mvh
Karina

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-01-08 18:19

> Tak for tippet... Problemet er blot, at det ikke er min PC. Jeg forsøger
> at hjælpe en ældre dame, der har købt omtalte PC fra en TDC-butik.

Download programmet (2.20) og send det til hende. Det fylder kun ca 4MB, og
er en exe-fil der blot skal dobbeltklikkes for at installeres. Måske skal du
lige guide hende over telefonen. Ved rigtigt installation har i et Everest
ikon på skrivebordet efterfølgende, i blot skal dobbeltklikke på.

> Problemet er, at PC'en kun har 512 mb ram og alligevel er der installeret
> Vista på den, så det hele kører ekstreeeeeeeemt langsomt.

512MB til Vista er _ikke_ meget Der burde være mindst 1GB og helst 2GB.
Min datter har lige købt en bærbar med 1GB og Vista (Home Basic), og der har
jeg også bedt hende vurdere om den evt er for langsom og om vi skal
opgradere til 2GB

> [...]
> skulle ud og rode i maskinen for at finde ud af, hvilken
> type ram, der skal i, før de kan tage hjem, bestille det og tage ud til

Prøv først at se hvilke oplysninger Everest (evt, det er en gammel version)
kan give. Så tager vi den derfra.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 23:55

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle ud og rode i maskinen for at finde ud af, hvilken
> type ram, der skal i, før de kan tage hjem, bestille det og tage ud til

-----------------
Acer
Teknisk Support: 33 70 20 70
Åbningstider:
Mandag - Tirsdag 09.00 - 17.00
Onsdag - Fredag 09.00 - 18.00
mailto:Denmark_Help@acer-euro.com
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-01-08 00:00

"Bjarne Chr" <No_No> wrote in

> Acer Teknisk Support: 33 70 20 70

Livet er for kort til Acers support

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 00:26

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Bjarne Chr" <No_No> wrote in

> Livet er for kort til Acers support
-----------
Det ved jeg nu ikke
De sendte mig tre Recovery skiver
Kvit og frit med luftpost fra Tyskland.
Modsat HP der tog 500 Kr
Jeg har ikke rørt Linux siden

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-01-08 05:04

"Bjarne Chr" <No_No> wrote in news:47952a0f$0$2105
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det ved jeg nu ikke
> De sendte mig tre Recovery skiver
> Kvit og frit med luftpost fra Tyskland.
> Modsat HP der tog 500 Kr

Ja det er da service. Har bare oplevet laaange ventetider på support.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 07:18

Bjarne Chr wrote:

> Jeg har ikke rørt Linux siden

Hvad har det med sagen at gøre?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Juul

Dato : 22-01-08 07:47

Jesper Poulsen skrev:

> Hvad har det med sagen at gøre?

Mit bud ville være at Linux "smadrede" maskinen og at han skulle bruge
recovery cd'erne til at få den til at køre igen.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 07:55

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mit bud ville være at Linux "smadrede" maskinen og at han skulle bruge
> recovery cd'erne til at få den til at køre igen.
>
> Jesper
------
LOL
Aldrig mere Linux
Bc

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 14:25

Bjarne Chr wrote:

> Aldrig mere Linux

Jeg savner ikke Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 07:53

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad har det med sagen at gøre?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen
-----
Jeg fik lavet et eller andet L... med den
Så Vista ikke ville starte mere
og min Recovery virkede ikke.
Jeg fortalte Acer support hvad jeg havde rodet med.
Så hatten af for Acer herfra, flot service.
mvh Bc

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-01-08 18:29

Karina <khjorth@FJERNoncable.dk> wrote in

http://www.memoryx.net/aspiret180.html

Fra : Karina

Dato : 22-01-08 12:49

> http://www.memoryx.net/aspiret180.html

Jeg takker!

Og tak for hjælpen til alle, der bidrog. Vi har fundet svar, ram og en
til at hjælpe med at sætte det i

Så nu skulle alt gerne flaske sig

Mvh
Karina